Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Skrekkelige Oslo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-12, 19:13   #21
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Veldig dårlig kronikk og teite utsagn.

Jeg er ikke begeistret for Oslo og synes byen er sjarmløs, men denne artikkelen ble bare for dum.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 19:26   #22
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Det var nok Lillebjørn Nilsen som ville putte noe i drinken hennes for å sende henne hjem, tenker jeg.

  Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 19:31   #23
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Dette var noe av det dummeste jeg har lest.

Oslo er ikke min favoritt i storbysammenheng, men syns ikke det er stort værre en andre byer i samme kategori. De to siste gangene jeg har vært i Oslo har jeg bodd på Hotel Comfort Børsparken og på Grand Central. Rett og slett for vi har fått billige rom på hotell som delikate, men som tilfeldigvis ligger litt udelikat til i andres øyner. Dermed dompes prisene, for der vil ikke folk bo. Jeg er ikke redd for hverken de narkomane eller tiggerne. Da vi bodde på Børsparken tittet sambo ut av vinduet og lurte på om det var en kebabsjappe som lå på andre siden av gaten, ettersim det sto folk i kø utenfor en luke. Jeg lurte på om han ikke syntes at de fleste i køen hadde merklig mye knekk i knærne. Det var ikke kebabsjappe med Oslo sprøøyteutlevering.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Herregud for en kronikk! Dop i drinken på Operaen, faktisk.

Jeg skal gi henne rett i at fattigdommen er synligere i Oslo nå enn tidligere, mye på grunn av de rumenske tiggerne. En annen ting er at Oslo ikke har en slum slik andre storbyer har, og derfor henger de narkomane mye mer i det synlige bybildet, i stedet for å være stappet vekk i et nabolag turistene er forskånet for.

Kanskje hun burde ta en prat med sine egne politikere, for så vidt jeg vet har Oslo store utgifter på narkoturister fra andre distrikter i Norge.

Ellers er jeg uenig i at Oslo er en utrygg by. Jeg syns anekdoten hennes om det tissende barnet var skikkelig stygg, akkurat som det var noe galt med barnet, både fordi det tisset og fordi det ikke reagerte da hun ropte til det. Av og til så må barn tisse der og da, og da er det tross alt bedre at de gjør det på gaten, i stedet for inne i butikken.

Søsteren min bor i Stockholm, og hun syns Oslo er mer av en verdensmetropol enn Stockholm, fordi byen tør å være litt stygg også. Alt er ikke så striglet hele tiden. Jeg elsker byen min, jeg er ikke redd her, og jeg syns ikke Oslo sentrum er representativt for noe som helst.

Hvis hun synes at Stockholm er for striglet så tror jeg hun har vært for lite rundt omkring i den svenske hovedstaden.

Sergels Torg er vel Stockholms svar på plata.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 19:32   #24
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Konklusjonen hennes var jo bra da. Ikke vent med å gjøre noe, det er snart for sent, det kan ramme alle osv. Men hva man skal gjøre? Nei, det er ikke godt å si gitt.

Jeg syns forresten kronikken ble ufattelig morsom om man leser den med stemmen til onkel reisende Mac fra Fragglene.

  Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 19:36   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Hvis hun synes at Stockholm er for striglet så tror jeg hun har vært for lite rundt omkring i den svenske hovedstaden.

Sergels Torg er vel Stockholms svar på plata.

Hun jobber som byplanlegger og arkitekt, så hun er temmelig godt bevandret, også på Sergels Torg (hvor jeg selv har vært mange ganger også, og det er ikke som plata).

Det var for øvrig ikke i forhold til narkomane spesielt, men i forhold til arkitektur og begrensninger i fargevalg, sammensetninger av bybilder og slikt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 19:37   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Jeg syns forresten kronikken ble ufattelig morsom om man leser den med stemmen til onkel reisende Mac fra Fragglene.

Jeg så for meg en av damene i The Golden Girls jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 19:41   #27
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Vi var i Oslo en dag i sommerferien. Da hadde jeg ikke vært der siden for 6-7 år siden, tror jeg. Buss for tog stoppet like ved Operaen, men jeg så ikke en eneste narkoman som ville dope meg ned.

