Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Invaderende nabo - hva gjør man?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-19, 10:03   #11
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Invaderende nabo - hva gjør man?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

—-

Ine, dette med at ho utleverte så mykje etter å ikkje ha vore synleg i nabolaget på to år ... kan det hende at ho kjenner på eit forklaringsbehov?
Det treng ikkje vere slik. Men det kan hende ho oppfører seg rart fordi ho er ukomfortabel i situasjonen.

Dette er en person som bor i en fritidsbolig store deler av året, og har et hjem og en annen fritidsbolig de pendler mellom, så tror ikke hun følte på noe forklaringsbehov. Og hun fortalte at dette var første gangen hun hadde oppsøkt hjelp også. Hun har nok vært synlig i nabolaget, bare jeg som ikke har møtt på henne på to år. Tilfeldigheter, ser av innlegg på sosiale media at hun har vært på turer med hunden. Hun bor kanskje 2 km unna meg, så ikke naturlig at hun går forbi oss daglig, ser henne sjelden rundt oss utenom i det siste, når hun har oppsøkt meg på døra.

Hun hadde nok behov for å stoppe bilen da hun så oss, og dette var altså det første hun fortalte om både til naboen og meg. Samtidig som hun fortalte at det var så dumt av henne og gå å fortelle om det til alle.

Fra den ganske lange turen med henne for to år siden har jeg inntrykk av at hun er en person som skal lesse av seg alt om seg og sine problemer, fortelle hele sin historie om problemer, null interesse for person hun snakker med, ingen spørsmål som hvor lenge har du bodd her, hvor har dere bodd før, osv som kanskje kan være naturlig når man møter nye folk i et nabolag. På denne turen, som sikkert varte en times tid var det så og si umulig for meg å komme til ved å prøve å dreie samtalen over på noe annet.

For eksempel når jeg fortalte at hunden vår var mye i hagen på den tiden, fordi jeg ikke kunne gå tur med den pga brukket arm: Kontant fikk jeg høre; Nei, det blir ikke det samme, det er ikke godt nok. (Selv om jeg fortalte at min samboer gikk tur med den en time om dagen). Andre naboer har jo også kuttet henne ut fordi de selv blir nedstemt av å være sammen med henne.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
 

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no