Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Adopsjonens pris

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-13, 18:28   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Adopsjonens pris

Var det flere enn meg som så denne i går?

Mannen min og jeg satt nesten og måpte oss gjennom den. Vi ble opprørte, provoserte, ja nesten sinte, på disse barnas vegne og jeg håper at all adopsjon her til lands foregår i helt andre former. Jeg har jo inntrykk av det, og ble derfor så sjokkert siden dette er et av våre naboland.

Om du ikke så dokumentaren finner du nett-tv versjonen i lenken over og den går også i reprise på NRK2 i kveld 23.50.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.


Sist redigert av ~TM~ : 27-02-13 kl 19:31.
~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 18:54   #2
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Adopsjonens pris

Jeg har ikke sett dokumentaren, men fulgte saken i danske media da den ble sendt der. De har både Masho-saken og en tilsvarende, Amy-saken, som dreier seg om i korte trekk det samme: Store barn adopteres litt sånn "på kjøpet" sammen med yngre søsken, de er gjerne eldre enn adoptivforeldrene får inntrykk av, og det blir en total klæsj med store tilpasningsproblemer. I disse to sakene endte det med fosterhjem/institusjon for begge barna.

Jeg ville ikke forundres så voldsomt om man får noe tilsvarende i Norge etter hvert som adopsjon av små barn blir vanskeligere. Hvorvidt adopsjonsforeningene her jobber noe mer forsvarlig enn DanAdopt... tja, det er vel mye de samme internasjonale samarbeidspartnerne ute og går?

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 18:57   #3
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Adopsjonens pris

Jeg kjenner to familier som har fått "storebror på kjøpet", så det er nok ikke helt uvanlig her heller. Den ene familien adopterte på slutten av 70-tallet, den andre på 80-tallet.

Jeg har forøvrig ikke sett programmet, eller lest noe om problemstillingen. Bare sånn for ordens skyld.

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 19:04   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adopsjonens pris

Jeg så på programmet i går, og satt egentlig og måpet hele programmet jeg og. Jeg har tenkt masse på det i dag, og jeg er fremdeles like satt ut av det hele.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 19:34   #5
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Adopsjonens pris

Eg såg det og blei heilt knust. Det er jammen ikkje ofte eg begynner å grine etter å ha sett eit program på TV, men dette var heilt grusomt. Jenta gjekk frå å vere ei glad og livlig jente til ei jente med heilt tomt blikk.
Den scena då ho måtte gå frå middagsbordet var virkelig ille, syns eg. Eg kunne ikkje sjå at ho gjorde noko som helst gale?
Det virka dessuten som om adoptivmora ikkje ville at ho skulle trivast hos avlastningsfamilien. Der skulle ho ha det fælt sånn at ho skulle savne adoptivforeldra og vere glad for å komme heim igjen. Og så psykologen då, som meinte at det var riktig å holde litt igjen på kjærleik og omsorg slik at det ikkje skulle bli overveldande?

Til tross for denne dokumentaren trur og håpar eg at dei fleste barn som blir adoptert får eit bedre liv enn det dei hadde før. Men i denne saka blei alt heilt feil frå første stund! På rulleteksten leste eg at ein ganske stor andel av barna som bor adoptert til Danmark frå Etiopia via denne organisasjonen har biologiske foreldre som lever. Var det 70%? I såfall tenker eg at det kanskje er mange andre tvilsomme tilfeller.....

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 19:35   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adopsjonens pris

Men kjære vene (jeg har riktignok ikke sett ferdig, men...), hva i all verden er problemet til adoptivforeldrene? Sender henne vekk fra bordet pga. en irriterende bevegelse de ikke ser, men som er inni henne???

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 19:36   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adopsjonens pris

Det er jammen bra det kom en tråd opp om dette, jeg er fremdeles rystet over hele greia.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 19:46   #8
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adopsjonens pris

Dette er Adopsjonsforums reaksjon på saken:

"Rystende adopsjonsfilm

NRK2 viste om kvelden 26. februar filmen "Adopsjonens pris". Adopsjonsforum har mottatt en rekke reaksjoner på filmen om en adopsjon av to barn fra Etiopia til en familie i Danmark.

I filmen vises det to etiopiske foreldre som adopterer bort sine to yngste barn fordi de selv er syke, og frykter at de har kort tid igjen å leve. Filmen gir inntrykk av at familien er utsatt for visst press og noen vage løfter om hjelp før de bestemmer seg for adopsjon. Selv om Adopsjonsforum ikke kan ta stilling til den konkrete adopsjonsprosessen og hvordan filmen er klippet ⁄ redigert, etterlater dette en tvil om etikk og jus er riktig håndtert.

De danske adoptivforeldrene framstår også i et dårlig lys i filmen. Det eldste barnet er flere ganger filmet i svært sårbare situasjoner, inkludert en scene der adoptivmor sier til barnet at det ikke skal bo hjemme lenger. Dette barnet blir etter hvert tatt hånd om av en barnevernsinstitusjon selv om adoptivforeldrene beholder foreldreretten.

Forsiktig
Den aktuelle adopsjonen fra Etiopia er formidlet av den danske organisasjonen DanAdopt. Barnehjemmet de to barna kom fra ble i fjor stengt av etiopiske myndigheter.

– Denne saken illustrerer hvor viktig det er å være forsiktig ved valg av samarbeidspartnere i et land som Etiopia, sier Gudim.

