Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Brudekjolesynsing

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-09, 22:41   #1
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Brudekjolesynsing

Siden jeg skal gifte meg neste år, har jeg begynt å surfe litt på kjoler. Trenger noen ærlige svar angående en kjole jeg liker veldig godt. Den er selvsagt lekker på dama i katalogen. Men nå er jeg ikke en sånn smal flis som henne. Er 1,66 m høy og rund i kantene. Stor over brystet, ganske brede skuldre, men har midje. Problemet er at ingen salonger i Norge har den, så det er vanskelig å få prøvd den.



Ble veldig usikker når jeg så bildet av en annen litt større dame i denne kjolen;
http://www.maggiesottero.com/viewBride.aspx?Id=6178

Va tycks?
Hvilket snitt bør jeg se etter? Ermeløs kjole som er helt rett over brystet vil jeg ikke ha. Helst noe med ermer. A-fasong?

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 22:43   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Nydelig kjole! Men jeg synes ikke den satt pent på damen i linken. Den ser litt vid ut, egentlig?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 22:45   #3
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Den litt større dama var mye finere i kjolen enn flisa, hun greide å fylle ut skjørtet litt mer, syns jeg. På henne syns jeg det ble litt dramatisk over brystet, men du er vel mer velproporsjonert, er du ikke? (Ja, kanskje feil å spørre mens du ammer ...)

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 22:45   #4
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Kjolen virket som den var litt for liten på hun som var litt større. Ikke trang, men for kort på en måte den øverste delen.
Hun fikk de båndene over puppene omtrent.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 22:47   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Kjolen virket som den var litt for liten på hun som var litt større. Ikke trang, men for kort på en måte den øverste delen.
Hun fikk de båndene over puppene omtrent.

Ja, du har nok rett. Det er sikkert derfor jeg synes den ser vid ut der livet skal være, for den sitter liksom ikke inntil under bysten. Om noen skjønner hva jeg mener...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 22:48   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Med båndet litt lenger ned og litt strammere rundt livet så tror jeg den kjolen hadde blitt enda flottere på hun i linken.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 22:50   #7
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Nydelig kjole, og jeg tror den må være fin for damer med pupper og midje. Enig i at det ikke så ut som den satt helt rett på bruden du linket til. Det er ikke mange millimetrene som skal til før noe som egentlig er veldig rett blir litt feil. Båndene kom for høyt opp over bysten, og jeg er litt usikker på om ermeløsningen kanskje gjorde bruden litt bred.

Jeg er lita, med pupper, midje og hofter, og jeg tror jeg kunne sett for meg noe liknende om jeg skulle være kjolebrud nå.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 22:56   #8
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Jeg ser også for meg at den hadde sittet bedre på damen i lenken om båndene/korsetsnøringen i ryggen var strammere.

Tenkte å dra å prøve litt forskjellige kjoler etter jul, for å finne ut hva som passer best. Alternativet er nemlig å bestille denne kjolen direkte fra USA. Kjenner ei som bor der og er hjemom et par ganger i året, så trenger ikke bli så dyrt.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 22:59   #9
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Vil anbefale deg å stikke rundt og prøve forskjellige fasonger før du bestemmer deg.
Den kjolen du har bilde av i tråden her er jo kjempelekker, og jeg tror den er fin om du passer på at båndet kommer pent innunder bysten og markerer midjen sin skikkelig.
Fasongen på kjolen er jo forlengende egentlig.

Selv endte jeg opp med en helt annen kjole enn det jeg hadde tenkt, så det kan være lurt å ta den runden ja

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 22:59   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Jeg synes kjolen var finere på den litt større dama enn på den veldig slanke modellen.

Allikevel vil jeg på det sterkeste anbefale deg å velge en kjole du faktisk kan prøve. Jeg vet ikke hvor stor du er. Jeg var ca en str 46 da jeg giftet meg, og det var plenty av fine kjoler å velge i. Jeg ble fantastisk vakker i en kjole som så veldig anderledes ut på en sånn tynn modell (min fasong var nok mer rett for kjolen). Altså hadde det blitt helt feil å velge kjole ut fra et bilde av en tynn modell når man ikke er tynn selv.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 23:00   #11
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Jeg er enig med de over. Kjolen skviset puppene på en mindre pen måte, men virket samtidig litt vid i livet. Fin kjole!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 23:05   #12
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Jeg synes den var grusom på damen i linken, det var ingen markert midje og det så ikke hun som kjolen forlenget noe som helst. Den slanke damen på bildet var nydelig og hadde rett fasong for type kjole.
Jeg anbefaler deg å dra i noen brudesalonger for å prøve forskjellige typer fasonger, og heller deretter bestille fra USA.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 00:10   #13
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Kjempefin kjole!

Synes den større damen også kledde den, men at det ble noe snodig med snorene. Men, hvis det kan justeres på noen måte så er det jo ikke noe problem, selve fasongen på kjolen var veldig kledelig!

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 00:13   #14
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Den var veldig fin, men som de andre sier, så vil jeg anbefale å prøve evt lignende kjoler.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 09:46   #15
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Flott kjole. Og så fin bak!

Synes kjolen passer til damer med former. Jeg har motsatt erfaring enn mjau; jeg klarte ikke å glemme den første kjolen jeg forelsket meg i. Og den kostet dessverre litt mer enn planlagt budsjett, men jeg måtte ha den.

Det er det jeg mistenker kan skje med meg også. Har sett så mye på denne, og ikke funnet andre som er like fine. Men kan jo hende det blir annerledes når jeg prøver å kjoler. De ser jo som regel annerledes ut når de er på.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 09:50   #16
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Prøv mye rart!
Jeg skulle ha en huldre-kjole, og endte opp med noe prinsessekliss fra Maggie Sottero. Som hadde både slep og var stroppeløs - stikk i strid med planene.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 09:54   #17
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Brudekjoler må prøves!
Ta deg en tur på en brudekjolebutikk, så finner du raskt ut hvilke type kjoler/snitt som passer deg!

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 15:44   #18
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Nå har jeg vært på første prøverunde. Artig å prøve kjoler, men de ble selvsagt veldig annerledes på. Hadde sett for meg en kjole med noe som dekket litt skuldre, men oppdaget at jeg fint kunne ha en stroppeløs i riktig fasong. Men følte meg ikke helt vel i den. De jeg likte best var egentlig veldig ulik den i hovedinnlegget. På den salongen sto det mellom en fra Ladybird (lenke til finn, da den ikke er på nettsidene lengre) og en som nesten var like denne.

Skal i hvertfall en salong til før jeg bestemmer meg. Det var heller ikke alt av 2010-kolleksjonen som hadde kommet, så skal nok tilbake dit en gang. Tror det er greit at jeg ikke gifter meg før i september...

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 15:46   #19
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Jeg syns den kjolen var fin både på den store og den lille damen.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 15:54   #20
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brudekjolesynsing

Åh, det var nydelige kjoler begge to, og veldig forskjellige da!
Den Ladybird-kjolen var nydelig oppe med blondene og skulderpartiet, mens den andre var veldig stilig og litt mer spesiell på en måte.

Gleder meg til å se hva slags kjole du ender opp med!

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
brudekjole


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no