Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sender dere opp fyrverkeri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-18, 20:33   #21
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Vi kjøper stjerneskudd, men har ikke hatt fyrverkeri på ti år. Inntil i høst hadde vi hund som var veldig redd, så jeg har tilbrakt ca halvparten av årsskiftene de ti åra han levde på badet med radioen på. I år sto vi i vinduet og så på, og jeg synes jo egentlig det er litt stas å stå ute med folk man er glad i når klokka slår tolv, men vi kommer nok ikke til å begynne å kjøpe sjøl igjen. Det er såpass mye som sendes opp rundt her, så det blir mer enn nok uten. Jeg synes ikke det er spesielt snyltete, i og med at jeg ikke hadde blitt særlig lei meg om ingen kjøpte i det hele tatt.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 20:43   #22
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Kjøper ikke, liker ikke, ser ikke på. Har ingen positive opplevelser med fyrverkeri.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 21:34   #23
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Nei. Vi ser felles og mye annet hjemmefra og er mer enn nok fornøyd med det. Blir det mindre fra andre kan det er godt være vi flytter oss nærmere det som fyres opp felles men vi har uansett godt utsyn til det.

Jeg liker ikke å sette fyr på penger, jeg liker heller ikke å blande alkohol og sprengstoff, og synes de profesjonelle kan ta seg av det.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 21:37   #24
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Nei. Her i byen har vi stort, profesjonelt fyrverkeri - og syns i grunnen privatfyrverkeri blir puslete greier i forhold.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 21:51   #25
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Eneste vi har kjøpt er stjerneskudd. Det er flere offentlige flotte oppskytninger i Stavanger og vi kan se et par av de fra der vi bor. Dessuten er jeg veldig skeptisk til å tenne på fyrverkeri selv og mannen ser heller ikke vitsen med det.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 21:55   #26
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Vi kjøpte fyrverkeri til nyttårsaften i 2005, der var det ingen dyr å skremme livskiten ut av (skrev 2006 et annet sted, men det var feil sa Helten). Før det var i 1998. En venn hadde med fyrverkeri til oss for noen år siden, selv om vi hadde bedt hen la være. OG fyrte dem av. Naboens hund ble kjempestresset. Jeg ble nervøs for hen var ikke SÅ edru.

Kontrollert avfyring av folk med peiling og kurs kan jeg støtte.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 21:56   #27
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Jeg har kjøpt litt de siste tre årene, typisk brukt 200-300 kr, inkl strjerneskudd.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 22:05   #28
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Selv om det var færre skader i år enn tidligere, så var 5 av de 9 skadde barn. Og jeg synes det er så vanvittig unødvendig.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 22:05   #29
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Ja.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 22:06   #30
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Vi gjorde det ikke denne gangen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 22:07   #31
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Mannen her kjøper vanligvis ett batteri. Vi feirer nyttår på hans hjemsted som er en liten plass med få innbyggere, og ikke noe felles, kommunalt fyrverkeri. Hadde vi vært hjemme hadde vi ikke kjøpt. Siden det fyres opp på gården til svigers er det ikke noe problem med forsøpling, jeg kan love at alle spor fjernes. Vi har masse stjerneskudd til alle ungene i tillegg.

