Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hjelp med å drodle, gulv under kattedo

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-24, 09:29   #1
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Hjelp med å drodle, gulv under kattedo

Vi har en sånn jævlig svær elektrisk kattedo, den er diger! Og kattene drar kattesand ut over hele gangen. Jeg ser for meg at man kan lage noe slags gulv under med kanter, slik at jeg slipper tråkke i kattesand. Ulempen er at dette vil ta plass i et lite hus. Noen ideer?

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-24, 09:33   #2
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp med p drodle, gulv under kattedo

I lys av din andre tråd om lukt, kan det være denne som lager lukten?

Jeg tror en matte som holder på sanden vil fungere bedre enn enn kant. Men det har du kanskje allerede prøvd?

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-24, 09:50   #3
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp med å drodle, gulv under kattedo

Jeg kjøpte matte som ligger foran kattedoen. Det er nok en grunn til at det er et marked for slike.

Ellers vil jo en kattedo med toppåpning løse problemet, men regner med du ikke har tenkt å skifte doløsning.

Jeg testet fliser stedet for sand en kort periode. Vet mange sverger til det. Har du prøvd?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-24, 09:57   #4
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp med å drodle, gulv under kattedo

https://www.clasohlson.com/no/Garden...BoCgXUQAvD_BwE

Kanskje en sånn?

Vi har matte forran, den hjelper nada..

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-24, 09:58   #5
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp med å drodle, gulv under kattedo

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg kjøpte matte som ligger foran kattedoen. Det er nok en grunn til at det er et marked for slike.

Ellers vil jo en kattedo med toppåpning løse problemet, men regner med du ikke har tenkt å skifte doløsning.

Jeg testet fliser stedet for sand en kort periode. Vet mange sverger til det. Har du prøvd?

Fliser? Nei? Må Google.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-24, 10:22   #6
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp med å drodle, gulv under kattedo

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

https://www.clasohlson.com/no/Garden...BoCgXUQAvD_BwE

Kanskje en sånn?

Vi har matte forran, den hjelper nada..

Hvis den matta er glatt så tror jeg bare sanda sklir av.. Du har ikke et mer skjermet sted du kan sette kattedoen? Jeg hadde den også i gangen, og holdt på å bli gal av sand. Også med matte, selv om den hjalp litt. Så satte jeg doen et annet sted der jeg slapp å se den, og der ingen tråkket i sanda, og livet mitt ble mye enklere.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-24, 10:24   #7
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp med å drodle, gulv under kattedo

De mattene som hjelper litt er slike med hull i hvor kattesanden havner i hullene (f.eks. denne eller denne). Det finnes også grovere kattesand som også er ment å forhindre at katten drar med seg sand rundt omkring. Imidlertid synes jeg både matte og grov kattesand er av bare begrenset hjelp og fjerner ikke problemet helt. For oss ble løsningen å rett og slett sette kattedoen inni et kott med skyvedør (som alltid står halvåpen) slik at kattesanden i det minste havner på gulvet inni kottet og ikke der vi går.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-24, 11:04   #8
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp med å drodle, gulv under kattedo

Ikke sikkert det er aktuelt, men jeg har en hundeseng med kant, ser for meg at en kattedo hadde passet oppi.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-24, 11:14   #9
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.444
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp med å drodle, gulv under kattedo

Du må kjøpe sånn hopp ned i kattedo og bruke ever clean sand!

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-24, 12:44   #10
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp med å drodle, gulv under kattedo

Ikke tenkt å kjøpe ny kattedo nei, den vi har kostet vel 6000 Ikke jeg som har kjøpt den nei.

Vi har matte med hull. Jeg må ha noe mer.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-24, 12:45   #11
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp med å drodle, gulv under kattedo

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Ikke sikkert det er aktuelt, men jeg har en hundeseng med kant, ser for meg at en kattedo hadde passet oppi.

Ikke dumt. Må Google.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-24, 21:20   #12
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp med å drodle, gulv under kattedo

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Du må kjøpe sånn hopp ned i kattedo og bruke ever clean sand!


Ikke alltid det nødvendigvis løser utfordringen med kattesand utover gulvet. Ikke hos oss i alle fall.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-24, 11:26   #13
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp med å drodle, gulv under kattedo

Denne matten funker bedre enn vanlige synes jeg. Altså ikke kun den matten, men det konseptet.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no