Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Grønne samekofter på KIWIs årsfest

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-10, 00:11   #41
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønne samekofter på KIWIs årsfest

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Hvorfor tok de på seg samekofter? Fordi det var fint? Neppe. Vi har hørt samevitser i årevis, folk som gjør narr av kulturen, språket, måten å snakke på. Diskriminering og rasisme i sitt eget land. Er det så vanskelig å forstå at man føler det er respektløst? Virkelig? Jeg blir oppriktig overrasket. Å sammenligne det med å ta på seg en cowboyhatt gir meg følelsen av at du ikke har skjønt det. Misforstå meg ikke. Jeg blir ikke sint, men heller matt. Vi har nei til rasisme, ler ikke av at noen er mørk i huden eller om så gul, men er man same - ja, da skal man tåle det. Man skal for all del ikke føle seg krenket...

Du har all rett til å føle hva du vil. Men du har heller ikke skjønt hva jeg skrev så jeg kutter debatten tenker jeg. Jeg orker ikke å forsvare dette teite stuntet, det var ikke det som var poenget.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 00:15   #42
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.138
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grønne samekofter på KIWIs årsfest

MissS: Jeg tror at for mange er det det samme om de har på seg grønn cowboyhatt, grønn valdresbunad, grønn nisselue eller grønn kosakklue. Fargen er grønn og plagget er tilknyttet stedet de var på. Verre tror jeg ikke det var ment, og jeg skjønner at ikke alle oppfattet at dette var lite lurt.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 00:19   #43
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.985
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grønne samekofter på KIWIs årsfest

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Du har all rett til å føle hva du vil. Men du har heller ikke skjønt hva jeg skrev så jeg kutter debatten tenker jeg. Jeg orker ikke å forsvare dette teite stuntet, det var ikke det som var poenget.

Jeg leser hva du skriver, men her tror jeg du ikke skjønner.

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

MissS: Jeg tror at for mange er det det samme om de har på seg grønn cowboyhatt, grønn valdresbunad, grønn nisselue eller grønn kosakklue. Fargen er grønn og plagget er tilknyttet stedet de var på. Verre tror jeg ikke det var ment, og jeg skjønner at ikke alle oppfattet at dette var lite lurt.

Det forstår jeg også. Poenget er vel ikke hvordan det oppfattes av de som har tatt på seg kostymet, men heller samene som nok en gang blir latterliggjort. Cowboyene, nissene med grønn lue eller de med grønn valdresbunad har ikke blitt diskriminert og dermed ville ikke de oppleve at Kiwiansatte ikler seg de kostymene på samme måte som samene. Skjønner?

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 00:20   #44
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Grønne samekofter på KIWIs årsfest

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Et direkte hån. Utrolig trist og respektløst, rett og slett!

Verken mer eller mindre. Hvilken smartass var det som kom på den ideen?!

  Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 00:24   #45
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.138
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grønne samekofter på KIWIs årsfest

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Cowboyene, nissene med grønn lue eller de med grønn valdresbunad har ikke blitt diskriminert og dermed ville ikke de oppleve at Kiwiansatte ikler seg de kostymene på samme måte som samene. Skjønner?


Ja, jeg skjønner.

Men jeg tror ikke alle Kiwifolka skjønte det. Det er ikke slik at alt som er dumt og harry blir gjort i verste mening og dermed trenger enorme skyllebøtter for at noen skal ta et poeng.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 00:25   #46
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.498
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønne samekofter på KIWIs årsfest

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg skjønner jo at man blir lei seg om man mener at dette stuntet er ment å latterliggjøre samer.

Hva annet var det ment som?

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Hvorfor tok de på seg samekofter? Fordi det var fint? Neppe. Vi har hørt samevitser i årevis, folk som gjør narr av kulturen, språket, måten å snakke på. Diskriminering og rasisme i sitt eget land. Er det så vanskelig å forstå at man føler det er respektløst? Virkelig? Jeg blir oppriktig overrasket. Å sammenligne det med å ta på seg en cowboyhatt gir meg følelsen av at du ikke har skjønt det. Misforstå meg ikke. Jeg blir ikke sint, men heller matt. Vi har nei til rasisme, ler ikke av at noen er mørk i huden eller om så gul, men er man same - ja, da skal man tåle det. Man skal for all del ikke føle seg krenket...

Applaus!

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Cowboyene, nissene med grønn lue eller de med grønn valdresbunad har ikke blitt diskriminert og dermed ville ikke de oppleve at Kiwiansatte ikler seg de kostymene på samme måte som samene.

