Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Er det bare meg: smash rooms

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-24, 00:01   #21
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Tja. Jeg synes det høres litt deilig ut jeg.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-24, 06:41   #22
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Jeg har vurdert dette for eldste en gang. Han sitter ikke med mange år med sinne. Han har et inderlig behov for å ødelegge noe, han gjør det ikke men sier det ville gjort så godt å få lov. Vi kunne alltid ha funnet ting fra loppis osv selv, men det må jo ryddes opp. Har derfor vurdert om han skulle fått utløp for alle årene med sinne på et sånt sted en gang.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-24, 08:39   #23
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Aldri hørt om.
Men jeg hadde mye sinne da jeg vokste opp. Måtte stå i timesvis i skammekroken... jeg bet og dro i klær. Særlig syntetisk som knitret. Eneste jeg visste om og det hjalp litt på trykket.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-24, 08:54   #24
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Jeg synes at folk som tyr til knusing av tallerkener og biler for å få opp motivasjonen/få ut aggresjonen er litt enkle. Og så er jeg også av den oppfatning at et konsept som i bunn og grunn går ut på å ødelegge ting er teit.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-24, 10:55   #25
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.442
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Hvis noe sånt hadde blitt gjort etter anbefaling fra og under oppsyn av psykolog e.l., kunne jeg skjønt det. Å gjøre slikt som en "gøy aktivitet" med venner, kan jeg ikke forestille meg i det hele tatt. Visste ikke at tilbudet fantes i Oslo.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-24, 10:57   #26
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 424
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg har vurdert dette for eldste en gang. Han sitter ikke med mange år med sinne. Han har et inderlig behov for å ødelegge noe, han gjør det ikke men sier det ville gjort så godt å få lov. Vi kunne alltid ha funnet ting fra loppis osv selv, men det må jo ryddes opp. Har derfor vurdert om han skulle fått utløp for alle årene med sinne på et sånt sted en gang.

Men da er det vel ikke snakk om en ting å gjøre som underholdning sammen med venner, da er det vel mer trygt å gjøre sammen med en forelder eller en terapeut? Høres vanskelig ut for ham.

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-24, 12:35   #27
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Opprinnelig lagt inn av Sweetie, her.

Men da er det vel ikke snakk om en ting å gjøre som underholdning sammen med venner, da er det vel mer trygt å gjøre sammen med en forelder eller en terapeut? Høres vanskelig ut for ham.

Ikke bare for gøy nei. Men jeg har tenkt i mitt stille sinn at mange brukere av et sånt rom er sånne som han. Er sånn sånne rom er vist i amerikanske filmer også. Selvterapi rett og slett.


Sist redigert av Isolde : 07-01-24 kl 13:35.
Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-24, 13:21   #28
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Hvis vi nå antar at de gjenstandene som blir knust er gjenstander som allerede er kassert - hva er da galt med å la folk betale for å knuse gjenstandene? På mange vis må det jo være bedre at gjenstanden blir "brukt" en ekstra gang, enn at den bare havner på fyllinga? Et firma som tilbyr slike ting vil kunne sysselsette mange forskjellige mennesker (innkjøp og oppstilling av gjenstander, håndtering av betaling, opprydding). Det må da være bra?

Å betale penger for å skulle være i et smash room er uaktuelt for meg. Men jeg betaler heller ikke for å gå på fotballkamper eller for å se på ski-eventer. Hvorfor er det ene mye bedre enn det andre?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-24, 14:22   #29
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Jeg går og ut ifra at dette er ting som skal knuses på fyllingen uansett. Jeg ser ikke problem at de får en siste reis i et smash-rom først. Blir de derimot kjøpt inn for å knuses, da ser jeg problemer, selv om de er brukt.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-24, 15:13   #30
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Så lenge det er gjenstander som uansett skal kastes (så kan vi jo snakke om at vi generelt har for mange ting) så har det liten betydning ifht klima og bruk og kast. Å bruke tid på det er vel hverken bedre eller verre enn å spille voldelige dataspill eller se boksing for den del. Ikke min tekopp men andre må få gjøre som de vil.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-24, 15:33   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Så dere ser virkelig ikke noe som helst problematisk i å la seg underholde av å ødelegge ting på ordentlig?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-24, 15:39   #32
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.033
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Så dere ser virkelig ikke noe som helst problematisk i å la seg underholde av å ødelegge ting på ordentlig?


Nei, likeins som eg ikkje syns det er problematisk at nokre lar seg underhalde av å skyte kvarandre med laser eller paintball.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-24, 15:41   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Nei, likeins som eg ikkje syns det er problematisk at nokre lar seg underhalde av å skyte kvarandre med laser eller paintball.

Men da skyter du ingen på ordentlig. Her ødelegger du på ordentlig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-24, 15:42   #34
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.033
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Eg var med på å rive eit hus då eg var rundt 15 år. Det var heilt magisk rart og spennande å få lov å øydelegge, utan at dette har gjort meg til eit menneske med mindre respekt for ting rundt meg.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-24, 15:44   #35
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.033
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men da skyter du ingen på ordentlig. Her ødelegger du på ordentlig.

Jo, det gjer ein vel. Men ikkje med dødelig ammunisjon.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-24, 15:48   #36
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Jeg går og ut ifra at dette er ting som skal knuses på fyllingen uansett. Jeg ser ikke problem at de får en siste reis i et smash-rom først. Blir de derimot kjøpt inn for å knuses, da ser jeg problemer, selv om de er brukt.

Enig i dette. Jeg har antatt at det er nye ting som skal knuses, siden er oppgitt hvor mange knusbare gjenstander det er i rommene og slik.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Så dere ser virkelig ikke noe som helst problematisk i å la seg underholde av å ødelegge ting på ordentlig?

Nei. Kunst er jo også underholdning, både å utøve og å se på, hvorfor er det forskjellig?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-24, 15:50   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Jo, det gjer ein vel. Men ikkje med dødelig ammunisjon.

Nettopp. Det er jo forskjellen da. Du skader ingen. Her ødelegger du fysiske ting, på ordentlig.

Jeg mener selvsagt ikke at man mister respekt for ting ved å være med på å rive noe en gang, det skjønner jo dere også. Men det å ødelegge for underholdning går fortsatt på tvers av mitt moralske kompass, og jeg tror det flytter grenser. Ikke for alle, men for noen, og for oss som samfunn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-24, 15:52   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Nei. Kunst er jo også underholdning, både å utøve og å se på, hvorfor er det forskjellig?

Nei, kunst er ikke nødvendigvis (bare) underholdning.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-24, 15:53   #39
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Tja, folk har jo drevet med jakt i uminnelige tider, og det har i mange år vært mer underholdning enn nødvendighet. Da dreper man jo for gøy. Jeg vet ikke om det har ødelagt samfunnet vårt?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-24, 15:54   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Jeg syns ikke jakt uten respekt for byttet er ok heller. Og syns verken engelsk adel som har drevet med revejakt eller rikinger som driver med troféjakt i Afrika virker som særlig bra mennesker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no