Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-12, 15:14   #201
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Også syns jeg helt ærlig at endel av dere diskuterer fryktelig barnslig.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 15:44   #202
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes det er flaut med alle fem-seksåringene med støttehjul rundt omkring. Mine kunne sykle da de var fire. Altså, ikke for å dømme, jeg bare sier det.

Godt at de fikk litt avlastning fra vogna innimellom da.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 16:22   #203
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.444
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Tanken på å handle inn til middag klokken 1630 er helt absurd egentlig, men om jeg hadde gjort det, hadde jeg ikke satt en fireåring her hjemme i vogn nei.

Hvorfor er det absurd å handle middag 16.30? Om man ikke handler på kveldstid (og det er det ikke alle som kan), så må det jo skje et eller annet tidspunkt. Om jeg går fra jobb 15.40, er jeg ved barnehage og butikk 16.30. Av og til har jeg hatt muligheten til å handle inn tidligere i uken, av og til ikke. Og deretter går vi hjem. Jeg kunne jo som mange av naboene tatt bilen da, det ville jo vært mye bedre...

Alternativet til at de voksne sykler kan være at de voksne går. Jeg klarer ikke se forskjellen, enten det er sykkelsete eller vogn er det jo uansett transport hvor barnet ikke får utfolde seg selv på barnets premisser. Så ja det er ok at jeg sykler samme distanse som jeg ellers går med vogn... Og bil er også ok. Jeg ser bare ikke hvorfor de valgene er bedre enn å bruke vognen.


Sist redigert av Høns : 14-05-12 kl 23:39. Årsak: Feilsitering
Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 16:24   #204
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.444
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Nå var det jeg som sa at jeg kunne ringe faren min, og det er rett og slett fordi jeg ikke har bil. Som oftest går vi, og vi handler på vei hjem fra barnehagen, men om jeg sto her en ettermiddag og manglet noe så ringer jeg glatt faren min slik at jeg slipper å dra med ungene på butikken på et slikt tidspunkt. Så du skjønner, siden du tydeligvis må ha det inn med teskje, at det ikke handler om at sønnen min på 4 ikke skal sitte i vogn, men at det går fortere.

Jeg kjører heller ikke bil. Jeg ringer likevel ikke pappa når jeg mangler noe. Jeg er voksen og går da på butikken selv. Om det innebæreer at barnet puttes i en vogn, så ja vel. Men jeg er i det minste selvstendig og klarer meg selv.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 16:27   #205
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.444
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Som tidligere presisert, jeg har aldri trillet barn på fem og seks år i vogn, og vanligvis heller ikke i sykkelsete. Jeg syns det er stor forskjell på 3-4 og 5-6.

Ja det er stor forskjell på 3,5 og 4,5. Jeg kan ikke se for meg at jeg hadde fått guttungen til å sitte i vogn eller sykkelsete i en alder av 6 år. Ikke at jeg hadde villet det heller.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 16:39   #206
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

poff...

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10

Sist redigert av oslo78 : 15-05-12 kl 08:13. Årsak: Feilsitering rettet opp i - takk
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 16:51   #207
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Absurd å handle middag 16.30? A B S U R D? Kan jeg få anbefale en meget god ordbok på nett:
http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/or...ordbok=nynorsk

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 17:07   #208
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.444
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Absurd å handle middag 16.30? A B S U R D? Kan jeg få anbefale en meget god ordbok på nett:
http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/or...ordbok=nynorsk

Beklager så meget Rine.

Hvorfor er det en absurd tanke å handle middag kl 16.30?

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 18:42   #209
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Bruker vi vogn fullstendig forskjellig? For meg er det ikke noen motsetning mellom å ha vogn og å ha barn som går selv eller utforsker for den saks skyld. Ungen er mindre og mindre oppi den vogna når man går sakte nok til at ungen kan gå, og etterhvert som ungen blir større og går fortere, blir vogntransporttiden mindre og mindre i forhold til tiden barnet går selv. Ungen løper jo ofte frem og tilbake og har gått tre ganger så langt som de voksne når turen er over, og så blir han trøtt og vil opp i vogna for å sove litt. Etterhvert som man nærmer seg skolestart blir det mindre og mindre bruk for den vogna og en dag er den ikke med. For mange kommer den dagen mellom tre og fire år, noen foretrekker alle andre løsninger fremfor vogn og kvitter seg med den før og noen trenger den litt lengre. Det avhenger ikke bare av barnet, men også av livsstil. Jeg greier ikke å se at man gjør noen god jobb hvis man velger å kjøre fordi man vil unngå å ha ungen i vogn når barnet går for sent til å gå selv.