Nemlig.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 00:31   #47
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.985
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grønne samekofter på KIWIs årsfest

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Ja, jeg skjønner.

Men jeg tror ikke alle Kiwifolka skjønte det. Det er ikke slik at alt som er dumt og harry blir gjort i verste mening og dermed trenger enorme skyllebøtter for at noen skal ta et poeng.

Nei, har de fått enorme skyllebøtter da? Det er kun her jeg har hørt om det.

Jeg reagerer mer på at folk ikke skjønner at det reageres. Det er en grunn til det, kalt fornorskingspolitikken som pågikk fra 1800 tallet. Generasjoner har fått føle det på kroppen, og derfor kan det ikke sammenlignes med å dra på seg en cowboyhatt. Og så reagerer jeg på at man skal bagatellisere det gjennom å si at man begynner å bli lei av at folk skal kalle seg krenket over alt.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 00:32   #48
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.138
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grønne samekofter på KIWIs årsfest

Jeg tipper det var ment som "nå er vi i nord, der bor det samer og da lager vi vår egen grønne kiwisamekofte" Hverken mer eller mindre. Litt på samme måte som at massevis av folk stiller i lederhosen på oktoberfest.

"Nå kler vi oss ut som grønne samer og drikker oss fulle for det er slik samer oppfører seg" tror jeg ikke var intensjonen. Dette er jo bare synsing fra min side, men de jeg har møtt som har størst fordommer mot samer har selv bodd nordpå. Folk sørpå ser på samer i kofte som "eksotisk innslag", men ikke dermed sagt med undertoner av fyll, snylting, latskap osv som jeg har hørt mange nordpå legge ut om.

Og jeg tipper dette kjekke stuntet er satt igang av hovedkontoret sørpå. Mao: folk uten særlig kjenneskap til dagens fordommer, såre tær og fremdeles eksisterende diskriminering.

Man kan jo forresten bytte ut mitt eksempel med valdresbunad med nordlandsbunad, så har man jo en haug med folk som også har opplevd diskriminering i nær fortid.

Når det er sagt; jeg forsvarer ikke stuntet, jeg skjønner at bandet trakk seg, og jeg mener at det er den som føler seg krenket som som regel har rett. Det betyr ikke det er gitt at enhver på forhånd burde ha skjønt at dette var teit, og det er lov å drite seg ut.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 00:36   #49
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.985
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grønne samekofter på KIWIs årsfest

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg tipper det var ment som "nå er vi i nord, der bor det samer og da lager vi vår egen grønne kiwisamekofte" Hverken mer eller mindre. Litt på samme måte som at massevis av folk stiller i lederhosen på oktoberfest.

"Nå kler vi oss ut som grønne samer og drikker oss fulle for det er slik samer oppfører seg" tror jeg ikke var intensjonen. Dette er jo bare synsing fra min side, men de jeg har møtt som har størst fordommer mot samer har selv bodd nordpå. Folk sørpå ser på samer i kofte som "eksotisk innslag", men ikke dermed sagt med undertoner av fyll, snylting, latskap osv som jeg har hørt mange nordpå legge ut om.

Og jeg tipper dette kjekke stuntet er sat igang av hovedkontoret sørpå. Mao: folk uten særlig kjenneskap til dagens fordommer, såre tær og fremdeles eksisterende diskriminering.

Jeg skjønner det, Pelle. Det var lite gjennomtenkt. Men det er tydelig at det er flere her som ikke skjønner at det oppleves som respektløst. Jeg lurer på når man har oppfylt kriteriene for å føle seg krenket og hvem bestemmer det? Fordi Kiwiansatte ikke føler at det er noe å bli krenket over så skal ikke samene få lov til å si at de faktisk blir det? Fordi man nok en gang skal le med og svelge unna? De som ikke skjønner det kan neppe ha fått følt det på kroppen selv.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 08:54   #50
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Grønne samekofter på KIWIs årsfest

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Eller så kan det være at jeg begynner å bli litt trøtt på alle som blir personlig krenket over ting som er på gruppenivå. Krenket. Krenket. Alle er så forbaska krenket hele tiden. :gørp:

Jeg strever litt med å forstå hva du egentlig mener med dette. Mener du at det på et eller annet vis er feil å ha en gruppeidentitet som er viktig for gruppas medlemmer? Eller er at det er feil å la gruppeidentiteten bety noe i relasjoner utenfor gruppa?