Etter at et stort antall nye adopsjonsformidlere kom på banen i Etiopia for ca. 10 år siden økte antallet adopsjoner fra landet dramatisk. Det har derfor vært mye diskusjon om adopsjoner internt i Etiopia og i adopsjonsforeninger. Etiopiske myndigheter er i ferd med å stramme inn regelverket, flere barnehjem er blitt stengt av myndighetene og noen adopsjonsformidlere har avsluttet sitt arbeid i landet. Etiopiske myndigheter vurderer i disse dager hvilke adopsjonsforeninger som skal få fornyet lisens.

Presseetikk.
Adopsjonsforum mener at selve filmen også er et overgrep mot de berørte barna, deres opprinnelige familie og nåværende adoptivfamilie i Danmark. Filmen ble vist på dansk fjernsyn høsten 2012 og skapte stor debatt om adopsjon generelt og om adopsjon fra Etiopia spesielt.

I pressens "vær varsom"–plakat står det følgende:
"4.8. Når barn omtales, er det god presseskikk å ta hensyn til hvilke konsekvenser medieomtalen kan få for barnet. Dette gjelder også når foresatte har gitt sitt samtykke til eksponering. Barns identitet skal som hovedregel ikke røpes i familietvister, barnevernsaker eller rettssaker."

De som har produsert filmen – og NRK som velger å vise den – har ikke tatt hensyn til hvordan disse barna blir eksponert for hele verden. Av denne grunn vil Adopsjonsforum ikke legge link til hvor filmen ligger på nettet. Det er et overgrep mot barna å eksponere dem ytterligere.

Adopsjonsforum vil legge ut en grundigere kommentar om saken seinere."

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 20:19   #9
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Adopsjonens pris

Nå gråter jeg! Stakkar, stakkars unger for en behandling å bli utsatt for. Også rive en unge opp fra hjemland og foreldre, og deretter flytte henne bort fra broren og sende henne fra seg og fra sitt nye hjem. Det er vel sikkert mye vi ikke fikk se i filmen, men fosterforeldrene virket jo totalt kyniske og følelseskalde mot henne.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 21:06   #10
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Adopsjonens pris

Jeg trodde programmet var helt annerledes før jeg begynte å se, men sitter igjen med en klump i magen etter å ha sett på.

Alt var jo så feil, så feil. Biologiske foreldre som hadde fått beskjed om at de skulle få jevnlige rapporter om barna som var adoptert bort, men som møtte stengte dører over alt. Den stakkars jenta som tydelig trengte ekstra bekreftelse på at hun ikke var forlatt og uelsket av sine biologiske foreldre, ei heller (forhåpentligvis) av sine adoptivforeldre, men som psykologen mente man skulle trekke seg unna som om hun hadde gjort noe galt.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 21:09   #11
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Adopsjonens pris

Blir helt kvalm.
Får så vondt av denne jenten at det kan ikke beskrives engang.
Og enda har jeg ikke sett ferdig.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 21:09   #12
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Adopsjonens pris

Fikk bare vondt av å se det jeg.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 21:13   #13
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Adopsjonens pris

Hva er greia med middagsbordet der? :sinna:

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 21:28   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Adopsjonens pris

Jeg spilte det inn og skal få sett en dag jeg er litt mer opplagt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 21:31   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adopsjonens pris

Jeg HÅPER at filmen er tendensiøst laget og spekulativt klippet, for om den fremstiller sannheten så er der for vondt og hjerteskjærende til at jeg klarer å forholde meg til det. Den lille jentas ansikt da hun får vite at hun skal flytte igjen... Det har hjemsøkt meg i hele dag, og jeg blir ikke lett påvirket av verdens ondskap, egentlig.

Og det bekrefter hvor viktig den restriktive adopsjonspolitikken som føres i Norge er.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 21:34   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adopsjonens pris

Jeg fikk lyst til å hente henne, putte henne i fanget mitt og aldri slippe henne. Stakkars vesle rusket!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 21:38   #17
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Adopsjonens pris

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg fikk lyst til å hente henne, putte henne i fanget mitt og aldri slippe henne. Stakkars vesle rusket!


Grusomt rett og slett.

Hun turde jo knapt si noe når hun fikk beskjed om å flytte. Grusomt rett og slett.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 21:39   #18
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adopsjonens pris

Ja det blikket hennes når de forteller at hun må flytte igjen, det er helt forferdelig. Jeg har lest litt i danske aviser om denne saken også i dag. Jeg sitter ikke igjen med noen bedre følelse.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 21:39   #19
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Adopsjonens pris

Dersom eg hadde vore journalisten som lagde denne filmen ville eg hatt store problem med å berre observere og filme uten å blande meg inn. Eg måtte virkelig ha kjempa mot trangen til å avbryte filminga og ta ungen med meg heim. Trur ikkje eg hadde klart å fullføre filmen.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 21:46   #20
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adopsjonens pris

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Dersom eg hadde vore journalisten som lagde denne filmen ville eg hatt store problem med å berre observere og filme uten å blande meg inn. Eg måtte virkelig ha kjempa mot trangen til å avbryte filminga og ta ungen med meg heim. Trur ikkje eg hadde klart å fullføre filmen.

Hun blandet seg inn ved å vise filmene til en psykolog som meldte det videre til kommunen (?).

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no