Da jeg gikk på ungdomsskolen og videregående var vi av og til i Oslo for å shoppe. For å sammenligne før og nå så er Adelsten borte. Og det har kommet flere amerikanske kjeder som f.eks. Ben&Jerry's. Kan ikke huske at jeg tidligere så noen tiggere, men det har jo sammenheng med at det var forbudt før.


Lurer på hva slags dekning hun har for å påstå dette?

Sitat:

Stadig flere mennesker i vårt samfunn bruker rus og stadig flere samles i Oslo for å ruse seg på sommeren. Stadig flere doper seg med farlige stoffer og stadig flere blir fanget av rusen og kommer seg ikke ut av det. Stadig flere unge rammes og stadig flere familier dras inn i et forferdelig traume. Stadig flere er hjemløse og bor på gaten, og stadig flere tigger. Stadig nye grupper og mennesker fra andre land skaper nye utfordringer som vi ikke synes å håndtere med nevneverdig kløkt.


Sist redigert av Éowyn : 02-08-12 kl 19:54.
Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 19:41   #28
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.517
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Jeg er ikke spesielt redd når jeg er i Oslo, og liker meg der, men jeg holder nok ekstra godt på veska mi, men det gjør jeg i stort sett alle byer.

Jeg orker ikke å lese kronikken, den høres teit ut.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 19:46   #29
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Det var nok Lillebjørn Nilsen som ville putte noe i drinken hennes for å sende henne hjem, tenker jeg.


sånne damer vil vi ikke ha her

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 19:48   #30
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hun jobber som byplanlegger og arkitekt, så hun er temmelig godt bevandret, også på Sergels Torg (hvor jeg selv har vært mange ganger også, og det er ikke som plata).

Det har blitt litt bedre siden jeg bodde der for 10 år siden. De satte inn noen grep i 2003. De noen der fremdeles, men så ille som plata er der kanskje ikke nei (det var dog det tidligere).

Mulig Stockholm oppfattes som mer striglet en Oslo som du også sier fordi Stockholm ikke har en Karl Johan der byens "skam" sitter.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 19:49   #31
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hun jobber som byplanlegger og arkitekt, så hun er temmelig godt bevandret, også på Sergels Torg (hvor jeg selv har vært mange ganger også, og det er ikke som plata).

Det var for øvrig ikke i forhold til narkomane spesielt, men i forhold til arkitektur og begrensninger i fargevalg, sammensetninger av bybilder og slikt.

Det derimot er jeg helt enig i!

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 19:51   #32
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.922
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Teit dame, dårlig skrevet kronikk jeg ikke er enig i. Er derimot enig med Tallulah. Jeg elsker byen min!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 20:00   #33
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.130
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Nå har ikke jeg fått lest kronikken, men jeg har familie og venner både i Trøndelag og Nord-Norge og det er mange som, til tross for knapt å ha vært i Oslo og på Østlandet, har veldig sterke og negative meninger om byen og området. "Søringer" omtales sjeldent i positivt ordlag, uten at jeg vet hvorfor, for jeg som har bodd her halve livet kjenner meg ikke igjen i det de sier.

Hehe, minner meg om da jeg var i en bygd ved havgapet langt langt nord i landet. Jeg var gjest og kjente ingen, og var en tur innom den lokale butikken. En bestemor var der med en kjempesøt 1-2 åring, som var ganske aktiv. Jeg lekte litt med ham, smilte og sa til bestemoren (på mitt sedvanlige østlandsriksmål: "Dette var jo en aktiv liten krabat" eller noe slikt.

Jeg fikk følgende slepende svar (som hadde blir mye mer illustrerende hvis jeg kunne skrive på dialekt):

"Ja, det er fordi ungene her oppe har så mye frihet. Nede i Oslo har ikke ungene det slik, der må de bindes fast og gå i sele".

Så sa hun ikke mer. Jaha, ja.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 20:02   #34
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 20:15   #35
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.150
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Altså, det er jo ikke tvil om at Oslo har utfordringer, både knyttet til rus og forsøpling og tigging og orden og gateprostitusjon.

