Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Fotobok - hvilken leverandør er best?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-08, 08:33   #1
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Fotobok - hvilken leverandør er best?

Vi skal lage fotobøker i julegave og er i full gang med å plukke ut bilder, men er i villrede om hvilken fotobokleverandør vi skal bruke.

Vi har laget tre fotobøker tidligere. Én fra Fotolabo og to fra Fotoknudsen - og har i grunnen ikke vært fornøyd med noen av dem. Vi byttet til Fotoknudsen ettersom Fotolabo kuttet ut fotoboktilbudet sitt, men de har tydeligvis relansert sin tjeneste. Vi var i grunnen relativt fornøyd med kvaliteten til Fotolabo, men programvaren var håpløs og funksjonene svært mangelfulle. Dette var førstegenerasjons fotobokprogramvare, så de har kanskje utviklet seg?

DinSide testet i fjor 7 fotobokleverandører, og Fotoknudsen fikk pepper for dårlig leveringstid. Det skriver jeg under på. Leveringstiden vi opplevde var faktisk et par uker verre enn hva DinSide oppgir. Litt av poenget er jo å få bøkene før jul. Det som gjør at vi blir litt i villrede, er at DinSide trekker frem kvaliteten hos Fotoknudsen. Vår erfaring er tvert imot at kvaliteten hos Fotoknudsen er svært varierende; flere sider var sammenklistret og ble ødelagt da vi forsøkte å åpne dem, men viktigst er det at enkelte av bildene var svært kornete og uskarpe. Dette var ikke tilfelle med alle bildene, så man kan ikke skylde på den generelle kvaliteten og at fotobøkene ikke er av fotokvalitet.

Det store spørsmålet er derfor - hvilken leverandør bør vi velge? Er det noen som har erfaringer med andre leverandører (Eurofoto, Japan Photo, Extrafilm, Elite foto evnt. andre)?

  Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 08:56   #2
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

Jeg har vert fornøyd med japan photo/elkjøp. Er samme programvaren og helt samme bøker så det er bare å velge den butikken det er lettest å hente i. Tror det gikk 1 uke begge gangene.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 09:10   #3
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

Jeg har ingen erfaring enda, men har bestilt to bøker hos Elite foto.
Håper jeg blir fornøyd.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 09:13   #4
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

Jeg har tenkt å bestille på Elkjøp. De er absolutt mest konkurransedyktig på pris, man kan hente i butikk og slipper porto. Har ikke bestilt fotobok der før, men har bestilt mange mange bilder og vært fornøyd.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 12:45   #5
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

bestilt to ganger på elkjøp. Fornøyd.

Har inne bestilling på alfoto nå. Tilbud der ut i dag. Halt greit, men kunne tenk meg at jeg kunne ha lagt til tekst på bilder. Det gikk ikke. Men, men....

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 12:46   #6
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

på japanfoto har de hatt gratise bøker vet ikke om de har det enda

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 13:17   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

Jeg bruker Japanphoto og er veldig fornøyd med de. Har akkurat fått en bok med digitale LOer i. Jeg har den som er 20x20 cm.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 13:18   #8
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

bestilt to ganger på elkjøp. Fornøyd.

Har inne bestilling på alfoto nå. Tilbud der ut i dag. Halt greit, men kunne tenk meg at jeg kunne ha lagt til tekst på bilder. Det gikk ikke. Men, men....

Kan du legge til tekst på bilder når du bestiller hos Elkjøp?

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 13:18   #9
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg bruker Japanphoto og er veldig fornøyd med de. Har akkurat fått en bok med digitale LOer i. Jeg har den som er 20x20 cm.

Ble det fint? Sånn som du tenkte at det skulle bli?

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 13:19   #10
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg bruker Japanphoto og er veldig fornøyd med de. Har akkurat fått en bok med digitale LOer i. Jeg har den som er 20x20 cm.

Hva må du betale for den og hvor mange sider er det?

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 13:24   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Ble det fint? Sånn som du tenkte at det skulle bli?

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Hva må du betale for den og hvor mange sider er det?

Jeg har bestilt flere bøker fra Japanphoto. Den siste er på 50 sider og jeg betalte 368 kr, henten den i butikk. Det koster 20 kr mer å få den tilsendt tror jeg. Arkene er blanke og tjukke. Som sagt er jeg veldig fornøyd.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Forside-1.jpg (43,4 KB, 60 visninger)
Filtype: jpg Forside-2.jpg (39,4 KB, 41 visninger)
Filtype: jpg Bok-innside-1.jpg (45,4 KB, 64 visninger)
Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 13:31   #12
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

Jeg har kjøpt fra Eurofoto, og er fornøyd. Betalte 349 for 30 sider.

Er veldig fornøyd med servicen også! Jeg hadde gjort en feil med teksten på to sider, og skrev en mail til Eurofoto om dette. Joda, det skulle de ordne. Uten at det skulle koste meg en krone ekstra. Så nå har jeg 12 bøker istedet for 6. De første 6 er ikke ødelagte i den forstand, men manglet litt av teksten på to sider. Man skjønner hva som skal stå der, så jeg tror jeg skal gi de bort til noen vi egentlig ikke pleier å gi julegave til. Mine tanter o.l.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 13:45   #13
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

Veldig fin bok, Anne C. Hvilken str. scrappet du i?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 13:51   #14
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Veldig fin bok, Anne C. Hvilken str. scrappet du i?

20x20 cm

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 14:03   #15
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

Jeg tror jeg skal prøve å lage en bok hos www.blurb.com Ha fått den anbefalt.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 14:52   #16
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Kan du legge til tekst på bilder når du bestiller hos Elkjøp?

det kan du. Og du kan velge mange bakgrunner, lagre undervegs og fortsette senere osv. Veldig fornøyd! Slipper porto også der, siden du kan hente dem i lokal elkjøp butikk.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 14:57   #17
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har bestilt flere bøker fra Japanphoto. Den siste er på 50 sider og jeg betalte 368 kr, henten den i butikk. Det koster 20 kr mer å få den tilsendt tror jeg. Arkene er blanke og tjukke. Som sagt er jeg veldig fornøyd.


Takk.

Og takk for titten Kjempefin, NYDELIG

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 15:09   #18
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.506
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

Har bestilt 4 bøker hos Elkjøp, godt fornøgd.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 17:15   #19
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Jeg tror jeg skal prøve å lage en bok hos www.blurb.com Ha fått den anbefalt.

Den har jeg også tenkt å prøve. Ser veldig proff ut!

venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 17:31   #20
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fotobok - hvilken leverandør er best?

Veldig fornøyd med bøkene vi bestilte fra Elkjøp i fjor! Leveringstiden var imidlertid særdeles variabel.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no