Det fineste er kanskje at mannen, broren hans, og, de siste årene, et utvalg frivillige unger/ungdommer (våre + søskenbarn) går opp på fjellet midt på dag, på et utsiktspunkt, og tenner masse fakler. De vises kjempegodt fra nede i dalen og brenner hele kvelden. Svigermor og svigerfar går alltid en fjelltur dit en av dagene etterpå, og henter faklene ned igjen.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 08-01-18 kl 22:19.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 22:08   #32
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Vi bor sånn til at vi har panoramautsikt til kommunens fyrverkeri X2 og store deler av byens befolknings fyrverkeri på trappa og i stuevinduene. Men vi har selvsagt noe selv også. Gøy for ungene (og foreldrene). Bruker en liten 1000-lapp på det og stjerneskudd. Rydder selvsagt alltid opp, hadde vi ikke gjort det hadde det bare gått ut over oss selv. Synes ikke jeg ser mye fyrverkerirester rundt om lengre egentlig.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 22:25   #33
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Nei, vi har aldri gjort det, jeg er ikke vant med det hjemmefra heller og ikke spesielt glad i å være i mengder med fyrverkeri etter noen episoder med litt for fulle folk og en rakett som såvidt traff meg. Så vi ser på fyrverkeri innefra foreløpig, har god utsikt fra vinduet. Jeg har feiret nyttår helt uten fyrverkeri og hadde ikke savnet det spesielt, men når det nå er der ser vi jo på, og føler ikke at vi snylter av den grunn. Rar tanke. Jeg skulle ønske det hovedsakelig var i offentlig regi. Det er lite boss etter rakettene her i området, det er veldig bra!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 23:29   #34
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Ja. Har feiret alle nyttårsaftener hos foreldra mine etter unga kom til. Har hittil ikke sett noe uvettig bruk. Og vi rydder selvsagt etter oss.
I år er første gangen vi har himlet med øya da en gjeng sendte opp den ene etter den andre. Vi gikk ikke inn før kl.1 De ryddet forresten etter seg, men hadde virkelig mye fyrverkeri.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 23:37   #35
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Jeg syns det er bortkastede penger, men vi har kjøpt noen ganger for de vi har feiret sammen med har forventet det. De aller fleste år har det kun blitt kjøpt inn stjerneskudd. Har et barn som jeg tidligere måtte gjemme meg i kjelleren med pga redsel for fyrverkeri, den redselen sitter fortsatt litt i hos det snart voksne barnet. Etter å ha passet en livredd hund på nyttårsaften nå så er jeg enda mer negativ til fyrverkeri enn tidligere.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-18, 00:12   #36
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Etter å ha hørt en reveunge hyle i skrekk en nyttårsaften er jeg helt og totalt i mot fyrverkeri. Det var helt forferdelig å høre på, og den reven var et stykke unna der jeg stod.

Uff, jeg får helt vondt i magen av å tenke på sånt.

Jeg har aldri likt raketter, men vi har pleid å kjøpe stjerneskudd til barna. Jeg syns det er galskap å bruke masse penger på å forurense og potensielt skade og skremme dyr og folk. Snylter? For et teit argument!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-18, 00:22   #37
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Nei, man har da pyroteknikere til slikt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-18, 00:25   #38
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Ja, det er mannen og minsten som kjøper. Det blir en familiepakke på rundt 400,- og stjerneskudd.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-18, 00:33   #39
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Nei. Her i byen har vi stort, profesjonelt fyrverkeri - og syns i grunnen privatfyrverkeri blir puslete greier i forhold.

Sånn har vi det også. Vi pleier har noen stjerneskudd.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-18, 00:44   #40
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Ja, det gjør vi. Mann og barn syns det er stor stas, jeg er litt mer lunken. Jeg liker å se på, men ikke å bruke penger på det. Det er felles fyrverkeri i nærheten, men det er så tidlig på kvelden. Det blir liksom ikke det samme når det er kl 6, selvom det jo er veldig flott.

Pus er livredd, stakkars. Men han er livredd hele kvelden, tror ikke vårt beskjedne bidrag spiller noen rolle fra eller til. Han gjemmer seg på vaskerommet ved første smell, og dukker opp igjen i stua i ett-tiden. Hunden til naboen var med ut og så på fyrverkeriet og syns det var superstas. Var jo så mange folk å hilse på!

Vi rydder selvsagt opp, untatt i år - da var ungdommene som hadde hjemme-alene-fest hos den ene naboen såpass tidlig på med ryddinga at de hadde tatt alt før vi var ute av pysjen

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no