Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Hva er best: Canon eller Nikon

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-10, 13:17   #1
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Hva er best: Canon eller Nikon

Vi vurderer å kjøpe et speilreflekskamera Hvem av disse er best og jeg er helt nybegynner på denne typen av kamera.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 13:47   #2
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er best: Canon eller Nikon

Hva som er best er en ganske smakssak tror jeg. Tror de ligger ganske nært.
Jeg liker best canon, men det er fordi jeg kun har hatt det, så det er vanskelig å si noe om nikon. Canon har jeg aldri vært misfornøyd med, og dermed vil jeg ikke prøve noe annet heller.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 14:11   #3
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er best: Canon eller Nikon

Jeg har hatt begge deler, er fornøyd med begge deler. Tror kanskje jeg liker Nikon bittelitt bedre, men de er ganske like i grunnen.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 14:14   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er best: Canon eller Nikon

Vi har canon, men det slår meg at nikon har utrolig flotte og klare farger.
En venninne av meg hadde nikon men solgte det for så å kjøpe seg cannon - så det er nok en smakssak.

Fornøyd med canon vi altså

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 14:15   #5
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er best: Canon eller Nikon

Nikon ligger best i hånden min og derfor har jeg Nikon.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 14:35   #6
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er best: Canon eller Nikon

Canon liker jeg best.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 16:12   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er best: Canon eller Nikon

Det beste er vel å holde i begge typene og kjenne etter hva du liker best. Vi har Canon, men det er bare fordi vi hadde analogt Canon først.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 16:14   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er best: Canon eller Nikon

Det er nok en smakssak. Jeg prøveholdt flere kamerahus og Canon sine passet best i mine hender (som ikke er så store). I tillegg kjente vi mange med Canonkamera, så det var lett å få tips og litt opplæring her og der.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 16:22   #9
Lynett
Aktiv
 
Lynett sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 128
Lynett har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva er best: Canon eller Nikon

Jeg liker Nikon, det har vi og er veldig fornøyd, har hatt canon og det ble solgt etter ganske kort tid..

Men det er en smakssak

__________________
Gutteplutten født 08
Lillerusket ventes Oktober 2010..
Lynett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 16:36   #10
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er best: Canon eller Nikon

Jeg har alltid tenkt at Nikon er hakket over Canon uten at jeg har noen begrunnelse utover at jeg syns det høres slik ut når folk kameranerder rundt meg.

For mitt bruk er Canon EOS 400D helt ypperlig. Det beste kjøpet jeg noen gang har gjort tror jeg. Har hatt det i tre år og er fortsatt like forelsket i det.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 16:41   #11
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er best: Canon eller Nikon

Smaksak. Det som passer best i hånden passer til deg.
Jeg har canon og kommer ikke til å for noe annet senere heller siden jeg har mye utstyr til den.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 18:08   #12
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er best: Canon eller Nikon

Har Canon og er veldig fornøyd, men har aldri prøvd Nikon da.
Hadde Canon kamera fra før som jeg var helt utrolig fornøyd med, så da jeg skulle ha speilrefleks så ble det Canon da også

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 20:18   #13
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er best: Canon eller Nikon

Smakssak, men erfaringsmessig meiner eg å sjå at Canon gir meir harmoniske fargar, medan Nikon gir betre kontrastar. Eg brukar begge deler, men foretrekker Canon til allround familie- og naturbilete.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 20:31   #14
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er best: Canon eller Nikon

Lysmåleren har jeg hørt kan være bedre på Nikon. Men veldig mye har jo å si med hvilke objektiv du har på det. Både kontraster og farger.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 20:44   #15
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er best: Canon eller Nikon

Jeg har canon. Speilrefleks og kompakt. Hadde kompakt kamera før jeg arvet svigerfar sitt speilrefleks med masse utstyr. Men nå jakter jeg på nytt å havner hele tiden på canon.
Liker det best.

Svigerfar var flink fotograf og han har bestandig hatt canon, mens en kompis av han har Nikon. og jeg har prøvd det kamera i begravelsen til svigerfar og de er jevngode, synnes jeg.

Så er nok mest smak og behag.


Når jeg tok foto valgfag siste året på ungdomsskolen hadde vi 3 canon og 2 nikon kamera, speirefleks med 135 film ,kunne med begge og da likte jeg nikon best, som måtte stilles inn manuellt fra alle kanter noe 2 av canon ikke trengte derfor har jeg prøvd nikon og i butikken. Men jeg eeelsker mitt "gamle" canon digital. Er 3 år gammelt men funker utmerked ,til jeg tar meg råden til å kjøpe en canon 550d

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 21:29   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er best: Canon eller Nikon

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Nikon ligger best i hånden min og derfor har jeg Nikon.

Samme her, dette har mye å si. Canon sine ble for små rett og slett.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 21:55   #17
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er best: Canon eller Nikon

Jeg prøvde det ut i handa og Nikon lå bedre i handa mi en Canon. Så det ble Nikon. Er enig med røkla, er en smaksak.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 22:16   #18
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er best: Canon eller Nikon

Det er vel en typisk smakssak. Jeg liker fargegjengivelsen til Nikon best.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 22:21   #19
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Hva er best: Canon eller Nikon

Nikon, så klart.



Er vel en smakssak - sikkert.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 23:01   #20
Gardenia
Aktiv
 
Gardenia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 114
Gardenia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva er best: Canon eller Nikon

Har Nikon , og er fornøyd med det ! Canon har jeg ikke prøvd , men tenker ikke at det er så voldsom forskjell .....?

Lykke til med kamerakjøp !

Gardenia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no