Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan er "reglene" ved middagsgjester?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-09, 22:10   #21
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan er "reglene" ved middagsgjester?

Da ville jeg vært der 17, og antatt at vi spiste 15-30 minutt senere eller noe sånt.

Vil man ha folk der før, så ber man dem før.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 22:11   #22
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.648
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan er "reglene" ved middagsgjester?

Spørsmålet er bare hva man kan servere?
Jeg trenger tips. Gubben har invitert gjester, og han kan ikke lage noe mat, for å si det sånn. Ikke jeg heller, forsåvidt.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 22:16   #23
Anneg
Fullverdig medlem
 
Anneg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trånnhjæm
Innlegg: 64
Anneg har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan er "reglene" ved middagsgjester?

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

. Gubben har invitert gjester, og han kan ikke lage noe mat,

potetgull og øl?

Anneg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 22:17   #24
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan er "reglene" ved middagsgjester?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Lørdag kl. 17 betyr at gjestene kommer kl. 17 (frem til kl. 1715 er sosialt akseptert ettersom det er innenfor det akademiske kvarteret). Middagen serveres ca. kl. 1730 (tidligst).

:Veronals verden:

Signerer alt.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 22:21   #25
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan er "reglene" ved middagsgjester?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Svigers er ikke der. I svigers verden så betyr kl. 17 middagservering og vi er visst 2 timer for sent ute. Man bør visstnok komme et par timer før, nemlig.

Ha ha, dette høres kjent ut. Vi bor 2 min. gange fra svigermor og hun pleier å ringe og etterlyse oss hvis klokken er 16.01 og vi er bedt kl.16.00.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 22:23   #26
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan er "reglene" ved middagsgjester?

I mitt hode er det utrolig frekt å komme før den tiden du er invitert til så da sier det seg selv. Man kommer til den tiden man er invitert til (10-15 minutter senere er maks avvik).

I England var det enklere der inviterte man til 19 for 19.30. Altså en annga en tid og når man gikk til bords.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 22:49   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.193
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er "reglene" ved middagsgjester?

I Veronals verden.

Hvis gjestene kommer FØR avtalt tid så risikerer de å treffe meg naken eller noe.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 22:56   #28
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan er "reglene" ved middagsgjester?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg også. Jeg ville aldri kommet før 17 iallfall.

Ikke jeg heller.

Og ber jeg folk på middag kl. 17 hadde jeg fått rimelig panikk om de sto på døra kl. 16.30.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 23:00   #29
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan er "reglene" ved middagsgjester?

Hvis du har fått innbydelse til 1700, så vasker jeg gulvet i bare trusa 1645. Så da får du stå utenfor og vente!

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 23:01   #30
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.193
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er "reglene" ved middagsgjester?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Hvis du har fått innbydelse til 1700, så vasker jeg gulvet i bare trusa 1645. Så da får du stå utenfor og vente!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 23:02   #31
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.789
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan er "reglene" ved middagsgjester?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Lørdag kl. 17 betyr at gjestene kommer kl. 17 (frem til kl. 1715 er sosialt akseptert ettersom det er innenfor det akademiske kvarteret). Middagen serveres ca. kl. 1730 (tidligst).

:Veronals verden:

Slik ville jeg også oppfattet det, med mindre det var hos min mor. Middag klokka fem hos henne betyr rykende varm mat på bordet kl. 16.59.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 23:05   #32
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.789
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan er "reglene" ved middagsgjester?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Hvis du har fått innbydelse til 1700, så vasker jeg gulvet i bare trusa 1645. Så da får du stå utenfor og vente!



Her har du mannen min også. Vi fikk besøk av familie fra Jylland. De stod på døre 20 min. før avtalt tidspunkt, for slik gjør man på landet. Rimelig stressa. Det er jo den siste halvtimen man virkelig shiner over huset. :dytter ned i skuff og skap og under dyner:

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 23:05   #33
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er "reglene" ved middagsgjester?

Sier man at selskapet begynner kl 17, så kommer jeg da, uavhengig av når man skal spise. Det får være opp til verten, men jeg kommer i allefall når jeg er bedt om å komme.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 23:07   #34
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er "reglene" ved middagsgjester?

Inviterer man til 17, så kommer man IKKE før 17, da er jeg neppe påkledt, huset er neppe helt klart og maten er ikke ferdig. Man kommer gjerne 1710, 1715 og til og med 1730. Maten serveres når alle er kommet, rundt 1800 en gang, kanskje?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 23:33   #35
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan er "reglene" ved middagsgjester?

