Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Brød og brød, Madam Mim

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-10, 17:57   #161
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

Nytt forsøk på gang.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 22:51   #162
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

De ble vellykkede!!!

Ikke så høye som jeg er vant til at brød er, men dog. Og skikkelig gode!
Har i både solsikkefrø, gresskarfrø og linfrø. Samt kruskakli, rugmel og hvetemel. Jummi!

Nytes nå lunkent med kald oboy til.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 22:59   #163
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

De ble vellykkede!!!

Ikke så høye som jeg er vant til at brød er, men dog. Og skikkelig gode!
Har i både solsikkefrø, gresskarfrø og linfrø. Samt kruskakli, rugmel og hvetemel. Jummi!

Nytes nå lunkent med kald oboy til.


Så du innrømmer å ha oboy i hus altså?

Men så flott brødet er vellykket, jeg vurderer å gjøre et nytt forsøk jeg også. Den første kolleksjonen min ble flat som ei pannekake.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 23:06   #164
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Så du innrømmer å ha oboy i hus altså?

Men så flott brødet er vellykket, jeg vurderer å gjøre et nytt forsøk jeg også. Den første kolleksjonen min ble flat som ei pannekake.

Men altså, atte, eh, shit!

Oboy er snadder! Har ikke drukket det på sikkert et år da, så det er nok ikke der min samvittighet ligger nei.

Brødene ble ikke høye og luftige altså. Tror ikke de kan bli det jeg nei, ikke med de erfaringene jeg har gjort meg. Mer kompakte og veldig saftige.
De ble ca like høye som formen de ble stekt i egentlig. Satte de inn når de hadde hevet til kanten, og da hadde de hevet godt og lenge over varmt vann i vasken for å være sikkert.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 14:33   #165
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

da er jeg i gang med mim brød

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 14:36   #166
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

Jeg har senest i dag misjonert for denne. Man blir litt overrasket når jeg gir husmorråd.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 14:38   #167
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

Jeg synes Mim kan lage en hjemmesnekra kokebok og printe ut til neste års hemmeligjulenissevenn ....

*rekker opp hånda HØYT*

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 13:53   #168
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

ahh, de ble så gode! mannen sendte sms i dag og skrøt av matpakka si også (han smørte den selv ja, men pekte på brødet). Så nå har jeg satt en deig til deeeili!

Jeg bruker bare spelt og rug i div varianter, og frø da, for jeg tåler ikke hvete

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 16:13   #169
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.286
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

Da har jeg også prøvd oppskriften, stor suksess her i heimen.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 15:19   #170
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

og vi er i gang med 3. runde -- dette blir nok en ny favoritt

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 15:48   #171
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.463
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

Jeg skal prøve meg igjen jeg også. Har hatt et års brødbakestopp uvisst av hvilken grunn. Det er jo så godt!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 09:23   #172
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

MÅ man ha honning/maltestrakt eller sirup i disse brødene?

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 26-01-11 kl 12:02.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 10:45   #173
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

MÅ man ha hånning/maltestrakt eller sirup i disse brødene?

Nei, men de får en mer balansert smak med noe søtt i, pluss at gjæren trenger litt hjelp når det er såpass grov og tung deig.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 12:01   #174
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Nei, men de får en mer balansert smak med noe søtt i, pluss at gjæren trenger litt hjelp når det er såpass grov og tung deig.

Ok da utgår det brødet for vår del



Trodde jeg endelig hadde funnet et brød som hele familien kunnes pise som jeg slipper å kna ut(kan ikke pga rygg,skuldrere og armer er kaputt for tiden pga leddsykdom)
Helt til jeg leste om sirupen ol etter at jeg hadde kjøpt inn ting :snufs:

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 26-01-11 kl 17:04.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 13:30   #175
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

kan man ikke bare ta en spiseskje sukker da???

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 13:32   #176
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

Jeg glemmer/dropper sirup nesten hver gang. Det går stort sett bra. :HGL:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 14:56   #177
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg glemmer/dropper sirup nesten hver gang. Det går stort sett bra. :HGL:

oh da skal jeg prøve.


Vi kan ikke bruke sirup,honning, maltestrakt eller vanlig sukker eller no sukker og fruktose.
Å ha spenda i brød funker ikke,har prøvd

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 30-01-11 kl 18:53.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 18:53   #178
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

Hva kan jeg bruke istede for 4-kornsbakemel fra Helios?
Det hadde de ikke på life?butikken her

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 22:36   #179
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

jeg bruker alltid litt andre ting jeg. Må ha speltprodukter og minus hvete. Tar litt mer siktet spelt, grov spelt og sammalt rug f eks.. Har hatt litt varierende resultat på brødene, men stort sett veldig gode :hekta:

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 09:58   #180
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Brød og brød, Madam Mim

Skulle tro jeg aldri har bakt brød før
Hvor lenge bruker der å heve de før de er over i former?

Før når jeg bakte brød,grove de og. Så hevde jeg i 1 time- 1 1/2 time for over i form og så ca 30 min til så i ovnen.
Noe av det samme her?

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
7 minutter, brød, brødoppskrift, flytende brød, hellebrød, speltbrød


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no