Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kåre Willoch

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-12, 22:11   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Kåre Willoch



Fine, kloke mannen!

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 22:12   #2
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kåre Willoch

Kommentaren hans på NRK1 nå var både klok, fin og velformulert.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 22:27   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kåre Willoch

Hva har han sagt og i hvilken forbindelse?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 22:39   #4
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kåre Willoch

Når eg såg førsteinnlegget trudde eg han var død... Kva har han sagt?

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 00:03   #5
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kåre Willoch

http://www.nrk.no/video/kare_willoch...663A81D514CB8/ Kommer 01.52 i klippet.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 00:15   #6
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kåre Willoch

Som for eksempel at han håpet at de fant en dyktig mann med politifaglig bakgrunn?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 00:17   #7
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kåre Willoch

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Som for eksempel at han håpet at de fant en dyktig mann med politifaglig bakgrunn?

La også merke til det, men virkelig?! Det han sa var ikke dumt. Det var viktig og fortjener ikke å bli gjort narr av.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 00:20   #8
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kåre Willoch

Jeg blir bare så inderlig lei av at man skal peke ut hvem som har mest ansvar, hvem som må gå. Om man går av på rett måte, om man tar nok ansvar. Hva med finne løsningene?

Willoch er fin han. Og søt og gammel nok til at jeg unnskylder han for den mann greia.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 00:21   #9
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kåre Willoch

Nei, jeg mente ikke å gjøre narr av ham. Han er sikkert en fin fyr (og klokere har han blitt med åra, han blir slik jeg oppfatter ham rødere og rødere) og det han sa om politifaglig bakgrunn var sikkert både viktig og riktig. Men resten av det oppfattet jeg ikke som noe veldig spesielt, med unntak av blemma om å få tak i en mann til stillingen. Mulig jeg må se klippet på nytt.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 00:27   #10
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kåre Willoch

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Som for eksempel at han håpet at de fant en dyktig mann med politifaglig bakgrunn?

Jeg hørte den jeg også, men velger å sette den på kontoen for høy alder.

Men når det gjelder det med politifaglig bakgrunn så er jeg helt enig.

Det er dessuten en uting at det ser ut til at det eneste saliggjørende for de fleste politifolk er å få seg en mellomlederstilling så fort som mulig. Den operative biten ser ikke ut til å ha spesielt høy status i etaten lenger. Det, i kombinasjon med hvordan pengene brukes, gir stadig flere bak et skrivebord og færre ute i gata. ...og jeg tror oppriktig at om du sitter for lenge bak et skrivebord blir du til slutt "redd for å gå ut etter at det er mørkt".

Jeg tror også at det er skrekkelig lenge siden noen av dem som bevilger penger til politiet har vært ute etter at det har blitt mørkt.


(...og i tilfelle noen lurer; i mitt vokabular betyr det å ha vært ute etter at det har blitt mørkt omtrent det samme som å ha et realistisk bilde av virkeligheten)

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 00:45   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kåre Willoch

Mine foreldre innprentet meg at mann sagt i sånne sammenhenger er synonymt med menneske. Jeg vet ikke om de har rett, men det kan være greit å tenke av og til. Ellers sier Willoch som vanlig mye smart. Ikke revolusjonerende akkurat, men det er stort sett vett i det han lirer av seg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 08:26   #12
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kåre Willoch

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Mine foreldre innprentet meg at mann sagt i sånne sammenhenger er synonymt med menneske. Jeg vet ikke om de har rett, men det kan være greit å tenke av og til. Ellers sier Willoch som vanlig mye smart. Ikke revolusjonerende akkurat, men det er stort sett vett i det han lirer av seg.

Jeg tenker at mann i sånne sammenhenger betyr begge deler ja. Det blir håpløst om man skal si "mann eller kvinne" hver gang. Det bør holde i våte dager at alle vet og tar det som en selvfølge at det er hipp som happ hvilket kjønn den man ansatter har.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 08:28   #13
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kåre Willoch

Som Irma har jeg fått mer sansen for Willoch etterhvert som han har blitt rødere, men det har jo aldri vært tvil om at han er en dyktig politiker og klok mann.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 08:55   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kåre Willoch

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg tenker at mann i sånne sammenhenger betyr begge deler ja. Det blir håpløst om man skal si "mann eller kvinne" hver gang. Det bør holde i våte dager at alle vet og tar det som en selvfølge at det er hipp som happ hvilket kjønn den man ansatter har.

Det er jo veldig lett å si "en person", da.


Ellers har politiet mye, mye å rydde opp i på ledelsessiden og jeg håper de får det til.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 09:01   #15
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kåre Willoch

Jeg reagerte heller ikke på ordet mann i denne sammenhengen og tenkte på det som et individ. Han kommer med en del viktige poeng.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 09:11   #16
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kåre Willoch

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er jo veldig lett å si "en person", da.


Ellers har politiet mye, mye å rydde opp i på ledelsessiden og jeg håper de får det til.

Joda. Men jeg klarer bare ikke å hisse meg opp eller irritere meg over at man sier "mann" så lenge jeg vet at man ikke mener at det kun er menn som er aktuelle. Men så blir jeg generelt litt stressa for tiden over alle ordene man ike lengre skal bruke, og lengter litt tilbake til tiden der det bare var "barnehagetante" og "neger" man skulle holde seg for god til å bruke. Nå er jeg garantert støtt og stadig en sånn uopplyst person som bruker stigmatiserende ord om andre mennesker.

Så ja, man kan si person. Men om man ikke gjør det, så orker jeg ikke å bruke energi på å irritere meg over det. Livet er mye mer behagelig når man tar ting opp i beste mening enn i verste mening.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 09:29   #17
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kåre Willoch

Jeg tenker også at han må ha ment type "rett mann på rett plass", og at det ikke handlet om kjønn.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 10:13   #18
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kåre Willoch

Jeg har fått skikkelig sansen for Willoch på hans eldre dager - han virker så klok og reflektert, og så er han heller ikke redd for å innrømme at han har tatt feil i saker i tidligere år, og at han har endra standpukt på flere steder. Samtidig syns jeg han har mange gode, og interessante argumenter.

At han etterlyser en godt kvalifisert mann, ja det skriver jeg av på alderskontoen. Min far, av samme generasjon, skryter veldig av meg som sjåfør - jeg både kjører bil, og rygger, som en mann. Jeg velger å ta det som et kompliment.

Men det er altså takket være denne tråden jeg skjønte kommentaren til debattleder om at vedkommende gjerne kunne være ei kvinne også. (Jeg hadde ikke fått med meg akkurat den kommentaren til Willoch, og skjønte ikke helt behovet for at debattleder trengte påpeke noe så selvsagt.)

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no