Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilket gulv har jeg egentlig lyst på?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-13, 22:13   #1
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Hvilket gulv har jeg egentlig lyst på?

Sambo holder på å bli smårar av mine vinglepettertendenser.
Jeg har tror jeg har lyst på en form for hvitoljet parkett, men jeg vil at den skal ha litt gråskjær i seg og. Hva er det egentlig jeg ser etter?

Noen som har noen gode forslag?

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 23:31   #2
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket gulv har jeg egentlig lyst på?

Grå eik? Sølvgrå eik?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 23:41   #3
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket gulv har jeg egentlig lyst på?

Tenk på hvilken farge du skal ha på veggene iallfall. Eikegulv har ofte gul underfarge og mange gråfarger blir da vanskelige.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 23:47   #4
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket gulv har jeg egentlig lyst på?

Veggene blir hvite og Jontun sin Pure Kalk. Det er den der gulheten jeg ikke vil ha, tror jeg.
Sølvgrå ja, hmm den begynner å ligne på det jeg ser for meg, men kanskje litt lysete/hvitere.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 00:09   #5
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket gulv har jeg egentlig lyst på?

Jeg ville også ha en parkett som gikk mer over i kalde enn varme farger. Og så skulle den være hvitlasert (matt), 1-stavs og ha et rolig uttrykk uten for mange årringer eller kvister. Vi endte til slitt opp med 3 valg fra Kährs:

Oak Nouveau White


Oak Brighton

og


(Jeg vet ikke om de har alle disse typene enda, men du finner en oversikt her.)
Den siste her, som heter Tide, er 2-stavs, og tynnparkett (7 mm så den vil ikke kunne slipes), men vi bytter nok ut hele parketten uansett når den blir veldig stygg så det var ikke viktig for oss å ha en tykk parkett (med barn i hus blir det nok noen ganske dype hakk og en del vannsøl som gjør at vi må bytte). Vi gikk uansett for Tide selv om den var 2-stavs fordi vi syns den var roligere enn de andre to som har litt mer fargevariasjoner, årringer og kvister. Kikket på produktsiden til Tide nå, og den ser mye mørkere ut der enn den er i virkeligheten. Om du vil kan jeg prøve å legge inn et bilde jeg tok av parketten vår for søsteren min (evt sende på SMS), men det må jeg i så fall gjøre i morgen da jeg ikke har tid nå (om dette er i den gata du ser for deg parketten).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 13:56   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket gulv har jeg egentlig lyst på?

Jeg tror du ønsker deg hvitlasert furugulv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 14:00   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.839
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket gulv har jeg egentlig lyst på?

Jeg tror du ønsker deg drivvedfarget gulv.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 14:02   #8
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.839
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket gulv har jeg egentlig lyst på?

Dette, kanskje? http://www.gulvdeal.no/blogg/parkett...-hvite-gulvet/

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 14:03   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket gulv har jeg egentlig lyst på?

Hvitlasert furugulv:

(Ikke parkett, da.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 14:35   #10
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket gulv har jeg egentlig lyst på?

Det der ja Pøbel! Akkurat sånn farge tenker jeg på!
Mave, hmm det der var jo også veldig fint.

Kommer jeg til å angre på å gå for så lyst gulv mon tro? Gaah alle disse valg! Gulv, kjøkkeninnredning, ytterdører, trapp, fliser osv. Jeg blir gal!

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 14:37   #11
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket gulv har jeg egentlig lyst på?

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Jeg ville også ha en parkett som gikk mer over i kalde enn varme farger. Og så skulle den være hvitlasert (matt), 1-stavs og ha et rolig uttrykk uten for mange årringer eller kvister. Vi endte til slitt opp med 3 valg fra Kährs:

Oak Nouveau White


Oak Brighton

og


(Jeg vet ikke om de har alle disse typene enda, men du finner en oversikt her.)
Den siste her, som heter Tide, er 2-stavs, og tynnparkett (7 mm så den vil ikke kunne slipes), men vi bytter nok ut hele parketten uansett når den blir veldig stygg så det var ikke viktig for oss å ha en tykk parkett (med barn i hus blir det nok noen ganske dype hakk og en del vannsøl som gjør at vi må bytte). Vi gikk uansett for Tide selv om den var 2-stavs fordi vi syns den var roligere enn de andre to som har litt mer fargevariasjoner, årringer og kvister. Kikket på produktsiden til Tide nå, og den ser mye mørkere ut der enn den er i virkeligheten. Om du vil kan jeg prøve å legge inn et bilde jeg tok av parketten vår for søsteren min (evt sende på SMS), men det må jeg i så fall gjøre i morgen da jeg ikke har tid nå (om dette er i den gata du ser for deg parketten).

Dette var og veldig fint! Vil veldig gjerne se bilde!

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 15:42   #12
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket gulv har jeg egentlig lyst på?

Vi la Oak Brighton frå Kährs, som var bilde av over her. Det er lagt i to fulle etasjar. Veldig fornøgd med fargen og kvaliteten, dog har det mykje meir kvist enn det som er på bildet. Det er mørke kvistar. Men eg likar golvet veldig godt - og vi har vegger i Chi, som er ein ganske kald farge.

__________________
Jente 2003 og gut 2005

Sist redigert av Syrin : 19-10-13 kl 23:28.
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 23:16   #13
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket gulv har jeg egentlig lyst på?

Lenam: Tok et nytt bilde, for jeg greide ikke å få det andre over fra telefonen.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 23:20   #14
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket gulv har jeg egentlig lyst på?

Den var veldig fin Odelia! Vi har fått en haug med parkettprøver nå er jeg om mulig enda mer forvirret.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 23:30   #15
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket gulv har jeg egentlig lyst på?

Hehe, ja, det tenker jeg. Pass på å spørre forhandler om realitetsgraden av kvister, årringer og fargevariasjoner siden en del avviker til dels mye fra prøvene.

Lykke til!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no