Det er ikke mange år siden det å snakke samisk og gå med kofte var noe mange samer ungikk fordi de ble diskriminert og sett ned på. Å gå i kofte var en viktig symbolsk handling i samenes kamp på 70-tallet, og jeg kan lett ha empati med hvordan det måtte føles for en som har levd gjennom dette å komme på torget i Tromsø og se alle disse folka ha det moro med en så viktig identitetsmarkør.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 08:59   #51
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønne samekofter på KIWIs årsfest

Dette var en utrolig teit, rølpete firmafestgreie. Skivebom deluxe - men det var helt sikkert ikke ment som at de skulle krenke noen . Det var bare en grønn rekvisitt, de tenkte å ha det gøy.

Jeg skjønner godt at det blir kritisert, men jeg skjønner ikke helt at noen tar seg så utrolig nær av det. Det er jo bare utrolig dårlig og harry humor.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 09:07   #52
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Grønne samekofter på KIWIs årsfest

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg tipper det var ment som "nå er vi i nord, der bor det samer og da lager vi vår egen grønne kiwisamekofte" Hverken mer eller mindre. Litt på samme måte som at massevis av folk stiller i lederhosen på oktoberfest.

Det bor langt flere samer i Oslo enn i Tromsø.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 09:24   #53
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.498
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønne samekofter på KIWIs årsfest

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Det bor langt flere samer i Oslo enn i Tromsø.

Nei, det er bare en myte.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 09:33   #54
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Grønne samekofter på KIWIs årsfest

Tåpelig ting å gjøre, hva er vitsen med å gjøre sånn? Kunne de ikke bare tatt på seg grønne vanlige kjoler og dresser?

__________________
"Minne kan gjera det småe stort"
Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 09:47   #55
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønne samekofter på KIWIs årsfest

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Dette er jo bare synsing fra min side, men de jeg har møtt som har størst fordommer mot samer har selv bodd nordpå. Folk sørpå ser på samer i kofte som "eksotisk innslag", men ikke dermed sagt med undertoner av fyll, snylting, latskap osv som jeg har hørt mange nordpå legge ut om.

Jeg kan godt synse det motsatte.

Jeg skjønner godt at bandet trakk seg. Hvorfor i all verden skulle de ha interesse av å spille foran en haug med Kiwi-ansatte i grønne samedrakter som rølpet og sang Sami ædnan?

Og det å overraskes over at dette støter mange med samisk bakgrunn, blir litt som at jeg som etnisk norsk skulle si at det er helt uproblematisk å bruke ordet neger.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 10:11   #56
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Grønne samekofter på KIWIs årsfest

Gud, så smakløst.
De hadde sikkert ment at det skulle være morro,men jeg skjønner godt de som reagerer med å kalle det et hån ja.

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 13:41   #57
Erasmus
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 32
Erasmus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Grønne samekofter på KIWIs årsfest

Same shit - new wrapping

Erasmus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 15:38   #58
Philippa
Aktiv
 
Philippa sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 257
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Sv: Grønne samekofter på KIWIs årsfest

Jeg er muligens for ung, eller muligens for uvitende - men MIN oppfatning er at samekulturen respekteres og settes høyt i 2010. Jeg vet at det ikke alltid har vært slik, derimot. Men her jeg bor - sør i landet - ville det forbause meg om folk ser ned på samer og har fordommer mot dem. Derfor nekter jeg å tro at disse grønne samekoftene ble laget for å gjøre narr av noen, jeg tenker som Esme - at det ikke er verre enn å ha på en grønn cowboyhatt.

Jeg har forøvrig heller ikke problemer med å si neger.

For meg er verken same eller neger skjellsord - det er ord for å beskrive MENNESKER.

Philippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 15:39   #59
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.138
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grønne samekofter på KIWIs årsfest

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Jeg lurer på når man har oppfylt kriteriene for å føle seg krenket og hvem bestemmer det? Fordi Kiwiansatte ikke føler at det er noe å bli krenket over så skal ikke samene få lov til å si at de faktisk blir det? Fordi man nok en gang skal le med og svelge unna? De som ikke skjønner det kan neppe ha fått følt det på kroppen selv.

Hvis det e rmeg du spør, så svarte jeg i innlegget foran:

Sitat:

Når det er sagt; jeg forsvarer ikke stuntet, jeg skjønner at bandet trakk seg, og jeg mener at det er den som føler seg krenket som som regel har rett.

Jeg kan vel også legge til at enhver må jo føle seg så krenket man bare vil, uansett hendelse. Følelser er reelle. Men det er ikke gitt at omverdnen alltid anerkjenner følelsen man har. Da har man isåfall en kommunikasjonsjobb å gjøre.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 15:40   #60
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.138
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grønne samekofter på KIWIs årsfest

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Det bor langt flere samer i Oslo enn i Tromsø.


Hva har det med saken å gjøre?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no