Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Skattejakt i bursdag

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-10, 22:31   #21
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skattejakt i bursdag

Sist startet vi med skattejakt. De fikk beskjed om at de måtte finne penger å kjøpe pølser for, og de fikk et kart. Som ledet til et sted i huset (ganske enkelt, bilde av møbler. Vi snakker seksåringer). Nytt sted førte til ny lapp, og til slutt fant de en skattekiste (=tom isboks fylt med gullpenger, kledd med alufolie). Så hadde de penger til å kjøpe pølser i pølseboden. Svært populært, storebror vil ha likt opplegg nå og jeg klør meg i hodet for å gjøre det litt vanskeligere og mer tilpasset eldre barn.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 22:38   #22
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skattejakt i bursdag

Vi har hatt to varianter:

I fireårsbursdagen hadde vi skattejakt innendørs. Vi delte ikke opp i lag, og alle lette sammen. Først fikk de en tegning av et sted i huset med kryss på. Da de fant ut hvor det var, fant de enda et kart som viste et nytt sted osv helt til de fant en liten boks med godteposer i. Det fungerte fint og de fant alle stedene uten hjelp, og de syntes det var veldig moro. Forutsetter at det ikke er så mange gjester.

I femårsbursdagen hadde vi skattejakt utendørs. Jeg delte dem inn i to lag og ga dem hvert sitt skattekart. Kartet var tegnet i fugleperspektiv over eiendommen. Jeg fortalte at en sjørøver hadde gått rundt der med hull i skattekisten sin og mistet mange gullmynter rundt om. Jeg trodde det var enkelt nok, men det viste seg at de ikke helt skjønte perspektivet på kartet, så de måtte ha en del hjelp og hint fra voksne for å finne stedene. Jeg hadde tegnet inn fem kryss med piler mellom som indikerte hvilken vei de skulle gå. På hvert sted fant de små poser med gullmynter som de skulle ta med seg videre (kjøpt på Nille, tror jeg).

Da begge lagene hadde funnet alle sine mynter, fikk de beskjed om å samle dem i en pose. Så fortalte jeg med dramatisk stemme at jeg hadde hørt noen sjørøveraktige lyder fra loftet i uthuset. De snek seg opp trappen og syntes det var utrolig spennende. Der oppe satt pappaen til gutten på en kiste i sjørøvermundur i halvmørket. Han ga dem nøkkel til kista i bytte mot gullmyntene, og oppi der var godteposene. (Denne delen var nesten litt for skummel for noen ) Bortsett fra at kartet var litt for vanskelig å lese og det ene laget ikke klarte å organisere seg til å gå i flokk og følge, var hele greia veldig vellykket og bursdagsgutten var overmåte fornøyd.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no