Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Fotobok - hvilken leverandør er best?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-08, 17:36   #21
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

Japan Foto skal visst ha bra.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 17:46   #22
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Jeg tror jeg skal prøve å lage en bok hos www.blurb.com Ha fått den anbefalt.

Jeg har også fått den anbefalt, men hvordan er det med levering, porto, toll og mva? Blir det mye ekstra oppå prisen som er oppgitt?

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 17:53   #23
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Jeg har også fått den anbefalt, men hvordan er det med levering, porto, toll og mva? Blir det mye ekstra oppå prisen som er oppgitt?

Lurer jeg også på.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 18:27   #24
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Jeg har også fått den anbefalt, men hvordan er det med levering, porto, toll og mva? Blir det mye ekstra oppå prisen som er oppgitt?

Jeg har nettopp bestilt fra Blurb. Boken var på 54 sider, 20*25 cm, og med hardcover så ble det 38$, 14$ i shipping kom i tillegg. Totalt 52$, og med dagens kurs blir det rundt 360 kroner. Jeg betalte ikke noe i toll.

Veldig fornøyd med boken, noen av bildene ble litt mørke men de var litt mørke i utgangspunktet så jeg burde lysnet dem litt før jeg brukte dem. Jeg har dog ikke prøvd noen andre leverandører så jeg har ingen å sammenligne med.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 23:33   #25
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

Steike! Jeg har sittet i hele kveld og laget skrytealbum til svigers og til mine foreldre. Jeg er frelst og skjønner ikke hvorfor jeg ikke har gjort dette før! Takk AnneC for tips om JapanPhoto, jeg er helt yr! Endelig skal jeg få gjort opp for de forsømte digitale årene. Jeg var nemlig helt rå på å lage album med bilder fra gammeldags kamera, men har ikke klart overgangen til digitale bilder.

Spørs om jeg får lagt meg i kveld...

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 19:35   #26
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

Jeg bestilte bok fra Eurofoto, og ble gledelig overrasket. Det kom bok i posten, som vanlig bok, med bra papirkvalitet, og ikke fotopapir som klistret seg sammen. Jeg er kjempefornøyd, og ikke minst gledelig overrasket over kvaliteten. Veldig bra. Bestilte også kopier av veldig mange bilder, også fra min egen barndom, og de ble også bra. God service, og rask levering.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 19:41   #27
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

Hva slags papir/papirkvalitet har Japan Foto? Er det bilder på begge sider av hvert blad?

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 19:48   #28
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Hva slags papir/papirkvalitet har Japan Foto? Er det bilder på begge sider av hvert blad?

Det som en bok med blanke ark. Bilder på hver side.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 22:06   #29
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det som en bok med blanke ark. Bilder på hver side.

Klistrer de seg sammen? Eurofotos fotobok er en bok med 120 grams glanset, ikke blankt papir, og jeg kunne sette tekst til, hvordan får jeg til det på Japan Foto. Jeg måtte selvsagt prøve, og etter å ha irritert meg en stund har jeg fått litt dreisen på det. Men har ikke funnet ut hvordan jeg setter tekst til. Uten at teksten blir veldig stor.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 22:10   #30
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

Nei de klistrer ikke, det er som en vanlig bok med bilder i. Jeg legger inn digitale LOer så jeg har aldri prøvd å legge inn tekst. Jo forresten på forsiden. Jeg mener at det ikke er noe prioblem der.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 22:12   #31
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

www.blurb.com har visstnok veldig god kvalitet og kort leveringstid.

  Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 23:03   #32
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Nei de klistrer ikke, det er som en vanlig bok med bilder i. Jeg legger inn digitale LOer så jeg har aldri prøvd å legge inn tekst. Jo forresten på forsiden. Jeg mener at det ikke er noe prioblem der.

Her har jeg litt å lære, og jeg må lære fort!!! Jeg skal nemelig ha datakurs for mine ansatte også. Hva er en digital LO? Hva er en LO i det hele tatt? Layout?

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 11:48   #33
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

Jeg har fått mine første skrytealbum (julegave til besteforeldre) fra JapanPhoto og... Jeg ble så positivt overrasket! Hadde prøvd å skru ned forventningene litt, men jeg er veldig, veldig fornøyd og går nå i gang med prosjekt Familiealbum!

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 18:35   #34
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

Japan Photo er min favoritt! Svigerinna mi var ikke like heldig med sine fra FotoKnudsen før jul, helt gale farger. Har hørt at det har blitt dårligere kvalitet der etter leverandørskifte.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no