Det ser ut til at det er to skoleretninger når det gjelder middagsinvitasjoner. Den ene er den de fleste her nevner, man blir bedt til et tidspunkt og tropper da opp på det angitte tidspunktet, maks et kvarter senere, i trygg forvissning om at maten blir servert 30-60 minutter etter invitasjonstidspunktet. Den andre skoleretningen foretrekkes av svigermødre og andre i generasjonen over, eventuelt på landet, de inviterer til middag klokken tre og mener da middag klokken tre, i tillegg liker de at man kommer i god tid før, gjerne en time eller to (men uten at dette nødvendigvis kommuniseres klart og tydelig). Jeg tilhører den første retningen og det tok meg lang tid å skjønne hvorfor min eks-svigermor var i ferd med å gå ut av sitt gode skinn når man ankom til avtalt tidspunkt, for ikke å snakke om at telefonen etterhvert begynte å kime en halvtime før dette tidspunktet da hun ikke kunne skjønne hvor vi ble av.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 23:36   #36
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.091
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan er "reglene" ved middagsgjester?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Inviterer man til 17, så kommer man IKKE før 17, da er jeg neppe påkledt, huset er neppe helt klart og maten er ikke ferdig. Man kommer gjerne 1710, 1715 og til og med 1730. Maten serveres når alle er kommet, rundt 1800 en gang, kanskje?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 07:51   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er "reglene" ved middagsgjester?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

i tillegg liker de at man kommer i god tid før, gjerne en time eller to (men uten at dette nødvendigvis kommuniseres klart og tydelig)

Dette minner meg om når min farfar fyllte nitti år, og vi skulle invitere til stort åpent, selskap på velhuset. Men vi måtte for all del ikke sende ut invitasjoner eller sette inn en annonse i lokalavisen, for det var frekt. Folk skulle liksom bare vite at det var fest, helt av seg selv. Uten at noen sa det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 08:28   #38
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er "reglene" ved middagsgjester?

Hvor er hele lokalsamfunnet synsk, Glitter? Snåsamannen, go home!

At vi er så høflige at vi alltid kommer litt sent er jo bare fordi vi er noen rotekopper som alltid er litt på hæla. Foreldrene våre er enda verre.

Men å komme 14 når invitasjonen sier 16 er jo litt absurd, det er jo som å si grønn og mene blå?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 08:32   #39
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan er "reglene" ved middagsgjester?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Dette minner meg om når min farfar fyllte nitti år, og vi skulle invitere til stort åpent, selskap på velhuset. Men vi måtte for all del ikke sende ut invitasjoner eller sette inn en annonse i lokalavisen, for det var frekt. Folk skulle liksom bare vite at det var fest, helt av seg selv. Uten at noen sa det.

Akkurat sånn gjøres det i den familien jeg kjenner også. Hver gang det er bursdag er det "åpent hus" og det understrekes at de ikke har invitert noen. Men nåde den som ikke dukker opp, og det gjelder ikke bare den nærmeste familien.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Hvor er hele lokalsamfunnet synsk, Glitter? Snåsamannen, go home!

At vi er så høflige at vi alltid kommer litt sent er jo bare fordi vi er noen rotekopper som alltid er litt på hæla. Foreldrene våre er enda verre.

Men å komme 14 når invitasjonen sier 16 er jo litt absurd, det er jo som å si grønn og mene blå?

Det er helt psyko spør du meg.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 08:49   #40
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er "reglene" ved middagsgjester?

Men altså: Jeg synes sånn hinteinvitasjon med innlagt minefelt er helt fryktelig. Virkelig. Her inviterer man ikke, man må få det med seg på annet vis, og så skal man straffes med utfrysing og kalde skuldre dersom man ikke kommer til et arrangement man faktisk ikke er invitert til.

Jeg håper denne teite "Jeg ber ikke om noe, men jeg blir sur hvis jeg ikke får"-tradisjonen dør med vår foreldregenerasjon. Hvorfor skulle det være flaut å invitere? Fordi man kan oppfattes som grådig og vil ha masse pakker? Eller fordi man vil ha oppmerksomhet og moro? Eller fordi man ved å la være å invitere eksplisitt unngår å få avslag? Det siste er veldig typisk for en del i min familie og svigerfamilie. De spør ikke, bare gjør ting, sånn at de skal slippe å få nei. Og siden jeg ikke er konfliktsky, så sier jeg fra når jeg ikke vil ting, og så blir de sure og såret.

Min svigermor er helt ram på dette, "Nei, det vil nok ikke Mim, så jeg bare ...., for spør jeg, så får jeg bare nei." Også får hun ikke bare nei, men kjeft attpå. Eller min mor som tok med nesten samtlige søsken uten å spørre, som en overraskelse, fordi hun visste jeg ville sagt nei og at jeg hater overraskelser. Det må res senger, ryddes og planlegges, handles inn mat osv uansett om folk kommer overraskende eller ikke, og da er det faktisk bedre å vite om det på forhånd enn å bli tatt på senga.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no