Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-08, 00:18   #41
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Jeg håper forresten alle dere som sliter med å få barnepasskabalen til å gå opp under streiken innerst inne forstår at de som tar seg av en stor del av oppdragelsen til barna deres ønsker seg en lønn som er gjenspeiler den jobben de gjør.

Og ikke minst at dere merker hvor vikig dette er i dagens samfunn, og at det kanskje ikke er så rart at de ønsker anerkjennelse for det de gjør.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 02:13   #42
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?

Jeg lurer veldig, siden jeg er tatt ut i streik, men ikke har satt noen standpunktkarakterer ennå (jobber i videregående). Hvordan disse elevene som skal videre i livet deres, e.v.t. i utlandet, skulle klare seg uten vitnemål, skjønner jeg ikke helt.

Forøvrigt, hvem er de "helt store" ? Langt de fleste lektorer her hvor jeg jobber (inkl. meg selv) er organisert i Utdanningsforbundet. Lektorlaget har ikke forhandlingsrett med KS, så hva de godtar eller ikke er ikke så veldig spennende.

Stod streikevakt ved en barnehage idag, og det slå meg litt, at siden noen foreldrene var så sure over streiken, hvorfor blir de ikke minst like opprørt over, at det blir stadig vanskelige å oppdrive kvalifiserte førskolelærere, siden det ikke kan "betale seg" å utdanne seg til det ?

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 07:17   #43
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.322
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Jeg håper forresten alle dere som sliter med å få barnepasskabalen til å gå opp under streiken innerst inne forstår at de som tar seg av en stor del av oppdragelsen til barna deres ønsker seg en lønn som er gjenspeiler den jobben de gjør.

Nei, "innerst inne" vil jeg at "de som tar seg av en stor del av oppdragelsen til barna mine" skal tjene lommerusk og knappenåler.
Herregud. Selvfølgelig har jeg forståelse for kravene og ønskene, men det er noe med at dette er så lite konstruktivt og bare går utover de som strengt tatt ikke får gjort noe med lønnsbetingelsene fra eller til.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 07:24   #44
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.322
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Stod streikevakt ved en barnehage idag, og det slå meg litt, at siden noen foreldrene var så sure over streiken, hvorfor blir de ikke minst like opprørt over, at det blir stadig vanskelige å oppdrive kvalifiserte førskolelærere, siden det ikke kan "betale seg" å utdanne seg til det ?

Hvem er det som sier at det ikke er like opprørende?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 08:05   #45
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Pil

Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Jeg håper forresten alle dere som sliter med å få barnepasskabalen til å gå opp under streiken innerst inne forstår at de som tar seg av en stor del av oppdragelsen til barna deres ønsker seg en lønn som er gjenspeiler den jobben de gjør.

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Stod streikevakt ved en barnehage idag, og det slå meg litt, at siden noen foreldrene var så sure over streiken, hvorfor blir de ikke minst like opprørt over, at det blir stadig vanskelige å oppdrive kvalifiserte førskolelærere, siden det ikke kan "betale seg" å utdanne seg til det ?

Jeg har faktisk stor sympati med førskolelærerne, og jeg skjønner at det er nytteløst å rekruttere folk til yrket når assistenter med noen års erfaring nærmer seg samme lønnsnivå. Og jeg har ikke problemer med å forstå at det er nytteløst at feks spesialspl. i kommunene tjener 18.000 mindre enn spes. spl. på sykehus. Hvordan skal de da klare å beholde kompetente folk?

Det ville aldri falt meg inn å uttrykke misnøye overfor de streikende pedagogene i barnehagen "vår". De færreste synes det er moro å streike, men noen ganger er det et nødvendig onde.

Når dét er sagt, tror jeg ikke at lærerne vinner mye på denne streiken. I løpet av de ti siste årene, har lærerne fått et solid (og fortjent, for all del) lønnshopp, blant annet med en skikkelig lønnsstige som sammenlignbare grupper ikke er i nærheten av å ha. Jeg tror nok at de er mer tjent med å holde fokuset på de andre arbeidstakergruppene i denne streiken. (Jaja, la rødprikkene hagle.)

