Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Røyklukt i utleieleilighet

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-11, 21:36   #1
Meiose
Aktiv
 
Meiose sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 155
Meiose er litt kulMeiose er litt kul
Standard

Røyklukt i utleieleilighet

Jeg driver og flytter inn i ny leilighet nå. Leier 2. etg av ett hus, eneste forbindelse til huseiers del er via en boddør i 1. etg der jeg også har gangen min. Han har egen inngang, så døra blir ikke brukt annet enn når han skal i sikringsskapet som er oppe. Trappa opp til leiligheten er åpen.

Da jeg var der i dag var husverten hjemme, han har ikke vært hjemme tidligere. Det luktet det veldig røyk i leiligheten, og det er tydelig at det kommer gjennom døra i gangen. Hadde ytterjakka mi hengende i stua i 2. etg, og den stinket sur, gammel røyk av den da jeg dro derfra! :spy:

Er det noe jeg kan gjøre? Fins det noe stoff/pledd/gardiner som stopper lukt? Luftrenser? Kan sikkert få henge ett forheng foran døra hans og ett foran trappeoppgangen opp til meg. Kan jo ikke akkurat nekte han og røyke inne i sitt eget hjem heller. Det er ett beinhardt leiemarked her så jeg vil veldig gjerne bo der, men jeg kommer ikke til å takle og bo i ett askebeger. Heller ikke at mine snart to barn skal vokse opp i ett. Er det noen som har noen tips som kan gjøre det levelig frem til jeg evt. får kjøpt meg noe eget?

Meiose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 21:40   #2
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Røyklukt i utleieleilighet

X-it? Ei bøtte med grønnsåpevann? Huff det er en vanskelig tema, håper noen har bedre råd enn jeg..

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 21:42   #3
Meiose
Aktiv
 
Meiose sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 155
Meiose er litt kulMeiose er litt kul
Standard

Sv: Røyklukt i utleieleilighet

Skal vaske med ammoniakkvann, men det hjelper lite når det tydeligvis røykes i ett der nede. Ble helt på gråten da jeg oppdaget dette i dag, er nylig blitt alene og har lett etter en bra nok plass og bo i 6 uker før jeg fant denne! Katta i sekken!

Meiose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 21:49   #4
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Røyklukt i utleieleilighet

Men altså... Går det ikke an å snakke med huseier om å få lagt en tetningslist rundt døra fordi det siver sånn røyklukt inn til deg. Tetningslist koster minimalt, og er lett å sette på, så det skulle du klare å fikse helt selv. Det er jo ikke en gang sikkert huseier er klar over at det oppleves slik på din side av døra, så om du oppsøker han med ett problem, og en løsning på problemet så kanskje det egentlig er en smal sak å bli enige om en greie på. Kanskje?

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 21:51   #5
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Røyklukt i utleieleilighet

Skåler med eddik og tetningslister. Om du hadde klart å lage overtrykk hos deg, ville du sluppet unna, men det er vel umulig.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 22:01   #6
Meiose
Aktiv
 
Meiose sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 155
Meiose er litt kulMeiose er litt kul
Standard

Sv: Røyklukt i utleieleilighet

Tetningslist altså? Får man det på butikker som for eksempel Jernia? Er det sånn som går inni karmen? Skal selvfølgelig snakke med han, det er jo temmelig akseptert at man ikke vil bo i røyklukt. Har bare ikke flyttet inn ordentlig enda, han virker som en temmelig folkesky type så jeg har ikke snakket noe særlig med han.

Meiose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 22:03   #7
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Røyklukt i utleieleilighet

Tetningslist får du på jernia, clas ohlsson, maxbo, og andre slike steder. Det er slettes ikke store utgiften heller.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 22:07   #8
Meiose
Aktiv
 
Meiose sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 155
Meiose er litt kulMeiose er litt kul
Standard

Sv: Røyklukt i utleieleilighet

Supert, tusen takk! Det er jo temmelig mye lettere enn tepper. Er ganske sikker på at det ikke kan være noe sånt der fra før heller, døra slamrer når jeg åpner ytterdøra.

Meiose er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no