Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-15, 10:44   #101
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Aha. Det er det som er årsaken. Tomatspirene har dauet, de er skinnflate og tydelig uttørket. Jeg har altså ikke grønne fingre. Er det lov å gi opp?

Nei, hvorfor skulle du det?
Du må bare huske å stelle med dem hver dag, de er levende vesener.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 10:55   #102
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Jeg har det øverste som Harriet viser, 3x 90 cm og 1x 60 cm, og er altså veldig fornøyd. Det som er nysådd dusjer jeg med dusjeflaske noen ganger om dagen, slik at jorda er jevnt fuktig uten å være våt, når det har spirt flytter jeg det fra varmematte til lys og så vanner jeg 1-2 ganger om dagen eller en gang annenhver dag med vannflaske med drikketut, avhengig av hvor fort det tørker opp. De flaskene er lette å regulere vannmengden med, så det ikke blir for bløtt.

Hvordan fungerer det med undervanning, Harriet? Må du vanne noe ovenfra også? Lurer på om det blir min neste investering...

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 11:05   #103
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Jeg har kapillærmatte, den vanner jeg ganske godt, så plantene suger hovedsaklig nedenfra. Hvis jeg vanner matten så den er helt klissklass, så kan jeg reise vekk i noen dager uten problemer.

Jeg vanner ovenfra hver dag med denne:
og dusjer med denne:


Vermiculite oppå jorden gjør at fuktigheten holder seg fint.

Etter at jeg begynte med lys, varmematte, såjord, vermiculite og undervanning så er spireprosenten gått opp til nærmere 100 % og plantene blir SÅ mye finere.

Årets prosjekt er å bruke tang i jorda i drivhus og bed, samt hønsegjødsel og kompost.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 11:10   #104
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Høres bra ut! Det får bli neste år her, det da.

Nå lurer jeg bare på hvor jeg skal klemme inn et drivhus. Er det litt kjipt å hive ut ungenes lekestativ og sandkasse før minsten er blitt stor nok til å bruke det...?

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 13:55   #105
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Høres bra ut! Det får bli neste år her, det da.

Nå lurer jeg bare på hvor jeg skal klemme inn et drivhus. Er det litt kjipt å hive ut ungenes lekestativ og sandkasse før minsten er blitt stor nok til å bruke det...?

Bygg et drivhus stort nok til at sandkassen kan være inni det!

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 15:17   #106
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Nå har jeg vært på gartneriet og kjøpt fire busktomatplanter. Jeg ble litt sur og lei. Sette de i vinduskarmen og se om de varer lengre.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 15:19   #107
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Nå har jeg vært på gartneriet og kjøpt fire busktomatplanter. Jeg ble litt sur og lei. Sette de i vinduskarmen og se om de varer lengre.

Det er mange som kjøper tomat som småplanter istedet for å så fra frø.
Men det kan være lurt å potte dem om ganske raskt, de er ofte veldig små de pottene som de står i når man har kjøpt dem.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 16:50   #108
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

JEg tror jeg har argumenter for sånn der plantelysstativ snart.

Mine lysrør, i alle fall det ene, under hyller på fryserboden var nemlig 1 av 3 ting i huset som må utgå, etter at elektrikern var her og lokaliserte jordfeil. (en varmeovn og et overspenningsvern også) Det var bare det ene i drift enda, så første forsøk blir å rydde den andre hyllen og sette det der og se om den jordfeilbryteren ikke knerter det, da har jeg den så lenge, men så tror jeg sannelig jeg nemlig trenger to hyller med lys så snart jeg får tid til å potte om, det er en del som er modne for litt større forhold tenker jeg.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 18:29   #109
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Hm. Blomkålene som spirte tidlig er nå 8-10 cm høye. Bladparene (ett par hver) er store.

Bør de stå i minidrivhuset litt til eller bør jeg ta de ut?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 21:18   #110
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Og en ting til; Barna har lyst til å dyrke mais. Kan man få til dette i Norge uten drivhus? (Fjorårets sommer var fin og varm, men man vet aldri med Vestlandet.)

Og må de stå i mark eller kan en og en plantes i store potter?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 22:17   #111
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Vi har sånn minimais.... vi får se. Om det blir noe av, det vites ikke

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 23:26   #112
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Late kjøkkenhager av Tor Småland sier at mais kan dyrkes i potter, Eowyn. Men de blir veldig høye, så de kan sikkert lett velte.

