Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gjør dere noe ekstra på Valentine’s day?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-10, 19:23   #41
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentine’s day?

Vi markerer bryllupsdagen, dagen vi ble sammen og Valentines dag. Noen ganger med blomster, sjokolade, middag og sånt, andre ganger bare litt ekstra hverdagsromantikk.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 19:30   #42
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentine’s day?

Opprinnelig lagt inn av Ulvhedina, her.

Har aldri sagt at det er enten eller, men vi har valgt å ikke ta til oss de dagene, da de ikke faller naturlig inn i våre tradisjoner.

Noen liker mora, andre liker dattera.

Jeg er nok litt "Ja, takk, begge deler".

Også er det jo sånn at man stadig skaper nye tradisjoner. Våre gutter koser seg som nevnt veldig med Valentines og vil sikkert fortsette med å feire den dagen, fordi de har hyggelige minner om det.

For min del er ikke akkurat årskalenderen så stappet med tradisjonsrike feiringer at det ikke er plass for nye, hyggelige tradisjoner.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 19:38   #43
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentine’s day?

Nei.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 20:06   #44
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentine’s day?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Haha! Sånn er vi også, vi glemmer av bryllupsdagen hvert år. Så Valentine? Ikke helt der nei.

Vi har til og med en Latterlig Lett Dato å forholde oss til. Det er snakk om de to samme tallene om igjen og om igjen (ikke med vilje fra vår side, det var damen på tinghuset som valgte datoen for oss, vi skulle bare gifte oss).

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 20:07   #45
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentine’s day?

Nei, den feirer vi ikke. Gidder ikke.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 20:11   #46
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentine’s day?

Vil ikke tvinges til å være romantisk denne ene dagen i året - sammen med "alle" andre. Det blir helt feil for meg det der...men så vet jeg at jeg er litt tvertimot også da...

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 20:14   #47
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentine’s day?

Datoen forbinder jeg med amerikanske highschool- filmer/serier. Bruker ikke å markere det på noe vis.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 20:17   #48
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.872
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentineday?

Opprinnelig lagt inn av Ulvhedina, her.

Handelsstanden skor seg på folks behov. For å fortsette å sko seg, må de også tidvis kreere nye behov. F.eks. et behov for hjertebamser i februar og nye tv'er når det er OL.

Hallo. Det er snakk om tilbud og etterspørsel av varer. Kjøper vi ikke, kan de ikke selge heller. Det er VI som bestemmer dette, ikke handelsstanden.

Forøvrig er jeg helt enig med Zoe i denne tråden.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 20:17   #49
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentine’s day?

Vi pleier å gå ut å spise og kose oss, bare vi to.
Nå skal vi det i morgen så det spørs om vi gjør det på Valentines i år, kan ikke være for mye alene ute

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 20:18   #50
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet
 
Ulvhedina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 496
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentineday?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hallo. Det er snakk om tilbud og etterspørsel av varer. Kjøper vi ikke, kan de ikke selge heller. Det er VI som bestemmer dette, ikke handelsstanden.

Handelstanden er veldig dyktige på å styre og kreere behov.

__________________
Do as I say, not as I do..
Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 20:19   #51
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.872
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentine’s day?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Fastelavn feirer vi siden fastetiden er en viktig tid for oss og vi liker fastelavnstradisjoner.

Vil du fortelle litt mer om dette? :interessert:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 20:22   #52
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentineday?

Opprinnelig lagt inn av Ulvhedina, her.

Handelstanden er veldig dyktige på å styre og kreere behov.

Ja, men det gjelder jo året rundt i alle sammenhenger.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 20:22   #53
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.872
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentineday?

Opprinnelig lagt inn av Ulvhedina, her.

Handelstanden er veldig dyktige på å styre og kreere behov.

Jeg tror ikke jeg kommer noen vei med å diskutere dette med deg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 20:23   #54
Frk. Zaffisopp
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 69
Frk. Zaffisopp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentineday?

[quote=Hyacinth;2086251]Hallo. Det er snakk om tilbud og etterspørsel av varer. Kjøper vi ikke, kan de ikke selge heller. Det er VI som bestemmer dette, ikke handelsstanden.

Det er mitt syn også.

Frk. Zaffisopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 07:55   #55
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet
 
Ulvhedina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 496
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentineday?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg tror ikke jeg kommer noen vei med å diskutere dette med deg.

Hehe, nei. Her er vi tydelig uenige, og jeg har gjort meg andre erfaringer på det området.

__________________
Do as I say, not as I do..
Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 08:22   #56
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentine’s day?

Vi har ikke noen faste Valentines-tradisjoner. Hender det vanker et kort e.l., men sjelden mer enn det.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 08:24   #57
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.872
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentineday?

Opprinnelig lagt inn av Ulvhedina, her.

Hehe, nei. Her er vi tydelig uenige, og jeg har gjort meg andre erfaringer på det området.

Erfaringer er jo en ting, og jeg sier jo ikke at det du nevner ikke har innvirkning, jeg sier bare hvordan markedskreftene fungerer! Jeg synes det er latterlig at en forbruker tror at det man får behov for en vare fordi den finnes i handelen, når det er slik at varen produseres fordi markedet har behov for det! Og da er det kundens eventuelle handel som avgjør om produktet skal bli noen suksess. Det er m.a.o. kunden som bestemmer over produsenten. Ikke omvendt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 08:25   #58
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentine’s day?

Mannen er vant til å feire Valentines day, eller El dia de los enamorados (de forelskedes dag). Så vi har kjøpt gaver til hverandre de årene vi har husket på det. I fjor fikk mannen en rompetaske full av skismøringsutstyr.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 08:27   #59
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet
 
Ulvhedina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 496
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentineday?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Erfaringer er jo en ting, og jeg sier jo ikke at det du nevner ikke har innvirkning, jeg sier bare hvordan markedskreftene fungerer! Jeg synes det er latterlig at en forbruker tror at det man får behov for en vare fordi den finnes i handelen, når det er slik at varen produseres fordi markedet har behov for det! Og da er det kundens eventuelle handel som avgjør om produktet skal bli noen suksess. Det er m.a.o. kunden som bestemmer over produsenten. Ikke omvendt.

Jeg er ikke bare forbruker, så det er ikke tatt ut av det blå.

__________________
Do as I say, not as I do..
Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 09:37   #60
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentine’s day?

Litt vanskelig for meg å svare, for jeg har nemlig bursdag på Valentinsdagen.
Så jeg har alltid blitt feiret da.

Mannen og jeg har en avtale om at dette er min dag, men han får gjerne et kort eller noe annet koselig som skal minne oss på litt kjæresteri likevel.

Jeg husker at jeg som barn fant ut om Valentinsdagen fra en eller annen amerikansk bokserie, og syntes det var stor stas å ha bursdag da.
Hadde jeg ikke hatt bursdag, så hadde vi sikkert markert den dagen litt uansett. Dager som handler om å vise kjærlighet og omsorg til de man er glad i tar jeg i mot med åpne armer.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no