Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-19, 10:35   #121
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Ikke du nei, men holdningen merkes i sånne diskusjoner.

JEG synes derimot brus er godt til mat, og JEG synes ikke vin er godt til noe som helst. (Jeg er en sånn særlig jeg)

Jeg mener ikke å "heldigvis" aldri ha opplevd det, men jeg har aldri opplevd det og ville oppfattet det som merkelig/uventet/uvanlig eller noe sånn.

Det jeg opplever, ikke i virkeligheten for der serveres brus, men i forum-verden, er det at sånne voksne som meg som liker brus til mat, og endatil brus MED SUKKER, nok mister en del voksenpoeng der.

(sånn helt, helt, helt på siden og selvsagt helt på spøk tar jeg igjen noen voksenpoeng med å i alle fall stryke bunadsskjorta mi selv til jeg skal i konf )

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 10:37   #122
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Ja, det skal du ha! Jeg er snart 44 og moren min stryker den fremdeles.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 10:38   #123
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Vi trengte ikke å ha vin til maten, men valgte det likevel. Hadde selskapet vært en søndag formiddag i stedet for, som det var, lørdag ettermiddag, hadde vi sikkert ikke hatt.

Jeg har vært i en del konfirmasjoner, noen med alkohol og noen uten. Jeg husker ærlig talt ikke, det har aldri vært noen big deal uansett.

Det har veldig lite med respekt for konfirmanten å gjøre. Heldigvis.

Kan jeg spørre hvorfor det er forskjell på lørdag og søndag?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 10:43   #124
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

For meg gjør det i hvert fall ingen forskjell. Kanskje litt forskjell fra formiddag til ettermiddag, smaksløkene mine endrer seg litt utover dagen - jeg ville ikke servert kjempetung mat kl 13 heller.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 11:50   #125
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Kan du utdype hvorfor alkoholfritt er viktig med tanke på respekt for konfirmanten?

Oppriktig spørsmål, for jeg skjønte den ikke helt.

Fordi dei begge har ytra ønske om at det ikkje blei/skal bli servert alkohol i konfirmasjonen sin.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 12:12   #126
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Ah, ja da er jeg 100% enig, det ville vært respektløst å ikke ta hensyn til det.

Mulig min minste også vil tenke sånn, han er mer som Tallulahs gutt der. Og da koster et oss ikke mye å droppe det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 12:19   #127
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det hadde det nok, men faktisk kan fort denne "man må jo kombinere god mat med høvelig god drikke så vil hører til" også oppfattes nedlatene mot sånne..... uvitende folk som er voksne som drikker noe så uhørt som BRUS til god mat, liksom.

Jeg synes dette var godt sagt!

Jeg liker aller best vestlandsvann fra springen til god mat. Blant mange av mine bekjente er det ikke "bra nok", ikke bare for dem selv, men jeg kan fort føle at det heller ikke burde være bra nok for meg/stakkar, lille Appelsin har ikke skjønt det. Og jeg har hatt så mange samtaler om dette at jeg tror ikke det er innbilning altså.
Jeg tror minst en av gjestene våre forrige helg kunne blitt langt mindre sur om hun fikk tilbud om et par glass vin, det er den eneste fordelen jeg på stående fot kan komme til å tenke på for min egen del.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 12:38   #128
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Det er jo sånt jeg prøver å oppdra ungene til ikke å gidde å kommentere eller bry seg med. Jeg får helt fnatt av dem noen ganger, det er samme refrenget hver eneste gang vi skal spise noe, og det rettes særlig mot den ene av ungene fra de to andre, fordi det er så mye hun ikke liker. "Skjønner ikke hvordan det går an å ikke like potet, det er jo sååå godt, jeg ELSKER potet!", "Skjønner ikke hvordan det går an å ikke like rømme, det går jo ikke AN å spise dette uten rømme!", "Herregud, jeg skjønner ikke at du greier å spise KETSJUP på taco!"

Og enda verre når voksne folk gjør det samme, og jeg hører det stadig vekk. Fra voksne folk altså. Hva det "går an" og ikke "går an" å kombinere av mat og drikke. At enkelte ting ikke "hører sammen", og da godtar man ikke at noen faktisk liker det og synes det er det beste. Vin til mat, brus til mat, vann til mat, melk til mat, rødvin til ditt og hvitvin til datt. En ting er å komme med anbefalinger om hva som passer sammen, noe annet er å fortelle folk hva som er godt og ikke, per definisjon, og dermed hva det er godtatt å like eller ikke like.

