Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bokresearch igjen - alt mulig denne gang

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-17, 17:27   #41
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bokresearch igjen - alt mulig denne gang

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg har alltid drømt om å lese en krim der noen blir drept av potetgift.
Men den funker nok ikke til forgiftning over tid.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Solanin

Dette er ikke langt unna! Solanin og atropin er de giftige bestanddelene av Belladonnaurt, og er ikke veldig vanskelig å få tak i.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 21:37   #42
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bokresearch igjen - alt mulig denne gang

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Dette er ikke langt unna! Solanin og atropin er de giftige bestanddelene av Belladonnaurt, og er ikke veldig vanskelig å få tak i.

Grøss, eg las ei eller anna krimbok om Belladonna og var livredd kvar gong ungen gjekk nær ein busk med blåsvarte bær. Ha med advarsel til småbarnsforeldre viss du skal bruke det.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-17, 20:26   #43
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bokresearch igjen - alt mulig denne gang

Jeg prøver å finne utgaver av Adresseavisen fra 1990. Hvordan får man tak i det?

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-17, 20:50   #44
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bokresearch igjen - alt mulig denne gang

Ved å spørre avisa? Går ut fra at de har utgavene sine innbundet i store bøker. Det pleide alle aviser å ha, og det var helt vanlig at folk kom for å bla og lete etter gamle artikler der.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-17, 20:58   #45
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bokresearch igjen - alt mulig denne gang

Er de ikke tilgjengelig på biblioteket og?

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-10-17, 21:08   #46
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bokresearch igjen - alt mulig denne gang

Ihvertfall bør Nasjonalbiblioteket ha dem, men der er de kanskje mer utilgjengelig.
Og så er det en tjeneste som heter Atekst, men der må du betale for tilgang.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-17, 21:15   #47
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bokresearch igjen - alt mulig denne gang

En etterforsker skal lete i gamle aviser, det er derfor jeg spør. Jeg ser for meg at han kan stikke over elva og gå direkte inn i Adressa sine lokaler og lese, kanskje det er enklere enn å søke? Regner med at politiet har slike tjenester tilgjengelige?

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-17, 22:05   #48
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.198
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bokresearch igjen - alt mulig denne gang

Åh, da jeg gikk på universitetet i nittenhundreogpilogbue så leste vi gamle aviser på microfiche på biblioteket.

Men hva de gjør i dag aner jeg ikke.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-17, 22:33   #49
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bokresearch igjen - alt mulig denne gang

A-tekst er ein database som skal innehalde veldig mykje. Eg veit ikkje kor langt tilbake. Alternativt mikrofilm eller biliotekarkiv.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-17, 22:37   #50
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bokresearch igjen - alt mulig denne gang

Ååååå du er i siget igjen!!!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-17, 11:03   #51
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bokresearch igjen - alt mulig denne gang

Nå har du funnet giften din, men da jeg begynte å lese tråden tenkte jeg at en eller annen sopp i tørket form kan sikkert forgifte langsomt tilsatt som små doser pulver i en te. Da kunne man ta kontakt med Sopp- og nyttevekstforeningen for info. Det finnes utrolig mye spennende i soppverdenen.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-17, 18:03   #52
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bokresearch igjen - alt mulig denne gang

Jeg fant ikke Adressa fra så langt tilbake i Atekst.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-17, 18:22   #53
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bokresearch igjen - alt mulig denne gang

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg fant ikke Adressa fra så langt tilbake i Atekst.

Så da må jeg sende etterforskeren over til Adressa sine lokaler. OK, kjekt å vite. Takk for svar, alle sammen.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-17, 16:58   #54
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bokresearch igjen - alt mulig denne gang

Får du lest denne artikkelen her?

Av ein eller annan merkelig grunn så tenkte eg på deg, når eg leste den.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-17, 17:25   #55
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bokresearch igjen - alt mulig denne gang

Får ikke lest den nei, men jeg skal se om jeg får det til ad omveier. Takk for tips!

Ellers er det helt andre ting jeg lurer på nå. F.eks. hvordan hierarkiet er innen politiet, om hundepatruljer sorterer under etterforskningleder eller innsatsleder og om en etterforskninggruppe kan ta inn andre mennesker enn det som er naturlig. Jeg skriver inn en bihistorie fra virkeligheten (takk, A ), og nå når jeg har fått det meste av handling på plass er det på tide å fylle inn med tanker, teorier, følelser, reaksjoner, grubling og refleksjon rundt drap og drapsmann og mange andre situasjoner.
Foreløpig har jeg bare 28 000 ord, men jeg ender nok opp med det tredobbelte, minst. Regner med at jeg må over 100 000 ord, for så å kutte ned til omtrent 80 000.

Jeg har jo begynt på det webbaserte krimkurset jeg meldte meg på, og det er vanvittig morsomt. Lærer så veldig mye, og blir veldig inspirert. Akkurat nå sitter jeg med to andre elevtekster som jeg skal gi tilbakemelding på, så vi lærer å gi tilbakemelding til andre. Målet mitt med kurset er ikke å bli utgitt, men å bli ferdig. Jeg vil være En som har Skrevet en Bok.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no