Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sarkasmetegnet - et must for FP?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-10, 14:16   #21
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarkasmetegnet - et must for FP?

Huff, så trist!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 14:18   #22
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sarkasmetegnet - et must for FP?

Hvem var det som hadde misforstått eller feilbrukt smiliene, slik at når hun brukte dem fikk alt hun skrev en annen betydning.
Noen som vet hvem/ hva jeg prøver å si her.
Jeg husker ihvertfall at jeg lo høyt, godt og lenge da hun linket til noe av det hun hadde skrevet.
Men det var type brølere (fritt fantasert nå fra min side)
Så utrolig trist å høre at du hadde abortert

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 14:25   #23
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarkasmetegnet - et must for FP?

@Trulte: Det var noen (på NM) som hadde en eller annen innstilling som gjorde at animerte smileyer bare vistes som stillbilder, og dermed trodde hun at var det samme som - og skrev masse meldinger som "God tur til helsestasjonen! " og "Så søt baby! " og slikt. Det var hysterisk morsomt når hun hadde samlet en lang rekke av dem.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 14:27   #24
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarkasmetegnet - et must for FP?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

@Trulte: Det var noen (på NM) som hadde en eller annen innstilling som gjorde at animerte smileyer bare vistes som stillbilder, og dermed trodde hun at var det samme som - og skrev masse meldinger som "God tur til helsestasjonen! " og "Så søt baby! " og slikt. Det var hysterisk morsomt når hun hadde samlet en lang rekke av dem.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 14:29   #25
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarkasmetegnet - et must for FP?

Det var vel også en overgangsperiode før ble etablert som sarkastisk der det kom en del ufrivillig komiske innlegg.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 14:30   #26
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarkasmetegnet - et must for FP?

Egentlig tror jeg vel hele forslaget er en sarkasme i seg selv.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 14:31   #27
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.963
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sarkasmetegnet - et must for FP?

Husk også at er den nye , for dem som ønsker å ikke være for tydelige i sarkasmehintingen sin.

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 14:36   #28
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sarkasmetegnet - et must for FP?

Er enig i at sarkasme ikke skal trenge ekstra tegnsetting, om man ikke skjønner det så kan man ha det så godt.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 15:03   #29
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sarkasmetegnet - et must for FP?

Hardly.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 15:05   #30
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sarkasmetegnet - et must for FP?

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Husk også at er den nye , for dem som ønsker å ikke være for tydelige i sarkasmehintingen sin.

Pysj, da. Jeg forbeholder meg retten til å bruke i den foreldete betydning. Men så har jeg heller aldri skjønt det der med at rosa var det nye svart (eller var det brun?).

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 15:06   #31
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.579
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sarkasmetegnet - et must for FP?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

@Trulte: Det var noen (på NM) som hadde en eller annen innstilling som gjorde at animerte smileyer bare vistes som stillbilder, og dermed trodde hun at var det samme som - og skrev masse meldinger som "God tur til helsestasjonen! " og "Så søt baby! " og slikt. Det var hysterisk morsomt når hun hadde samlet en lang rekke av dem.

Jeg tror hun som gjorde dette har fortalt om det her på FP også? Kan det være i den store tabbetråden eller noe lignende? Utrolig underholdende i hvert fall. Jeg ler så jeg rister over enkeltes bruk av snill-smileyen på NM, SM osv.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 15:06   #32
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sarkasmetegnet - et must for FP?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jepp, da hadde vi sluppet innlegg av typen:

Velkommen hit, håper du vil trives.
Så fine barn du har.

Medmindre det kommer noen med kjipe unger som vi ikke føler at trenger å trives her.

  Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 16:09   #33
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarkasmetegnet - et must for FP?

Opprinnelig lagt inn av Minty, her.

Jeg tror hun som gjorde dette har fortalt om det her på FP også? Kan det være i den store tabbetråden eller noe lignende? Utrolig underholdende i hvert fall. Jeg ler så jeg rister over enkeltes bruk av snill-smileyen på NM, SM osv.

Var det ikke Carolin? :søke:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 16:10   #34
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sarkasmetegnet - et must for FP?

Jeg brukte snill som snill i starten. Mens jeg var litt snill.

  Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 16:10   #35
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sarkasmetegnet - et must for FP?

Opprinnelig lagt inn av Minty, her.

Jeg tror hun som gjorde dette har fortalt om det her på FP også? Kan det være i den store tabbetråden eller noe lignende? Utrolig underholdende i hvert fall. Jeg ler så jeg rister over enkeltes bruk av snill-smileyen på NM, SM osv.

Carolin, tror jeg?

Hilsen langvarig sniker med elefanthukommelse.

Edit: Innlegg med lenke videre her.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 16:11   #36
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarkasmetegnet - et must for FP?

Jeg var først. :medelefant:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 16:16   #37
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sarkasmetegnet - et must for FP?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg var først. :medelefant:

Ja, jammen!

Jeg må forresten fnise litt av sarkasmetegnet. Og så ler jeg av kommentarene til Carolin, så jeg ser omtrent sånn ut -->

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 16:29   #38
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sarkasmetegnet - et must for FP?

Det er tre ting som aldri blir glemt her inne:

1: Pizzasnurrene til LilleLeo
2: Jordmora til Kirsebær
3: Smileybruken til Carolin

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 16:37   #39
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sarkasmetegnet - et must for FP?

Dette må være den tråden på FP med høyest snitt smileys per innlegg.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 17:21   #40
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarkasmetegnet - et must for FP?

Jeg frekventerer et annet forum der faktisk brukes i betydningen snilt smil. Jeg skvetter i annenhvert innlegg der. For eksempel skrev ei som ikke bor så langt fra meg at "jeg må ta meg en tur ned til deg snart, vi er jo nesten naboer! ". Da måtte jeg telle til tre før jeg skjønte at det ikke er alle steder man bruker sarkasme aktivt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no