Jeg vokste opp med en mor som hadde klare meninger om hvilket pålegg som hørte sammen, hva det passet å ha majones på, hva det passet å ha agurk, paprika eller sylteagurk på etc. Jeg ble nesten sjokkert da jeg oppdaget at noen spiste majones på hvitost, noe jeg var strengt oppdratt til at ikke passet sammen. Det var liksom ikke rom for å gjøre seg opp sin egen mening engang, det var bare opplest og vedtatt at slik var det. Potetstappe kunne bare spises til pølser, ikke til kjøttkaker, karbonader eller fiskepinner, for der var det kokte poteter som hørte til. Jeg var faktisk ganske stor før jeg skjønte at dette ikke var universelle matregler, men bare noe min mor hadde bestemt seg for.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 12:39   #129
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Jeg setter pris på vin til mange typer mat sånn innimellom, men iskaldt vann funker til alt, og ødelegger ikke matgleden for min del. Det jeg ikke helt skjønner greia med er de forskjellige avanserte juicene servert som drikke til middag. De vil jeg mye heller ha til et knekkebrød eller en sandwich.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 12:44   #130
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Haha, jeg "hysjer" minst ukentlig på min mann når han får spader av minstemanns merkverdige kombinasjoner av pålegg. Det er så sin sak å spøkefullt riste på hodet av "gærninger som spiser bringebærsyltetøy og fårepølse på samme skive!!", en annen ting er å gå inn for å nekte barnet å kombinere majones og brunost. Han skjønner det, da, bare reagerer helt instinktivt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 12:49   #131
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Det har jo kommet mange fantastiske retter ut av at folk har vært nysgjerrige og turt å prøve ut uvanlige og utradisjonelle smakskombinasjoner. Viktig å la særlig barn få bruke sansene og kjenne på ulike smaker, lukter og konsistenser, og utforske, teste og gjøre seg opp sine egne meninger, uten at de voksne skal fortelle dem hva de skal like og ikke.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 12:56   #132
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Det er vel lov å flire litt, av og til? Jeg kjenner en stor branne av en kar, som elsker en diger biff. Og til biffen så foretrekker han ... bringebærbrus. Jeg synes den er helt umulig å ikke fnise av borddekningen, den lille flasken med bringebærbrus ved hans tallerken. Jeg dør jo etter å sette et sugerør oppi.


Sist redigert av Pepper Lemon : 13-05-19 kl 13:02.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 12:57   #133
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Haha, ja, vi ler masse av hverandres "rare" kombinasjoner, det syns jeg er lov. Men ikke forby.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 13:00   #134
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Haha, ja, vi ler masse av hverandres "rare" kombinasjoner, det syns jeg er lov. Men ikke forby.

Ja, så lenge man ler og godtar, ikke er nedlatende og himler. For det er jammen mange som gjør det også. Særlig i forhold til hva som er riktig drikke til riktig mat, og hva som er god kaffe og ikke, f.eks. Mye snobberi ute og går der, og det er ikke spesielt sjarmerende.

Men det er jo det som er greit med å ha mange valgmuligheter i slike anledninger som f.eks konfirmasjoner, så kan folk bestemme selv om de synes det passer best med brus, vann, øl eller vin til den maten de skal spise.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 13:14   #135
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Nei, overhodet ikke aktuelt hos oss. Det er konfirmantens fest, og det føles da helt unaturlig. Har aldri vært i konfirmasjon hvor det har vært servert alkohol.

Signerer bare her jeg.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 13:34   #136
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.443
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Jeg opplever flere "nedlatende" kommentarer her mot oss som velger å servere vin også til konfirmasjon enn motsatt, men det er mulig jeg leser alt fra mitt ståsted. Jeg blir uansett ikke snurt, bare observerer. Det er faktisk bare her inne jeg har opplevd slik en motstand mot vin i slike sammenhenger. Jeg hadde faktisk ikke visst at det var noen issue om jeg skulle dømt ut fra de konfirmasjonene eller andre selskapeligheter med barn til stede/i fokus som jeg har vært på.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 13:41   #137
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Dette er jo et foreldreforum, liefje, og vanligvis er jo alkohol bannlyst på slike fora, for hvem skal kjøre ungen til legevakta dersom ungen plutselig blir sjuk? Så det er jo i grunnen positivt at det er greit å ta seg litt vin når ungen er kommet i konfirmasjonsalder.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 13:45   #138
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.358
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Kan jeg spørre hvorfor det er forskjell på lørdag og søndag?


Det var mest for eksempelets skyldr. Tidspunktet på dagen var mer relevant enn ukedagen for meg.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 13:45   #139
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Vi serverte vin og øl i konfirmasjonen til eldste, kommer sikkert til å gjøre det samme hvis minste vil konfirmere seg. Jeg hadde ikke gjort det hvis jeg ikke var helt sikker på at alle gjestene fint klarte å begrense seg.

Tenkte ikke over at det var noe issue engang.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 13:49   #140
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Har både vært i og arrangert for egne ungdommer, konfirmasjoner der det serveres alkoholholdige drikkevarer til maten, i tillegg til alle de alkoholfrie variantene, pluss musserende vin til velkomst. I min ungdom hjemme i vest var alkohol ikke et tema i slike selskaper, tror jeg da, ikke som jeg la merke til. Husker ikke helt om det kanskje ble servert øl til maten. Vin var nok ikke aktuelt da både pga kostnad og tilgjengelighet. Jeg ville der jeg er nå savnet vin til god mat på samme måte som jeg ville savnet kaffe til sjokolade eller kaker.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no