Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gjør dere noe ekstra på Valentine’s day?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-10, 17:09   #1
Frk. Zaffisopp
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 69
Frk. Zaffisopp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Gjør dere noe ekstra på Valentine’s day?

et år overrasket jeg med dagstur til Paris, spiste middag på elverestaurant , en dag vi husker ja Ellers har vi vært ute og spist på elev restauranter som har komponert egen meny for dagen.I år tenkte jeg leie en kokk , men begynner kanskje å bli litt sent for det nå ? Noen som har tips til noe man kan gjøre ?

Frk. Zaffisopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 17:11   #2
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet
 
Ulvhedina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 496
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentineday?

Vi feirer ikke denne ultrakommersielle dagen. Sørger heller for å sette ordentlig pris på hverandre med små ting som "takk", "Jeg elsker deg", "så flink/fin etc du er".

__________________
Do as I say, not as I do..
Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 17:21   #3
Frk. Zaffisopp
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 69
Frk. Zaffisopp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentineday?

helt enig....takk for hilsen din :-)

Frk. Zaffisopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 17:21   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentineday?

Nei, det gjør vi ikke. I år er det jo morsdag, Valentines og fastelavn på samme dag, så jeg har invitert mamma og brodern hit på middag og boller.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 17:23   #5
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentineday?

Vi spiser boller, det er nemlig fastelavenssøndag og morsdag på Valentinedagen. Overlater til mannen å bake og finne på noe ekstra.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 17:28   #6
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.056
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentineday?

Opprinnelig lagt inn av Ulvhedina, her.

Vi feirer ikke denne ultrakommersielle dagen. Sørger heller for å sette ordentlig pris på hverandre med små ting som "takk", "Jeg elsker deg", "så flink/fin etc du er".

Enig!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 17:29   #7
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentineday?

Opprinnelig lagt inn av Ulvhedina, her.

Vi feirer ikke denne ultrakommersielle dagen. Sørger heller for å sette ordentlig pris på hverandre med små ting som "takk", "Jeg elsker deg", "så flink/fin etc du er".

Det er mulig å gjøre begge deler, lover!

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 17:31   #8
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentineday?

Opprinnelig lagt inn av Ulvhedina, her.

Vi feirer ikke denne ultrakommersielle dagen. Sørger heller for å sette ordentlig pris på hverandre med små ting som "takk", "Jeg elsker deg", "så flink/fin etc du er".

Vi setter ordentlig pris på hverandre OG feirer ultrakommersielle dager som mors-, fars- og Valentinesdag. Ingen motsetning der, synes jeg.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 17:34   #9
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentineday?

Det pleier å vanke en kake fra mannen... Men tror det er noen år siden nå. Hmmm.... Men siden det er sånn trippelsak i år, så må vi vel få til noe, sånn på kake- og blomsternivå.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 17:34   #10
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet
 
Ulvhedina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 496
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentineday?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Vi setter ordentlig pris på hverandre OG feirer ultrakommersielle dager som mors-, fars- og Valentinesdag. Ingen motsetning der, synes jeg.


Vi ferier morsdag og farsdag, men har aldri feiret valentinesday, som jo aldri har vært en norsk skikk før handelsstanden så sitt snitt til å tjene fett på den.

For min del synes jeg at halloween og valentinesday er noe stort tull. Ungene feirer halloween, og det synes jeg de må få lov til, men jeg gjør ikke noe nummer av det.

__________________
Do as I say, not as I do..
Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 17:37   #11
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentineday?

Opprinnelig lagt inn av Ulvhedina, her.

Vi ferier morsdag og farsdag, men har aldri feiret valentinesday, som jo aldri har vært en norsk skikk før handelsstanden så sitt snitt til å tjene fett på den.

Men det er jo mors- og farsdag som virkelig er den store kommersielle feiringen - det er jo dager helt og holdent skapt av handelsstanden!

Valentinesdagen har jo røtter i feiring før handelsstanden kuppet den. På lik linje som handelsstanden grundig har kuppet julen også - feirer jul likevel, vi.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 17:38   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.806
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentineday?

Nei - den dagen blir ignorert, på samme linje som vi ignorerer både morsdag og farsdag her i heimen.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 17:39   #13
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.056
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentineday?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Vi setter ordentlig pris på hverandre OG feirer ultrakommersielle dager som mors-, fars- og Valentinesdag. Ingen motsetning der, synes jeg.

Det er selvsagt ingen motsetning, men jeg synes det blir vel mye kommersielt rundt særlig Valentine, og jeg foretrekker å feire oss og kjærligheten når det passer for oss og føles sånn, ikke på en bestemt dag. Akkurat som at jeg forteller og viser foreldrene mine at jeg er glad i dem mye oftere enn på mors- og farsdag. Riktignok sender jeg dem kanskje en ekstra hilsen da fordi vi er vant til det fra vi var små, men jeg tviler på at vi kommer til å legge veldig vekt på disse dagene med våre egne barn. I Guatemala, der jeg bodde en periode, får faktisk alle mødre fri på morsdagen, det er jo litt stas

Men altså: folk må jo bare feire Valentine's når og så mye de vil, men vi gjør det ikke. Derimot feirer vi stadig vekk ellers.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 17:45   #14
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentineday?

