Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

God, mager gulost?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-11, 11:11   #1
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Spørsmål

God, mager gulost?

Har kjøpt Vita hjertego gul en periode, men den smaker jo absolutt ingen ting. Hvilken mager gulost anbefaler du ?

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 11:48   #2
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: God, mager gulost ?

Nå har jeg ikke smakt Vita sin ost, men jeg har kjøpt Engfrisk (tror jeg den heter?) fra Tine.
Den er litt skarpere i smaken, og jeg likte den ganske godt.

Jeg innser at jeg ikke høres superentusiastisk ut, men det er fordi jeg synes alle lette oster mangler noe. Så denne er den beste jeg har smakt.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 12:00   #3
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.443
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: God, mager gulost ?

Ikke gulost, men et godt alternativ med smak er Kavli tubeost, Jalapeno, 16% fett.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 13:45   #4
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.917
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: God, mager gulost?

Jeg synes også at Engrisk i stykke smakte godt, men vanskelig å få tak i. I USA elsker de Jarlsberg lettere, men jeg savner bare orgianal smaken.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 13:51   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.665
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God, mager gulost?

Jeg har ikke funnet noen mager gulost som er spesielt god, men for oss som liker nøkkelost, er den lette varianten der grei.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 15:39   #6
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: God, mager gulost?

Jeg har ikke smakt noen lettoster som smaker godt. Da er det bedre å bruke vanlig ost og heller ta litt mindre av den.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 15:54   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.088
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: God, mager gulost?

Jarlsberg lettere er min absolutte favoritt. Engfrisk går også fint. Kommer an på om du vil ha enda magrere?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 17:40   #8
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: God, mager gulost?

Det finnes ikke god mager gulost i Norge.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 18:07   #9
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: God, mager gulost?

Synnøve Finden mager gulost spiser jeg flere ganger om dagen, den er veldig god!


Sist redigert av Guttemammis : 10-03-11 kl 18:49.
Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 18:18   #10
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.112
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: God, mager gulost?

Lettost smaker plast, kjøp en ostehøvel som skjærer tynne skiver i stedet for.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 19:16   #11
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: God, mager gulost?

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Har kjøpt Vita hjertego gul en periode, men den smaker jo absolutt ingen ting. Hvilken mager gulost anbefaler du ?

Fullfet gulost, og bare halvparten så ofte. Jeg syns rett og slett ikke lett gulost smaker noenting, og gidder følgelig ikke spise det. Da velger jeg heller å spise mindre gulost, og heller smake den når jeg spiser den.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 19:58   #12
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.867
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: God, mager gulost?

Smaken sitter i fettet. Sorry. Ta hellet en skive med ost og en agurksandwich( masseslangeagurk og et dryss med salt).

God og mager, jeg ler

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 21:23   #13
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.088
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: God, mager gulost?

Altså, jeg synes oppriktig talt at Jarlsberg lett og Engfrisk er gode. Og det var nå en gang magrere oster HI spurte om..

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 21:25   #14
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: God, mager gulost?

Engfrisk skal sjekkes ! Liker ikke Jarlsberg, men nøkkelost er jo godt. Takk for tips.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 21:38   #15
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: God, mager gulost?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Synnøve Finden mager gulost spiser jeg flere ganger om dagen, den er veldig god!

Det synes jeg også, og særlig etter at jeg klagde til Synnøve Finden, og den fikk skilleark som på brunosten

  Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 22:01   #16
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: God, mager gulost?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Det synes jeg også, og særlig etter at jeg klagde til Synnøve Finden, og den fikk skilleark som på brunosten

Skilleark ! Jeg har nemlig spist den før, og likte den, men måtte gi opp fordi skivene hang sammen og det ble bare tull.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 07:20   #17
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: God, mager gulost?

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Skilleark ! Jeg har nemlig spist den før, og likte den, men måtte gi opp fordi skivene hang sammen og det ble bare tull.


Jeg beklagde min nød, og sa at jeg kom til å slutte å kjøpe den, fordi den var helt umulig å få fra hverandre, og det var jo synd, siden osten var så god. Jeg fikk faktisk to utbetalingslapper på 100 kr hver seg også, for den mailen

  Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 08:06   #18
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.438
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: God, mager gulost?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg har ikke smakt noen lettoster som smaker godt. Da er det bedre å bruke vanlig ost og heller ta litt mindre av den.

Jeg går for den løsningen.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no