Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tv på barnerom

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-06, 11:47   #61
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tv på barnerom

Mine har ikke og kommer ikke til å få tv på rommene sine.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 11:48   #62
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tv på barnerom

Forøvrig kan å være opphisset være så mangt: http://www.dokpro.uio.no/perl/ordbok...bet=n&renset=j

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 11:49   #63
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Tv på barnerom

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Hvor gammel syns du man må være for å se tv alene da?
Greit nok når vi snakker om femåringer, men må man alltid sitte sammen med en tiåring og se tv? En trettenåring? En sekstenåring? Atten?

Barn vokser til, og behovene endres.

En tiåring kan helt sikkert se tv alene, jeg mener i innlegget mitt mindre barn

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 11:50   #64
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tv på barnerom

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Beklager at jeg har tatt feil av deg. jeg trodde virkelig ikke at du var så sart at ordene så hissig og bevares kvalifiserer til rød prikk. Stakkars, sarte Skremmeren. :trøster:

Nå skal de sies at jeg ser behovet for mer ennn en tv av og til, men føler at barnerom bør være en sone for rolige aktiviteter og ikke så mange inntrykk. Det blir det samme som at man ikke anbefaler voksne å ha arbeidsplassen på soverommet.

Hohoho, ja, det er derfor jeg rødprikker.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 11:50   #65
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tv på barnerom

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Hvor gammel syns du man må være for å se tv alene da?
Greit nok når vi snakker om femåringer, men må man alltid sitte sammen med en tiåring og se tv? En trettenåring? En sekstenåring? Atten?

For en spennende vri på diskusjonen!!

Jeg synes dette med TV er vanskelig fordi at det er så mange forskjellige kanaler. 5 åringen min kunne nok mest sannsynlig ha sett Disney Chanal alene, og en 10 åring synes jeg burde kunne se feks Animal Planet, Discovery, Jetix. Men jeg synes ikke en 10 åring skal kunne se alt heller. Jeg er veldig for slike tekniske duppedinser ala å bare stille inn bestemte kanaler hvis man skal ha TV på "barnerommet". Problemet er vel at når de blir 15 er de sikker mer avanasert brukere enn jeg er ...

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 11:50   #66
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tv på barnerom

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Selvsagt! Men man kan jo sende barna på rommet uansett, selv om det ikke står TV der.

Jepp, og selv om barnet er på rommet, trenger ikke TV-en å stå på.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 11:52   #67
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tv på barnerom

Vi har bare NRK, NRK2, TV2 og TVNorge, så det er ikke allverdens muligheter sånn sett. Tenåringene ser lite tv på rommet, men muligheten er der hvis ikke alle vil se det samme.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 11:57   #68
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tv på barnerom

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jepp, og selv om barnet er på rommet, trenger ikke TV-en å stå på.

Hvor TVen(-e) står er mindre viktig, etter min mening. Det gjelder å begrense bruken av den/de. Her er foreldrene viktige forbilder.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 12:44   #69
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tv på barnerom

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Hvor TVen(-e) står er mindre viktig, etter min mening. Det gjelder å begrense bruken av den/de. Her er foreldrene viktige forbilder.

Jepp.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 12:44   #70
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tv på barnerom

Har ikke lest hele diskusjonen, for plutselig har jeg ikke tid

Men Stesnuppa har TV på rommet sitt (+ dvdspiller og playstation), og vi ser ingen problemer med det. Hun får ikke se tv uten å spørre først. Og det er ikke ofte hun vil se tv på rommet.

Om hun hadde ønsket å se tv ofte og hadde sett tv uten å spørre hadde vi vel vurdert å ta ut tv'en.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 13:02   #71
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tv på barnerom

Ingen soverom skal ha tv her i huset. Vi har nå tre stuer/lekerom med tv i. Det får være nok. Foreløpig er hun så liten at tv-titting foregår sammen med en voksen. Men når hun blir større og ser barnetv sammen med venner så har hun mulighet til det i lekerommet.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 13:20   #72
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tv på barnerom

Lillegutt har ikke eget rom, men når/hvis han får det, kan det godt hende vi finner på å skaffe en liten TV han kan ha der. Muligens uten å faktisk koble den til TV-kabelen - jeg ser helt klart poenget med å ha mulighet til å følge med på hva de ser på, så lenge de er små - men et apparat som han kunne se film eller spille spill på. (Og nei, han ville ikke fått lov til å bestemme at han skulle se film eller spille spill hele dagen.)

