Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Tråden for oss som spiller i korps

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-24, 13:51   #101
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tråden for oss som spiller i korps

Jeg liker best konsertmarsjer. men i bunn og grunn er marsjer veldig kjedelig å spille på horn. Et hederlig unntak er "Bruremarsj" av Jan Magne Førde

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)

Sist redigert av Fersken : 04-04-24 kl 13:57.
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-24, 14:17   #102
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tråden for oss som spiller i korps

Jeg spiller jo ikke selv, har bare marsjert mange, mange mil som korpsmamma gjennom 11 år. Nå har ungen vokst ut av korpset, og jakter på et korps som liker å spille konserter, men ikke marsjerer.

Jeg elsker king size fordi jeg synes den låter så utrolig bra når det dras til ordentlig i grovmessingen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-24, 15:09   #103
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tråden for oss som spiller i korps

@Pøblis, jeg har gått med skolemusikken som korpsmamma i like mange år selv, som flaggbærer, voksen bak og "utbrytervakt" inne i korpset. Tror jeg kommer til å stå og hulke på Rådhusplassen i år når de fine ungene mine kommer gående uten meg!

Jeg er veldig glad i Army of the Nile, men liker også Telemark Bataljon veldig godt. Vi har en dirigent som komponerer mye marsjer til blant annet Marinemusikken, så konsertmarsjer spiller vi også mye av.

Telemark bataljon:


(Kilde: youtube.com)


Syns det er moro og stilfullt hvordan de norske folketonene er inkorporert i marsjen.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-24, 21:31   #104
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tråden for oss som spiller i korps

Åh, marsjer! Og 17.mai!

King Size er en favoritt. Og Mighty Mite. Og den mindre kjente SS Norway, den gir meg sommerfølelse - sjø og vind i håret.


Sist redigert av banana : 06-04-24 kl 13:41.
banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-24, 23:39   #105
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tråden for oss som spiller i korps

Jeg liker ikke marsjer særlig… konsertmarsjer er greit. 17.-mai-marsjer er kjedelige. Det er jo en arbeidsdag…

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-24, 10:51   #106
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tråden for oss som spiller i korps

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg liker ikke marsjer særlig… konsertmarsjer er greit. 17.-mai-marsjer er kjedelige. Det er jo en arbeidsdag…

Akkurat sånn føler jeg det og.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-24, 09:57   #107
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tråden for oss som spiller i korps

Mens jeg elsker 17. mai-marsjer. Da er det vår! Jeg liker å marsje i gatene også da, så innser at jeg er sær.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-24, 13:07   #108
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tråden for oss som spiller i korps

Jeg er glad i marsjer, men ikke i å marsjere, og det deler jeg med store deler av korpset mitt i hvert fall. Vi spiller endel marsjer sittende også, og det koser jeg meg skikkelig med. Men ja, 17. mai er en arbeidsdag, ikke noe annet. Men det er god stemning og tidvis applaus da, det opplever jeg sjelden på jobb ellers.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-24, 18:42   #109
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tråden for oss som spiller i korps

Jeg elsker marsjer og marsjering!

Vi gjør det kun 17.mai da. Noe utespilling på diverse greier er det gjennom sesongen. Men vi har en egen utespillmappe til sånt. Vi spiller ikke marsjer da.

Vi har i vårt hefte
Den Norske løve
Fallskjermjegermasj
Gamle Halden
Gammel jegermarsj
Kronprins Olavs honnørmarsj
Norge i rødt, hvitt og blått
Farvel til en slavisk kvinne (midlertidig ute pga Ukraina)
Dixieland Strut
Alt for Norge
Holmenkollmarsj
Defilermarsj

Noen av de er såkalte «ståmarsjer». Spilles ikke under noen omstendighet mens vi går.

Av de vi spiller syns jeg Dixieland er den fineste. Og Gammel jegermarsj.

Jeg er tamburmajor da. Så jeg slipper å spille de. Jeg kan bare kose meg med å marsjere og høre på.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no