Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Brudekjolesynsing

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-09, 15:59   #21
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Oh my god! Den var råååålekker! Likner veldig på noen jeg har forelsket meg i, fra La Sposa (vedlagt).

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Bilde 3.jpg (23,6 KB, 85 visninger)
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:36   #22
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Oh my god! Den var råååålekker! Likner veldig på noen jeg har forelsket meg i, fra La Sposa (vedlagt).

Den var kjempefin
Det har kommet mange lignende kjoler med blonder i 2010-kolleksjonene.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:40   #23
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Kjempefin kjole, men jeg kjenner jeg er skeptisk til det silkebåndet - synes rett og slett det ser litt malplassert ut.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:42   #24
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg synes den var grusom på damen i linken, det var ingen markert midje og det så ikke hun som kjolen forlenget noe som helst. Den slanke damen på bildet var nydelig og hadde rett fasong for type kjole.
Jeg anbefaler deg å dra i noen brudesalonger for å prøve forskjellige typer fasonger, og heller deretter bestille fra USA.

Enig!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:52   #25
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Flott kjole altså, liker snittet godt jeg, og at det er knyting bak gjør underverker for passfasong og snitt ...selv om det er viktig at kjolen tilpasses, hvilket jeg vel ikke akkurat synes var gjort riktig på bildet av den litt rundere bruden!!

Nå ser jeg du alt har prøvd, og det er litt vittig å se hva du skriver, for jeg hadde nesten samme opplevelse selv - det vil si jeg var veldig rettet mot en bestemt type kjoler og VELDIG klar på hva jeg ikke skulle ha, inntil mamma tvang meg til å prøve en kjole jeg aldri hadde sett på engang om hun ikke hadde insistert; og der var den, med et helt annet snitt og stil enn jeg hadde forestilt meg!!

Fine begge kjolene du viser i siste innlegget, men ut fra bildet er nok den siste den som appelerer mest til meg - dog kan jo kjolen være helt annen irl og sitte helt annerledes på deg selvsagt.

Jeg endte forøvrig med denne, som både hadde blonder (forut for sin tid i 2005) og "ermer", hvilket begge deler var laaangt utenfor det jeg hadde sett meg ut i forkant!





Så mitt råd er at du prøver kjoler du ikke tror du kler/liker også - du kan få deg en stor overraskelse, og kanskje kler du best noe helt annet enn det du tror!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 11:25   #26
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Absalone den kjolen var nydelig. Prøvde en som lignet litt i går, men med lengre ermer.

Prøvde endel forskjellige kjoler i går, og fant ut at jeg egentlig kledde flere typer. Så da var det jo bare dette med å bestemme seg. Alt for mye fint å velge i.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 16:34   #27
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Lager dette til en egen brudekjoletråd jeg. Ingen fare for at sambo titter inn på forumet

Var på ny prøverunde i dag og fant to jeg forelsket meg helt i
De var ganske lik i snittet, men var helt forskjellig når det kom til stoff, sleplengde, pynt og pris. Så da gjenstår det bare å bestemme seg.

Her er lenker til de fine:
http://www.lilly.dk/Default.aspx?ID=...VariantID=VO58
http://www.luccabride.com/slideshow/?page=36&id=18

Og her er de på meg
http://www.bryllupsvenner.no/userfiles/721263564475.jpg
http://www.bryllupsvenner.no/userfiles/211263564505.jpg (prøv å overse at overdelen ser rar og skjev ut på denne. Prøvde i 2 str mindre enn det jeg bruker, så den ble veldig åpen bak, og frontpartiet dradd utover)

Begge kjolene er uten stropper, men jeg vil helst ha med. Kunne få de på salongen til å lage noen avtagbare i den bredden som vises på bildene.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 16:47   #28
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.


Selv endte jeg opp med en helt annen kjole enn det jeg hadde tenkt, så det kan være lurt å ta den runden ja

Jeg også. Det er absolutt anbefalt å ta en prøverunde, for å se om det er Noei nærheten av det du tror du vil ha, du faktisk vil ha, og se litt hvordan ting ser ut på deg.

Begge de to de prøvd var fine, synts jeg.
*lite til hjelp*

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 17:02   #29
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Den med blonder og tyll var nydelig!!

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 17:08   #30
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Jeg likte den første best av de to. Veldig enkel og stilren.
Jeg ville hatt den uten stropper da, men det er jo veldig smak og behag altså.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 17:09   #31
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Du var fin i begge altså!!

Sånn på modellbildene likte jeg på sitt vis den med blonder og tyll best, men på deg, ut fra bildene (fikk med meg at den ene ikke var rett størrelse), så synes jeg den første var finest! Den var så nydelig enkel og elegant, og satt veldig pent!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 17:19   #32
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Abonnerer og ser om jeg kan få litt inspirasjon her - skal også gifte meg i år, gitt! Jeg likte den første best, enkel og elegant og satt veldig fint. Begge satt fint da, så det kommer vel egentlig an på om du liker en helt ren stil eller vil ha blonder... Når er bryllupet?

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 17:32   #33
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Takk for tilbakemeldinger!

Vi gifter oss 28. august.

Jeg heller nok mot den enkleste av dem. Den var i riktig størrelse, så den satt perfekt. Pluss at den var nesten halvparten av prisen av den andre

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 18:25   #34
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.992
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Så nydelig du blir!

Jeg likte den øverste best, og syns den var mest "deg".

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 18:50   #35
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Takk for tilbakemeldinger!

Vi gifter oss 28. august.

Jeg heller nok mot den enkleste av dem. Den var i riktig størrelse, så den satt perfekt. Pluss at den var nesten halvparten av prisen av den andre

14. august her! Jeg skal nok ha noe enda enklere, men er ikke sikker enda. Hvor var du og prøvde? I Oslo?

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 19:13   #36
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

14. august her! Jeg skal nok ha noe enda enklere, men er ikke sikker enda. Hvor var du og prøvde? I Oslo?

Prøvde kjoler i denne salongen like sør for Trondheim. Liker veldig godt kjolene fra Lilly. Den er klassiske uten for mye pynt. Prøvde flere som var enklere enn denne, og i glattere stoff.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 19:23   #37
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Begge kjolene var nydelige! Jeg hadde også kjole fra Lilly, impuls-kjøpt i Danmark på salg.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 19:25   #38
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Det så ut som at kjole nr 2 satt tettere i livet (fin siluett), men ikke så bra i bysten? Kjole nr 1 er nok bedre å feire bryllup i. Så du får pustet, og spist og sånn..

..og forresten har du en fantastisk figur som egner seg til hva som helst av brudekjoler!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 19:40   #39
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det så ut som at kjole nr 2 satt tettere i livet (fin siluett), men ikke så bra i bysten? Kjole nr 1 er nok bedre å feire bryllup i. Så du får pustet, og spist og sånn..

Jeg tenker også at den enkle er "lettere" å gå med. Slipper en liten hær av hjelpere hver gang man skal på do, danse eller forflytte seg. Skal jo tross alt bo i den en dag. De satt egentlig ganske likt i livet, damen i salongen var god på å knyte korsett.

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

..og forresten har du en fantastisk figur som egner seg til hva som helst av brudekjoler!

Takk

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 22:19   #40
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

http://www.bryllupsvenner.no/userfiles/721263564475.jpg Den første her satt mye finere syns jeg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
brudekjole


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no