Hva som er "poenget" med å la barn ha TV på rommet? Det er selvsagt for at de skal kunne se på TV (eller se på film, eller spille spill) på rommet. Hverken mer eller mindre. (Akkurat som at poenget med å gi dem en hvilken som helst leke eller hobbyting er at de skal kunne leke med den eller på annen måte ha glede av den.) Man trenger naturligvis ikke å ønske å gi dem muligheten til å se TV på rommet, men jeg synes det er rart om noen ikke forstår at det er et poeng.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 13:48   #73
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tv på barnerom

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hva som er "poenget" med å la barn ha TV på rommet? Det er selvsagt for at de skal kunne se på TV (eller se på film, eller spille spill) på rommet. Hverken mer eller mindre. (Akkurat som at poenget med å gi dem en hvilken som helst leke eller hobbyting er at de skal kunne leke med den eller på annen måte ha glede av den.) Man trenger naturligvis ikke å ønske å gi dem muligheten til å se TV på rommet, men jeg synes det er rart om noen ikke forstår at det er et poeng.

Jepp!
Vi valgte tv på rommene pga. at vi ser utrolig lite på tv selv. Storesøs skulle se Hotell Cæsar, og storebror skulle se barne-tv.
Det løste vi med å kjøpe tv på rommene, og de har kun Nrk1 og tv2.
Selv kan jeg sitte stille,strikke og lytte på musikk i sofaen mens de små ser barne-tv.Det er blitt en liten fri-stund for meg.

Tv'n kan endlig stå på i stuen, men siden vi lytter veldig mye på musikk står ikke lyden på tv og dem gidder ikke sitte å se på Disney uten lyd
Føler også at vi har god kontroll på hvilken filmer de får se,siden det er dvd og ikke så mye spennende på tv2 og nrk1.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 13:51   #74
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tv på barnerom

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Har ikke lest hele diskusjonen, for plutselig har jeg ikke tid

Åffer det a?

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 13:52   #75
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Tv på barnerom

De to eldste hadde TV på barnerommet tidligere. Når vi flyttet i nytt hus og fikk en ekstra stue, fikk gutta sin egen etg. med det de trenger av underholding der, slik at rommene deres nå er TV/PC frie soner.

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 14:06   #76
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tv på barnerom

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Åffer det a?


Ny jobb og kurs og slikt

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 14:08   #77
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tv på barnerom

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Ny jobb og kurs og slikt

Gratulerer, hadde ikke fått med meg det, jeg.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 14:19   #78
Stillongs
Aktiv
 
Stillongs sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 203
Stillongs er litt kulStillongs er litt kul
Standard

Sv: Tv på barnerom

Jentungen har ikke TV på rommet, og kommer heller ikke til å få det før hun blir veldig mye eldre. Ikke har vi noen spillkonsoller heller.

Stillongs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 22:55   #79
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Tv på barnerom

Jeg er også gammeldags så noe TV kommer ikke på rommet. Vi har to fjernsyn, men det ene brukes sjeldent. Lillegutt får det ikke på rommet
selv om det brukes lite. Han får se TV i stua.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 23:33   #80
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tv på barnerom

Foreløpig har bare en TV i huset. Men vi planlegger en TV-stue i kjelleren i nyhuset, og har faktisk snakket om at kanskje jenta vår får en slik bitteliten sak med innebygget dvd til rommet sitt. Det blir uansett ikke på en stund enda. Rommet hennes er (blir) like ved stua, og der vil vi ha mye bedre oversikt over hvilke filmer hun ser enn om hun er i kjelleren.



Siden det blir såpass stor aldersforskjell mellom våre barn er dette en faktor vi tar hensyn til. Jeg husker hvor kjedelig det var at lillebroren min alltid måtte ha førsteretten til TVen selv om jeg hadde venninner på besøk og vi ville se på film. Men så var heller ikke foreldrene mine så flinke til å "se" mine sosiale behov generelt da, for eksempel fikk jeg ikke lov til å be lillebror gå ut av rommet mitt om jeg hadde besøk.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no