Streik er et alvorlig virkemiddel, og denne rammer mange. På samme måte som at de streikende forventer respekt fra befolkningen, til tross for at de problemene det påfører dem, forventer jeg faktisk en viss ydmykhet og forståelse fra de streikendes side. Manglende standpunkt- eller eksamenskarakter kan være alvorlig for en elev i videregående som vil videre til høyere utdanning. Og dét å måtte ta seg fri uten lønn for å ta seg av egne barn vil ramme allerede sårbare grupper hardt, dersom dette drar ut i tid. Og tvungen lønnsnemd kan sitte langt inne, fordi arbeidsgiversiden faktisk sparer store penger på dette.

  Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 08:07   #46
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.322
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?

Åhja, som Emma sa, jeg bitcher ikke til de som faktisk streiker i "vår" barnehage. Det er derfor jeg tar ut frustrasjonen her.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 08:28   #47
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Streiken; tar dere høyde for at den blir langvarig?

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

For meg rammer den bare som ansatt, og jeg ser fram til å være streikende lærer i juli.

Det tror jeg ikke svigermor har tatt høyde for. For hun skal på ferie 25 juni. Og hun regnet med at hun hadde ferie da


Vi har privat bhg. så ikke rammet enda. Men om vi blir rammet så er jeg hjemme uansett.
Må bare flytte på oss, driver å graver drenering utfor her til uka så skulle turbo ha vært hjemme så måtte vi ha rømt . Til svigermor eller no sånt. for å få vært ute

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 08:41   #48
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?

Det ser ut som det kan dra ut denne streiken. Nå er nå jeg heldig stilt, siden jeg er hjemme, men hva med dere som jobber? Hvordan i all verden får dere det til å gå rundt? Vet mange har byttering på barnevakt og ungene er med på jobb, men hva med dem som ikke har mulighet til det?

Kjenner det skal bli tøft å ha ungene hjemme i nesten tre mnd. Spesielt eldstemann. Viss nå streiken varer til skoleslutt.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 09:25   #49
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?

Jeg føler virkelig med de som sliter med å få tak i hjelp til å passe barn. Jeg er i permisjon og poden som er rammet er 11 år og såre lykkelig. Så for min del er det kun et trivielt spørsmål om hvordan han skal skjønne at det er sunt å være ute i solen.

Nå det er sagt så støtter jeg de som streiker.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 11:09   #50
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Jeg håper forresten alle dere som sliter med å få barnepasskabalen til å gå opp under streiken innerst inne forstår at de som tar seg av en stor del av oppdragelsen til barna deres ønsker seg en lønn som er gjenspeiler den jobben de gjør.

Åjohda, det er ikke det det går på.
Men jeg skjønner bare ikke at de som tar seg av barnet mitt som har pedagogisk utdannelse, ikke unner de som ikke har noe utdannelse, men som har jobbet der i 20 år, ei lønn å leve av.

Det er jo ingen hemmelighet at Unio var veldig uenig i kjempeløftet til de som har lavest lønn, og jeg kjenner at det provoserer meg ikke bare litt.
Jeg vet og om førskolelærere som ikke er med i Utdanningsforbundet, og som for øyeblikket er strålende fornøyd med det ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 12:24   #51
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?

De som har eksamen neste uke, bådre tverrfaglig og trekkfag. Når får de tatt eksamen da om det enda er streik da?

Venninna mi har eksamen torsdag men de får tatt eksamen uansett. Fikk debeskjed om.
Tverrfaglig.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 13:38   #52
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.522
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?

[quote=Lille Ru;1028557]Åjohda, det er ikke det det går på.
Men jeg skjønner bare ikke at de som tar seg av barnet mitt som har pedagogisk utdannelse, ikke unner de som ikke har noe utdannelse, men som har jobbet der i 20 år, ei lønn å leve av.

quote]

Ja, det unner jeg dem, på samme måte som at jeg unner meg selv en lønn å leve av Jeg syns også at det bør være en viss forskjell på lønna til en assistent og en pedagog med høgskoleutdannelse. Lik det eller ei, men man har mer ansvar som pedagogisk leder enn man har som assistent. Så jatakk begge deler tenker jeg vi sier.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 13:53   #53
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.991
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Så kan man se ned på de andre, som ikke har noe alternativ.

