Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Nostalgitripp fra barndommen

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-15, 13:36   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nostalgitripp fra barndommen

Da jeg fikk tilbake barnehagebildene til mellomste fikk jeg et skikkelig koselig flashback til da jeg var liten, og det var at vi alltid satt borrelåsene i kryss da vi tok på joggesko. En helt uviktig ting, men jeg husker godt at det var stas.

Hva med dere? Hvilke filleting fra barndommen fyller deg med nostalgi?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 13:45   #2
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nostalgitripp fra barndommen

Borrelåsene i kryss? Borrelås EKSISTERTE ikke engang da jeg var barn.

Åttendeklassingen vår får lekseplan på iPad, og der kan han fjerne leksene etter hvert som de er gjort. Da begynte jeg å snakke om min barndom, da vi hadde leksebok. Det var til og med FØR skoledagbokas tid, før den kom ikke før jeg var langt oppi tenårene. Og så snakket vi om stensiler og lukten av dem. Hva det EGENTLIG luktet. Jeg husker det som en god, men litt skarp lukt. Mannen min mener det først luktet kake, men så ble den en skarp, kvalmende lukt etter hvert.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 13:47   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nostalgitripp fra barndommen

Overheadmaskiner får meg også til å trekke på smilebåndet. Søsteren min hadde en lærer som kalte den over-hode-maskinen.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 13:47   #4
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nostalgitripp fra barndommen

Over-hode-maskinen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 13:50   #5
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nostalgitripp fra barndommen

Lysbilder! Sånn maskin/kassett og fremviser, og de klikkelydene!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 13:58   #6
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nostalgitripp fra barndommen

Vi hadde også borrelås i kryss!

Ellers elsker jeg lørdagsstemningen før barnetv. Minner meg skikkelig om barndom. Finner fram lørdagsgodt, tenner lys, setter på tv, lager mat. Vil at ungene skal ha samme magiske følelse som meg.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 14:00   #7
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nostalgitripp fra barndommen

Jeg hadde heller ikke borrelås.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 14:00   #8
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.001
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nostalgitripp fra barndommen

Røde converse og hoppestrikk!

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 14:01   #9
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nostalgitripp fra barndommen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg hadde heller ikke borrelås.

Jeg er født i 76, og borrelås var skikkelig populært i 8-10- årsalderen.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 14:12   #10
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nostalgitripp fra barndommen

Gata vår.

Stor forskjell på den forkjørsveien den er i dag og grusveien den gang. Flere ganger i uka møtte vi på hest og kjerre, og alltid var det: Kan jeg få sitte på?!! Som regel ble ønsket imøtekommet, og vi ble løftet opp på setet eller på høylasset. En sjelden gang fikk vi sitte på hesten, det var stor stas!

Den gang fantes det grøftekanter. De dype var som skreddersydd til å gjemme seg nedi i høstmørket, for så bykse ut på veien og skremme vannet av intetanende gamle damer.

I grøftekanten lå også titt og ofte den yngste prestedattera og tok formiddagsluren sin. Prestefrua var travelt opptatt med menighetsarbeid og foreninger, og de seks prestebarna måtte klare seg mye på egen hånd. Tror nok likevel den driftige frua hadde en viss kontroll på ungene, og frisk luft har aldri skadet noen. Ikke grøfter heller.

Vi spilte slåball og hoppet paradis i gata. Siden det var grusvei måtte paradiset risses ned i grusen med pinner. Kom det en bil hoppet vi bare ned i grøfta og ventet til den var kjørt forbi. Det kunne vare riktig lenge før den neste kom. Bilrasjonering var det til og med de første åra.

Etterkrigstida altså.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 14:12   #11
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nostalgitripp fra barndommen

Lørdagsgodt, teakolje, messingkluten, pinnekjøtt, min fars etterbarberingsvann, nye ferske joggesko til skolestart, lange bilferier, Kongen av Danmark, farmors gode klemmer, bestevenninnen min, listen er lang
Slåball, froskeegg i håret, jetski, søndagsskole, pikekor, håndballturer med laget, isbading, Donald på tirsdagen

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 14:23   #12
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nostalgitripp fra barndommen

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.


Ellers elsker jeg lørdagsstemningen før barnetv.

Jeg snakket nylig med noen om dette. Om lyden av pose. Å sitte i stua og vente på den lyden av at noen åpner en godtepose på kjøkkenet.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 14:25   #13
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nostalgitripp fra barndommen

Lyden av tippekamp på lørdager. Søvndyssende og kjedelig, men det var lyden av lørdag.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 14:26   #14
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nostalgitripp fra barndommen

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg snakket nylig med noen om dette. Om lyden av pose. Å sitte i stua og vente på den lyden av at noen åpner en godtepose på kjøkkenet.

Ja!! Jeg tenker alltid på det når jeg hører poserasling. Gleden når det var lørdag og jeg skulle ta del i spisingen, og sinnet når det var etter min leggetid og jeg skjønte de prøvde å snyte meg.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 14:29   #15
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nostalgitripp fra barndommen

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Lyden av tippekamp på lørdager. Søvndyssende og kjedelig, men det var lyden av lørdag.

Generelt lyden av sport på tv. Å komme hjem fra en eller anne drittkjedelig ski-/bærtur, og endelig være god og varm på rommet sitt og høre suset av TV-en og bare vente på at mamma skulle lage ferdig risengrynsgrøten.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 14:37   #16
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nostalgitripp fra barndommen

Den følelsen når vi fikk nye joggesko om våren. Kastet de tunge støvlettene og kunne endelig begynne å øve oss til 60-metern på 17. Mai. Årets idrettskamp.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 15:17   #17
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nostalgitripp fra barndommen

Lørdag ettermiddag i heimen. Vi spiste ofte hønsegryte på lørdagskvelden, og den koselige stemningen på kjøkkenet mens mamma kokte høna og jeg hørte på barnetimen. Pappa og bror så tippekampen på stua, skikkelig tradisjonell kjønnsrolledeling, altså.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 15:37   #18
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nostalgitripp fra barndommen

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Lyden av tippekamp på lørdager. Søvndyssende og kjedelig, men det var lyden av lørdag.

Ja, og travløp. V6 og V75 var det vel. Ikke at pappa tippet på hester, men travløpet stod nå på det.

Jeg husker stensileringsmaskinen. Den blå skriften og lukten.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 16:00   #19
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nostalgitripp fra barndommen

Trekkspilltimen som pleide å være på radio før Barnetimen for de minste!

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 16:19   #20
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.249
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Nostalgitripp fra barndommen

- Ja og ønskekonserten var også koselig å høre på kjøkkenet. Men barnetimen altså....hysj hysj hysj...være stille som muuuus

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no