Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hannibal Rising

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-07, 21:24   #1
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Hannibal Rising

Jeg har alltid vært stor fan av Thomas Harris, helt siden jeg leste Black September som tenåring. Når han så fulgte opp den med Red Dragon og Silence of the lambs (alle kjenner vel filmene også) så hadde jeg en ny favoritt. Særlig Red Dragon er en av de beste krimbøkene jeg har lest. Når det da kommer en ny bok fra ham så er det en aldri så liten begivenhet for meg. Med 4 bøker på 25 år er han ikke akkurat produktiv.

Det er derfor ekstra trist og melde at Hannibal Rising ikke er noen god bok. Den er faktisk rett og slett ganske dårlig. Figurene er knapt mer enn pappmachetynne, historien er lite troverdig og enigmaet Hannibal Lecter står mest frem som en blanding av bortskjemt drittunge og synsk seriemorder, uten noe av mystikken som gjorde ham så skremmende i både bøkene og filmene. Hele boken virker som et hastverksarbeide, og er langt under Thomas Harris' normalt høye standard. Den er lettlest dog, og hadde jeg ikke lest noen av bøkene hans fra før hadde jeg kanskje ikke vært så krass. En ekstra stjerne for det.

Karakter: 4/10

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 21:26   #2
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hannibal Rising

Så kjedelig da, jeg som hadde gledet meg til å lese denne,
får skru ned forventningene.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no