Jeg har fire maisplanter som eksperiment i vinduskarmen. En lokal bonde dyrker mais på frimark ikke så langt fra oss, så da regner jeg med at det skal gå.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 00:36   #113
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Naboen min har to typer mais på gang. Går fint, sier hun. I sørøst-England, som er som Bergen, dyrker de mais som bare det. Og på Bogstad gård. Friland, null stress.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 07:21   #114
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Vi skal ha mais i grønnsakshagen i år. Vi fikk beskjed om at en bør ha rekker ved siden av hverandre for å sikre pollineringen.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 08:16   #115
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

JEg tror jeg har argumenter for sånn der plantelysstativ snart.

Mine lysrør, i alle fall det ene, under hyller på fryserboden var nemlig 1 av 3 ting i huset som må utgå, etter at elektrikern var her og lokaliserte jordfeil. (en varmeovn og et overspenningsvern også)

Hang meg litt opp i det overspenningsvernet som elektrikeren mente det var jordfeil i, det gjør jo egentlig bare jobben sin da det skal sende overspenninger til jord og så lenge det er ett som du har plugget i stikkontakten hadde jeg sett litt mer på utstyret som er koblet til det i stede for. Det kan jo rett og slett vise seg at dere har overspenninger i huset i fra E-verket og følsomt elektronisk utstyr vil ikke like det. Ett konkret eksempel er vis dere har den trådløse routeren tilkoblet ett stikk med overspenningsvern vil dere få ett mer stabilt nett en hvis den ikke hadde vært det da den type utstyr liker seg best på konstant spenning.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 13:07   #116
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Jeg skjønner jeg er sent ute når dere begynte i januar og jeg har våknet først nå.... får sette i gang her. Har aldri gjort dette før, så jeg har mye å lære...

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 14:12   #117
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

I følge Plantasjens nettside så skal sukkermaisfrøene de selger der ha næring 1 gang i uken (ved forkultivering). Hva slags næring trenger frøene?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 21:53   #118
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Eg har begynt priklinga i kveld. Morsomt at 8/10 solsikker og 9/10 balkongtomat-frø ser ut til å vekse opp. Men eg begynner å lure på korfor det heiter grønne fingre og ikkje brune neglerander. Må få ta i neglebørste.

Når det gjeld kamille, har eg visst sådd desse veldig tett i dei der kokosknoppane (før eg las råd om å så krydder rett ut, her). Men korleis er det lurt å behandle desse?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 21:54   #119
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Jeg skjønner jeg er sent ute når dere begynte i januar og jeg har våknet først nå.... får sette i gang her. Har aldri gjort dette før, så jeg har mye å lære...

Så bra! Eg er og newbie.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 22:00   #120
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hang meg litt opp i det overspenningsvernet som elektrikeren mente det var jordfeil i, det gjør jo egentlig bare jobben sin da det skal sende overspenninger til jord og så lenge det er ett som du har plugget i stikkontakten hadde jeg sett litt mer på utstyret som er koblet til det i stede for. Det kan jo rett og slett vise seg at dere har overspenninger i huset i fra E-verket og følsomt elektronisk utstyr vil ikke like det. Ett konkret eksempel er vis dere har den trådløse routeren tilkoblet ett stikk med overspenningsvern vil dere få ett mer stabilt nett en hvis den ikke hadde vært det da den type utstyr liker seg best på konstant spenning.

Det der skal jeg få mannen til å se på, det er vel en tv, dvs.spiller og litt sånt som er stukket i den.

Det er sånn at vi har denne i stikkkontakten, så har det flere stikk i seg så flere ting kan vøre knuttet på, så den fungerer fint gfor +å få flere stikk og samtidig overspeningsvern, så mannen har stort sett slike for å få nok strøm på steder med tv og data og sånn.

Har forøvrig fastslått at det var ikke plantelyset mitt, det var en identisk oven som den på toalettet også på den boden. Så nå har ikke plantene mine det mørkt lenger, bare litt kjølig, men ettersom det er blitt så mildt ut e er ikke det egentlgi noe problem. Men jeg skal lese den setningen høyt for ham. Takk for innspill

Edit: Jeg tror ikke noen av oss ble HELT klok på hva dette i realiteten betyr, men nå har vi np fått jordfeilbryter på de tre kretsene de fant feil på, samt at vi skal få en på hele huset så sanrt de får tak die n delen og tid til å komme hit igjen, så da skal vi vel i praksis ikke ha mer jordfeil, og evt kunne teste ut å koble ting ting og se hva som slår det ut?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15

Sist redigert av Malama : 11-04-15 kl 22:06.
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
forkultivering, frø, hage, sådd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no