Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor ofte bytter dere sofa?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-20, 09:47   #21
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Vi har to store sofaer i huset vårt, og ingen av dem passer egentlig inn. Men vi kjøper visst ikke nye sofa når vi har noe vi faktisk kan sitte på.

Sofa 1 er fra første leilighetskjøp i 2006.
Sofa 2 er kjøpt til huset, men hovedkriteriet var at den fantes på lager så det ikke var lang bestillingstid.

Jeg vil egentlig kvitte meg med sofa 2, bruke sofa 1 der sofa 2 står og så anskaffe (nytt eller brukt) en ny sofa, men det krever så mye enighet at vi nok aldri kommer dit..

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 09:54   #22
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Vi kjøpte ny sofa i vinter i forbindelse med oppussing av stua. Den gamle sofaen ble solgt på Finn etter å ha gjort nytte for seg hos oss i 8-9 år sånn cirka

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 09:55   #23
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Sofaen vi har nå ble kjøpt på Bolia i 2006. Den er snart moden for utskifting, stoffet er ganske slitt. Så kanskje ikke den beste kvaliteten.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 09:56   #24
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Aner ikke hvor mange sofaer jeg har hatt, mer enn 10 tror jeg. Den jeg har nå kjøpte jeg ny i 2017, og den blir nok byttet ut neste gang jeg flytter. Har flyttet mye, og byttet både mann og sofa en del ganger.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 09:56   #25
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Aner ikke hvor mange sofaer jeg har hatt, mer enn 10 tror jeg. Den jeg har nå kjøpte jeg ny i 2017, og den blir nok byttet ut neste gang jeg flytter. Har flyttet mye, og byttet både mann og sofa en del ganger.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 09:58   #26
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Har heldigvis hatt færre menn enn sofaer.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 10:01   #27
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Den første, en billig sovesofa fra IKEA som også fungerte som gjesteseng ble kjøpt da vi flyttet i vår første leilighet sammen i 2002.

Utvidet med to arvesofser (2+3 seter) da vi flyttet i 2006, og på et tidspunkt en sovesofa til fra IKEA.

To nye sofaer, hjørnesofaer, kjøpt for... Ca 5-6 år siden

De beholder vi. Den nyeste sovesofaen har mellomste, den eldste er ikke i bruk men finnes, og 2 swtern av den gamle arvesofaen står på loftet, 3 seter har noen andre arvet videre.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 10:03   #28
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Jeg har kjøpt en ny sofa i hele mitt liv og den varte i seks år før stoffet var utslitt og noe av skroget knekt. Billig, dårlig sofa kombinert med tre småbarn og katt. Før og etter det har vi kun hatt sofaer vi har fått eller kjøpt veldig billig. De siste 6-7 årene har vi i den ene stuen hatt en arvet sofa som ble kjøpt tidlig på 2000-tallet av forrige eier og adoptert av oss når de skulle flytte. Den er hel og grei fortsatt og vi har ingen planer om å bytte den ut.

I den andre stuen står det et sett med sofa og to kjempestore lenestoler fra 1940-tallet, kjøpt for 50 kroner for snart 20 år siden. Det er så tungt at vi nok ikke gidder å flytte det før det ramler sammen og det blir nok ikke i dette tiåret! Både stoff, treverk, fjærer og stopping er i fin stand selv med mye bruk.

Det viktigste kriteriet for meg er funksjon. Er sofaen god å sitte i, holdbar og noenlunde hel, så ser jeg ingen grunn til å bytte den ut.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 10:09   #29
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Sofa nr 1 kjøpte vi i 1994, og hadde den til 2001. Den ble solgt, vi flytta og den passet ikke inn.
Sofa nr 2 kjøpte vi i 2001, og hadde til 2011. Ble gitt bort til en bruktbutikk.
Sofa nr 3 kjøpte vi i 2011 og hadde til 2017. Ble solgt videre for en billig penge.
Sofa nr 4 kjøpte vi i 2017. Det verste er at jeg syns ikke den er så veldig god, men kan nesten ikke bytte den allerede.

