Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Minidrivhus

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-20, 15:52   #1
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Minidrivhus

Jeg har kjøpt meg et slikt et som står og ser veldig pent ut uti hagen, men jeg innser at jeg aner ikke hva jeg driver med. Per nå står det potter der inne med spirer av tomat, reddik og salat som jeg sådde inne i vinduskarmen for en måned eller to siden. Jeg bare passer på å vanne så det holder seg fuktig og lufte litt hvis det føles veldig varmt inni der, men bør jeg gjøre noe mer/annet?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-20, 16:16   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minidrivhus

Jeg leste "Minivirus" og ble nysgjerrig.

Har overhodet ikke noe å bidra med på grønt-fronten.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-20, 16:36   #3
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Minidrivhus

Jeg planter bladsalat og den klarer seg fint med litt vann og vokser fint

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-20, 18:38   #4
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Minidrivhus

Hvis du liker persille, andre urter, gressløk og slikt setter du det i litt store potter e.l. og høster når du trenger det til langt ut på høsten. Sånt er også digg å knipe av og mumse på mens du steller de andre tingene du har i drivhuset.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-20, 19:44   #5
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Minidrivhus

Ja, urtepotter tenkte jeg også å sette inn. Men skal tomat/salat/reddik-plantene ut av drivhuset etter hvert, eller skal de bare bo der inne så lenge det er plass? Og skal jeg lufte når det blir for varmt? Og hva er egentlig for varmt?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-20, 22:21   #6
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Minidrivhus

Drivhus må luftes, på en eller annen måte. Døra kan stå litt på gløtt, eller en av glass/plast-bitene kan åpnes e.l. ellers blir det koking når sola står på på varme dager.

Tomat har jeg hatt både i drivhus helt til høsting og ute under tak, hva som er best aner jeg ikke, de ble smakfulle uansett. Salat har jeg aldri skjønt noe av.

Beklager, men det var ikke mye hjelp å få.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-20, 22:30   #7
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Minidrivhus

Er det sånn med glassvegger? Er det ikke for kaldt å sette ut om du ikke har strøm inn der?
Tror jeg ville tatt tomatplanene inn altså. Og ventet på varmere vær. Men fint om det går bra da.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no