Vi feirer bryllupsdagen!

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 17:47   #15
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentineday?

Feirer selvsagt ikke slike dager. Det er for nek.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 17:49   #16
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet
 
Ulvhedina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 496
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentineday?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Men det er jo mors- og farsdag som virkelig er den store kommersielle feiringen - det er jo dager helt og holdent skapt av handelsstanden!

Valentinesdagen har jo røtter i feiring før handelsstanden kuppet den. På lik linje som handelsstanden grundig har kuppet julen også - feirer jul likevel, vi.

Sjekk infoen din bittelig på om det er handelsstanden som har skapt mors- og farsdag. Det er nemlig ikke helt riktig.

Vel; jeg er oppvokst med morsdag og farsdag helt fra gammelt av. Vi feirer med kake, kaffe og å sove lenge. noen hedenske skikker tar jeg med meg, men jeg adopterer ingen nye.

__________________
Do as I say, not as I do..
Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 18:06   #17
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentineday?

Opprinnelig lagt inn av Ulvhedina, her.

Sjekk infoen din bittelig på om det er handelsstanden som har skapt mors- og farsdag. Det er nemlig ikke helt riktig.

Vel; jeg er oppvokst med morsdag og farsdag helt fra gammelt av. Vi feirer med kake, kaffe og å sove lenge. noen hedenske skikker tar jeg med meg, men jeg adopterer ingen nye.

Jeg synes du skal feire akkurat det som passer deg og dine, jeg!

Men dette at det at noe er blitt gjort kommersielt skal forringe feiring av spesielle dager er jeg liksom ikke med på.

Vi er snille mot hverandre i hverdagen her hos oss, og vi kan overraske med ekstra god mat eller små presanger ellers også. Men jeg ser ikke det som noen grunn, for vår det ihvertfall, til å på død og liv skulle unngå slike merkedager.

Jeg har inntrykk av - og nå snakker jeg ikke om deg spesielt men generelt - at mange føler seg litt sånn bevisste og oppegående fordi de tar avstand fra en kommersiell feiring. Litt sånn "Jasså, handelsstanden, dere skal lure meg til å bruke penger nå, men så lettlurt er ikke JEG!" Eller i de baner.

Vårt samfunn er temmelig kommersielt uansett hvordan man vrir og vender på det - jeg lar ikke være å feire påske fordi Nidar tjener masse penger på påskemarsipan heller.

Jeg synes det er kult at Valenitines dukker opp og sparker oss litt i rumpa til å huske på de vi er glad i. Her i huset er det de små guttene mine som er mest glad i Valentinesfeiringen og blir glade langt inn i hjerterota når de får hjertesjokolader i rosa papir når de kommer hjem fra skolen/bhagen den dagen.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 18:10   #18
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentine’s day?

Vi klarer jo ikke huske bryllupsdagen vår engang, og så skal vi liksom huske Valentinesday? Neppe.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 18:11   #19
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet
 
Ulvhedina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 496
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentineday?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg synes du skal feire akkurat det som passer deg og dine, jeg!

Men dette at det at noe er blitt gjort kommersielt skal forringe feiring av spesielle dager er jeg liksom ikke med på.

Vi er snille mot hverandre i hverdagen her hos oss, og vi kan overraske med ekstra god mat eller små presanger ellers også. Men jeg ser ikke det som noen grunn, for vår det ihvertfall, til å på død og liv skulle unngå slike merkedager.

Jeg har inntrykk av - og nå snakker jeg ikke om deg spesielt men generelt - at mange føler seg litt sånn bevisste og oppegående fordi de tar avstand fra en kommersiell feiring. Litt sånn "Jasså, handelsstanden, dere skal lure meg til å bruke penger nå, men så lettlurt er ikke JEG!" Eller i de baner.

Vårt samfunn er temmelig kommersielt uansett hvordan man vrir og vender på det - jeg lar ikke være å feire påske fordi Nidar tjener masse penger på påskemarsipan heller.

Jeg synes det er kult at Valenitines dukker opp og sparker oss litt i rumpa til å huske på de vi er glad i. Her i huset er det de små guttene mine som er mest glad i Valentinesfeiringen og blir glade langt inn i hjerterota når de får hjertesjokolader i rosa papir når de kommer hjem fra skolen/bhagen den dagen.

I Norge er dette (Valentines og halloween) dager som er importert av, for og med handelsstanden. Akkurat det er litt annerledes både med jul, påske og mor/farsdager.

__________________
Do as I say, not as I do..
Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 18:13   #20
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentine’s day?

Nei, det skulle tatt seg ut

Ikke for det, om mannen på død og liv vil gjøre noe spesielt, så må han bare føle seg fri - men det kan han gjerne gjøre 13. februar i stedetfor altså...

Vi er dårlig på feiringer - både bryllupsdager, mors- og farsdager og "dagen vi ble sammen" glemmer vi å feire.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no