Mannen syns vi bytter for ofte, da bare viser jeg til bilbyttene vi har i denne familien, da blir det stilt, hehe.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 10:10   #30
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Kjøpte en billig hjørnesofa fra Skeidar i 2011 da jeg ble separert.
Den er veldig sliten i både stoffet og fyllet, og jeg gleder meg veldig til å kaste den hvis/når vi kjøper hus.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 10:11   #31
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Vi er på sofa nr. 2, kjøpt i 2013. Den har blitt ganske så nuppete etterhvert, så jeg har lyst til å bytte den ut. Men det sitter langt inne.
Den forrige sofa(grupp)en hadde vi i 8 år. Da hadde trekket på 2-seteren blitt helt falmet, så vi ga bort på finn.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 10:12   #32
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Hovedsofaene vi har hjemme er nok 23-24 år gamle. De holder seg godt enda, både stoff og stil. Det var et godt valg. Når vi forhåpningsfullt flytter om ikke alt for mange år så kan det være at Herremannen arver dem.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 10:13   #33
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Vi kjøpte i 1997 som vi byttet i 2016. Det var en dyr Minotti designsofa og vi fikk solgt den gamle til relativt bra pris på finn.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 10:26   #34
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Veldig lenge siden jeg har kjøpt egen sofa, arve-gods bruker å ende opp her. *ler*

Vi hadde en liten sofa med sjeselong da vi flyttet hit i 2009, ettersom det var hva vi hadde plass til i Oslo. Den ble fort liten, så gjetter vi kjøpte en skinnsofa da?

Hadde en arvesofa fra mamma og pappa en periode, men tøy funket dårlig med ungene, så kom det enda en arvesofa fra de, den står nå i "barnekroken" på stua, det er skinnsofa. Også flyttet broren min, og han hadde ikke plass til sin sofa lenger, så den sto i kjelleren her i 2 år, før jeg kom på å flytte den opp. Og det blir nok lenge, for det er en skikkelig sofa som holder.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 10:26   #35
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Vi har en salong (3+2+1) fra 2000, den beholder vi nok en god stund ennå, jeg skal bare reparere litt på to armlener.

En hjørnesofa i kjellerstua fra omkring 2006, den måtte vi fikse en ødelagt fjær i, men nå er den helt OK igjen. Litt stygg på det ene armlenet, men der henger det et pledd over og så går det fint.

En sovesofa i gjesterom/kontor/TV-kroken for de voksne fra 2008. Den er like fin.

Vi hadde en sovesofa i kjellerstua som vi kjøpte i 1999. Den måtte vi reklamere på stoffet på to ganger, for den ble helt utslitt. I 2006 vurderte vi omtrekking, men det ble billigere med ny sofa og siden den i utgangspunktet var ganske billig, var vi ikke villige til å legge så mye penger i noe vi ikke trodde ville holde i mange år, så den ble byttet ut.

Fra 1995 til 2000 hadde jeg en brukt sofa som jeg trakk om selv. Den var greit, men fikk ikke være med videre på flyttelasset da vi kjøpte hus. Den ble gitt bort, for det var litt mer bruk igjen i den.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 10:28   #36
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

2009 tror jeg...?

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 10:29   #37
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Jeg kjøpte en brukt sofa i 2012, den byttet jeg ut med en annen brukt (sove)sofa nå i sommer. Den er like fin, men jeg hadde behov for en som rommet flere mennesker. Til min store forbauselse vil ingen ha den gamle.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 10:32   #38
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Den første hadde vi fra 2001-2007, da flyttet vi og kjøpte ny. Den hadde vi til 2016, da ble den gitt bort på Finn. Kjøpte da ny i 2016, i tillegg kjøpte vi ny til tv-kroken i fjor,fra Ikea men kvaliteten ser ut til å være elendig.

Vi kjøpte sovesofa i 2012, den byttes ut med ny nå.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 10:38   #39
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Vår sofa er fra 2005. Ønsker meg ny pga mindre plass her, og vil gjerne ha en hjørnesofa.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 11:01   #40
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Vi har hatt 3 sofaer de siste 20 årene. En kjøpt ny når vi flyttet sammen, en kjøpt pent brukt for 6-7 år siden (er fortsatt i kjellerstua) og vi kjøpte ny til stua i fjor.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no