Hva mener du?

[quote=Lille Ru;1028557]Åjohda, det er ikke det det går på.
Men jeg skjønner bare ikke at de som tar seg av barnet mitt som har pedagogisk utdannelse, ikke unner de som ikke har noe utdannelse, men som har jobbet der i 20 år, ei lønn å leve av.

quote]

Det er vel ingen som er uenige i at assistenter i barnehage har lav lønn. Men det må jo være såpass forskjell at utdanning lønner seg? Du får ikke særlig lønn å leve av etter 20 år som pedagog i barnehage heller, det er såpass lite at det ikke svarer seg å ta tre til fire års utdannelse med det det innebærer av tapt inntekt. Livslønnsmessig vil en hjelpepleier eller barnehageassistent komme ut ca likt med en sykepleier eller en førskolelærer.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 14:14   #54
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Hva mener du?

Bærekraftig mener åpenbart at vi som leverer barna våre på sfo og barnehage i den begrensede åpningstiden som er der under streiken, er usolidariske.

Greit for henne, som både er i streik og har alternativt tilbud. Ikke så greit for meg, og mange andre, som må på jobb uansett, og ikke har en hærskare av familie som stiller opp.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 14:39   #55
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?

quote]

Ja, det unner jeg dem, på samme måte som at jeg unner meg selv en lønn å leve av Jeg syns også at det bør være en viss forskjell på lønna til en assistent og en pedagog med høgskoleutdannelse. Lik det eller ei, men man har mer ansvar som pedagogisk leder enn man har som assistent. Så jatakk begge deler tenker jeg vi sier.[/quote]

Så enig, så enig!
Og får vi opp lønnen vil kanskje noen av alle de flotte assistentene ta utdannelsen også. Skjønner jo at folk ikke gidder om man i nesten ikke går opp i lønn.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 17:54   #56
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Jeg lurer veldig, siden jeg er tatt ut i streik, men ikke har satt noen standpunktkarakterer ennå (jobber i videregående). Hvordan disse elevene som skal videre i livet deres, e.v.t. i utlandet, skulle klare seg uten vitnemål, skjønner jeg ikke helt.

Jeg lurer også på dette. Om det er terminkarakter fra 1. termin som gjelder, hadde jeg fått mange som ville gått ut med 1 eller IV (uten karakter), men som hadde fått ståkarakter i standpunkt.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 23:09   #57
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Jeg lurer også på dette. Om det er terminkarakter fra 1. termin som gjelder, hadde jeg fått mange som ville gått ut med 1 eller IV (uten karakter), men som hadde fått ståkarakter i standpunkt.

Det jeg har fått beskjed om, er at det ville bli 1. terminskarakterer som blir lagt til grunn. Det ville jeg være sterkt uenig i, siden disse under Kunnskapsløftet bare var ment til å være veiledende og ikke nødvendigvis avspeiler elevens kompetanse ved skoleårets avslutning. Dessuten justerer jeg gjerne ned til jul, for så å være rausere i juni. Klager noen av mine elever, gir jeg dem glatt medhold.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 23:21   #58
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?

Hold meg oppdatert om hvordan det løses hos dere, dib. Har fått endel spørsmål om dette. St.p hos vk2 settes heldigvis denne uka hos oss.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 23:42   #59
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?

Jeg er glad vi er i en situasjon hvor jeg er i permisjon og faktisk ikke merker så mye til streiken, annet enn at ungene er hjemme hver dag.
Hadde jeg vært alenemor hadde jeg slitt big time. Jeg har lite og ingen barnepass tilgjengelig.
Hvordan får aleneforsørgere det til å gå rundt økonomisk? Det lurer jeg på.

Jeg skjønner veldig godt hvorfor det er streik, og jeg unner dem virkelig mer lønn. Men det er ufattelig trist når det går så til de grader ut over de som i utgangspunktet sliter mest.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no