Ellers synes jeg det er helt greit at det av og til er minstemann som må jenke seg. Det er ikke greit å ha et barn på slep kun på de voksnes premisser, men jeg synes ikke det er så hyggelig dersom man skal ha med seg en tenåring kun på treåringens premisser heller. Og hvis spriket i interesser kan løses med noe så uskyldig som ei vogn å sove i tenker jeg det er greit.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 18:52   #210
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Den utviklingen der tok vi gradvis fra 1-3 års alder Katta. Ved 3 år var det ingen vits i å dra den med lenger. Vi opplever heller ikke at minstebarn har lagt veldige premisser for våre ferieopplevelser ved å ikke sitte i vogn. De små har gått like raskt som de store. Mellomperioden var rundt 2,5-3,5 års alder. Om vi hadde dratt med oss vogn til minsten nå ville det begrenset oss mer enn det hadde hjulpet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 19:04   #211
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Den utviklingen der tok vi gradvis fra 1-3 års alder Katta. Ved 3 år var det ingen vits i å dra den med lenger. Vi opplever heller ikke at minstebarn har lagt veldige premisser for våre ferieopplevelser ved å ikke sitte i vogn. De små har gått like raskt som de store. Mellomperioden var rundt 2,5-3,5 års alder. Om vi hadde dratt med oss vogn til minsten nå ville det begrenset oss mer enn det hadde hjulpet.

Vi har også det, men at vi ikke bruker vogn nå er delvis et resultat av bil til barnehagen fordi det ikke er jeg som leverer og delvis fordi vi har en liten, lett og grei plutt. Jeg ser ikke noe problem i å putte han i ei vogn ved behov så lenge han godtar det, han går på ingen måte like fort og langt som de voksne og de to store. Det at de fleste har overgangen før 3 år betyr ikke at det er feil å dra det mer ut i tid hvis vogna er fremkomstmiddel.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 19:40   #212
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Neida ikke feil. Folk må gjøre det de vil. Jeg synes bare i utgangspunktet at å dra med trille til fireåring på ferie høres ut som bry. Jeg innrømmer at vognslutt her kanskje kom tidlig fordi verken jeg eller mannen var særlig glad i å dra med vogner rundt omkring.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 20:17   #213
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Hvorfor er det en absurd tanke å handle middag kl 16.30?

Jeg skrev at det var helt absurd for meg fordi vi prioriterer knallhardt for å unngå å handle mellom barnehage og middag, og for meg fremstår det som en utrolig dårlig løsning. At en fireåring er for sliten til å gå i butikken på egne ben klokken 1630 er ingen bombe, men da er den for sliten til å være i butikken i det hele tatt.

Jeg tror at de fleste som virkelig ønsker det kan greie å unngå ettermiddagshandling med barn i utstrakt grad. Hvis et stort barn er så slitent på det tidspunktet at det må sitte i vogn, synes jeg det er et tegn på at man bør vurdere å gjøre om på prioriteringene. Dersom man ikke kan handle på kveldstid, kan kanskje en av de voksne handle på dagtid (ved eksempelvis kveldsjobb) eller lørdager. Dersom man er alene, kan man handle lørdager. Jobber man lørdag, har man gjerne fri andre dager. Er man alene med barna og jobber 150%, kan det være vrient, men dette gjelder jo ikke mange.

Generelt i vogndiskusjonen her er jeg helt enig i at det finnes tilfeller der det er helt ok med en fireåring i vogn, men dersom man har en fireåring som stadig er så sliten at den må i vogn, synes jeg man bør tenke litt over om barnet bør få slippe å være med isteden.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 20:33   #214
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Jeg kjører heller ikke bil. Jeg ringer likevel ikke pappa når jeg mangler noe. Jeg er voksen og går da på butikken selv. Om det innebæreer at barnet puttes i en vogn, så ja vel. Men jeg er i det minste selvstendig og klarer meg selv.