Jeg elsker Oslo, særlig det at det er så kort vei fra den mondene sjarmen på Frogner, via fæle Karl Johan og slitne miljøer rundt Oslo S, til rufsesjarmerende Grünerløkka, til herlige passe-slitte Sagene til.... I could go on. Og til villaland og til etterkrigsboligfelt og til drabantbyene.

Det betyr jo også at vi får tett på de narkomane på plata, horestrøket og de usjarmerende handlegatene.


Når det er sagt: Selv om jeg er glad for at vi ikke har slummer der vi stuer bort de som vi ikke vil se, så syns jeg det er synd at de er akkurat der alle turister "må" gå. Jeg skulle ønske at de fikk se andre sider av Oslo før de måtte brøyte seg frem blant dophandlene som foregår helt åpenlyst rett utenfor en av hovedinngangene på Oslo S.

Og byen er skammelig forsøplet, det syns jeg. Jeg syns generelt at det er trist at et så rikt land så ofte viser frem offentlig armod.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 20:19   #36
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.000
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Lurer på hva slags dekning hun har for å påstå dette?

Hun hadde fått det fra sikre kilder, de som jobbet på hotellet og en nylig nedsyklet dame.

Jeg knegget også godt av at en narkoman skulle skusle bort dopet sitt på en småhysterisk voksen dame med barn, og kan ikke si jeg merker annen forskjell på Oslo i løpet av de 10 årene jeg har bodd der eller hatt daglig kontakt enn mengden rumenske tiggere. Jeg føler meg ikke utrygg i området rundt Oslo S, men skal innrømme at jeg tar enkelte forholdsregler enkelte steder i byen på kveldstid.

For øvrig har jeg vært et sted i Norge der voldsstatistikken i helgene har vært langt høyere i forhold til innbyggertall enn Oslo og hvor de jeg kjente skydde byens utesteder. Dette var på svarteste bøgda. Der var det også en utbredt mening at Oslo var Farlig og Skummel.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 20:24   #37
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Jeg gidder ikke å lese den der greia som dette kvinnfolket har skrevet, men må bare si at jeg ikke synes at Oslo er noen perle akkurat.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 20:29   #38
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.150
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Oslo er litt sånn som amerikanere sier om jenter som er finere på innsida enn utsida: "She's got a REALLY nice personality!"

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 20:34   #39
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Mitt inntrykk er at området rundt Oslo S har forandret seg. Jeg har reist jevnlig innom Oslo fra jeg var ganske liten. Jeg kommer fra en liten by med mye dop så det har aldri sjokkert meg å få dopdealing rett i fleisen. Det jeg la merke til sist jeg oppholdt meg rundt Oslo S er at det virker som om dealingen er mer offentlig og at sprøyter settes mer åpenlyst. Jeg synes også antallet narkomane som vandrer rundt i området der virker høyere, men der er det vanskelig å sammenligne.

Jeg innrømmer at jeg er litt ekstra nervøs når jeg omgås veldig mange som er på jakt etter et skudd. Det er ikke fordi jeg ikke er eksponert for denslags. Jeg er oppvokst i et av de mest narkotikatette områdene i landet og jeg kjenner dessverre alt for mange som sliter med tunge rusmidler. Jeg har sett hvordan de kan klikke. Jeg har sett paranoiaen og sett hvordan hallusinasjonene kan forandre hele personligheten på null komma niks.
Da jeg var atten ble jeg utsatt for et ransforsøk på sommerjobben min av en som ble psykotisk i ruspåvirket tilstand. Jeg er skeptisk og det er jeg i Oslo også.

Samtidig har jeg null tro på å gjemme bort narkomane, men synes det er utrolig trist å se hvordan det er utenfor Oslo S, utenfor busstasjonen i Kristiansand og rundt torget i Trondheim.


Sist redigert av Guava : 02-08-12 kl 21:12.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 20:34   #40
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.882
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Jeg er selv trønderdame som har besøkt Oslo, så følte meg faktisk litt brydd jeg også. Jeg kjenner meg heller ikke igjen i beskrivelsene, og innser at dette må være en dame fra utpå bygda, for mye av det hun har sett har vi i Trondheim ogå.

__________________
09 & 13
venla er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no