Det er faktisk jeg også, så derfor handler jeg på vei hjem, med 4åringen gående sammen med meg. Her var poenget at om jeg står hjemme klokka sent på ettermiddag og mangler noe, så kan jeg ringe noen som kan hjelpe meg å få skaffet det noe hurtigere enn om jeg skal kle på 2 unger for å gå på butikken. Det handler ikke om å være voksen, men at av og til er det greit å be om hjelp om man trenger det. Hadde vi vært 2 voksne så hadde det vært greit, men jeg er alene med mine 2 og da syns jeg det er fint å få litt hjelp nå og da.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 20:34   #215
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Hvorfor er det absurd å handle middag 16.30? Om man ikke handler på kveldstid (og det er det ikke alle som kan), så må det jo skje et eller annet tidspunkt. Om jeg går fra jobb 15.40, er jeg ved barnehage og butikk 16.30. Av og til har jeg hatt muligheten til å handle inn tidligere i uken, av og til ikke. Og deretter går vi hjem. Jeg kunne jo som mange av naboene tatt bilen da, det ville jo vært mye bedre...

Nå må du bestemme deg, har du bil eller har du ikke??

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 21:38   #216
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.444
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg skrev at det var helt absurd for meg fordi vi prioriterer knallhardt for å unngå å handle mellom barnehage og middag, og for meg fremstår det som en utrolig dårlig løsning. At en fireåring er for sliten til å gå i butikken på egne ben klokken 1630 er ingen bombe, men da er den for sliten til å være i butikken i det hele tatt.

Generelt i vogndiskusjonen her er jeg helt enig i at det finnes tilfeller der det er helt ok med en fireåring i vogn, men dersom man har en fireåring som stadig er så sliten at den må i vogn, synes jeg man bør tenke litt over om barnet bør få slippe å være med isteden.

For deg er det kanskje en dårlig løsning. For oss er det ikke nødvendigvis det. Av og til er det slik det er, og for oss er det helt ok.

Joda jeg er nok enig at om man må ha vogn fordi barnet er så slitent bør det helst få slippe å være i butikken i utgangspunktet. Nå er det dog ikke derfor vi av og til har vogn. Det har mer med distanse og transport av arer å gjøre.

Og plutselig kom jeg på at prinsen ikke er 4, men at han fremdeles er tre en god stund til

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 21:39   #217
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.444
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Nå må du bestemme deg, har du bil eller har du ikke??

Vi har bil. Jeg har vel ikke sagt at vi ikke har bil, men at vi ikke bruker bil. Vi etterstreber å bruke den så lite som mulig.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 21:41   #218
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.444
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Det er faktisk jeg også, så derfor handler jeg på vei hjem, med 4åringen gående sammen med meg. Her var poenget at om jeg står hjemme klokka sent på ettermiddag og mangler noe, så kan jeg ringe noen som kan hjelpe meg å få skaffet det noe hurtigere enn om jeg skal kle på 2 unger for å gå på butikken. Det handler ikke om å være voksen, men at av og til er det greit å be om hjelp om man trenger det. Hadde vi vært 2 voksne så hadde det vært greit, men jeg er alene med mine 2 og da syns jeg det er fint å få litt hjelp nå og da.


Har full forståelse for at man kan få hjelp. For vår del er ikke det et alternativ, og da kan vogn være ok.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 21:42   #219
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

For Joda jeg er nok enig at om man må ha vogn fordi barnet er så slitent bør det helst få slippe å være i butikken i utgangspunktet. Nå er det dog ikke derfor vi av og til har vogn. Det har mer med distanse og transport av arer å gjøre.

Eh, i stad hevdet du at det var nødvendig med vogn for å trille fireåringen hvis klokka var 1630?

Men jeg synes det er superimponerende hvis du handler så mye klokka 1630 at du trenger en barnevogn for å trille varene hjem i. Men det har vel ikke så mye med denne diskusjonen å gjøre egentlig?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 21:44   #220
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Jeg har handlet mer enn jeg kan bære klokka 16.30 MANGE ganger.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no