Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilken farge har du på stueveggene? Hvilken farge ønsker du på stueveggene?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-15, 10:20   #41
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge har du på stueveggene? Hvilken farge ønsker du på stueveggene?

Vi har en gråfarge som bare er et nummer, jeg har laget den selv. Den ser hvit ut når du ser på den, men når du ser den opp mot noe hvitt ser du at den er såvidt brukket i grått.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-15, 10:49   #42
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge har du på stueveggene? Hvilken farge ønsker du på stueveggene?

Vi har omtrent sånn farge:



Det er ganske lite av veggene som vises, for de er stort sett dekker med bokhyller og bilder, så fargen er ikke så dominerende som man kanskje kunne se for seg. Men vi vil heller ha hvit, eller nesten hvite, siden vi har et par malerier vi vil henge opp, men som ikke vil kle den grønne veggen noe særlig - så vi har en plan om å male om ikke altfor lenge. (Bare vegrer for å pakke ned bokhyllene først. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-15, 11:06   #43
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge har du på stueveggene? Hvilken farge ønsker du på stueveggene?

Det forstår jeg at du gruer deg for! Og husk at den samme nissen som tryller med klesstørrelsene i skapet og snurrer sammen øretelefonledninger også gjør det slik at når du skal sette bøkene inn igjen så er hyllen plutselig blitt for liten!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-15, 11:11   #44
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken farge har du på stueveggene? Hvilken farge ønsker du på stueveggene?

Vi har fiolette vegger i stua. Jepp! Har hatt det noen år nå, og er veldig fornøyd. Aldri hvit eller noe som minner om det ever again. Nå skal vi pusse opp gangen, men da går vi får litt nøytralt kalk eller en annen gråfarge.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-15, 11:42   #45
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge har du på stueveggene? Hvilken farge ønsker du på stueveggene?

Vi har hvite vegger, og jeg elsker det. (Jeg sliter muligens litt med etterdønningene etter en leilighet med blått kjøkken, rød gang og gul stue, som vi selvfølgelig ikke gadd å male.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-15, 12:02   #46
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge har du på stueveggene? Hvilken farge ønsker du på stueveggene?

Egentlig synes jeg kritthvitt (ikke brukket noen vei) er vakkert overalt, bare ikke i vår stue. Men det har med vinduer og lysforhold å gjøre, og møbleringsbehov.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-15, 12:31   #47
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge har du på stueveggene? Hvilken farge ønsker du på stueveggene?

Jeg har laftet tømmervegg i stua.
De er da i furufarge

Jeg ønsker meg ikke noe annet.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-15, 12:58   #48
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken farge har du på stueveggene? Hvilken farge ønsker du på stueveggene?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Vi har hvite vegger, og jeg elsker det. (Jeg sliter muligens litt med etterdønningene etter en leilighet med blått kjøkken, rød gang og gul stue, som vi selvfølgelig ikke gadd å male.)

Mens jeg syns hvitt er kjeeheedelig.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-15, 13:29   #49
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge har du på stueveggene? Hvilken farge ønsker du på stueveggene?

Vi har veldig mye farger generelt, og nettopp derfor er hvite vegger det helt riktige for oss. Også er jeg lat, og vet at jeg hadde blitt like lei av grått om et år som alle var av latte for en tid tilbake.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-15, 13:45   #50
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken farge har du på stueveggene? Hvilken farge ønsker du på stueveggene?

Whatever rocks your boat.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-15, 14:00   #51
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Hvilken farge har du på stueveggene? Hvilken farge ønsker du på stueveggene?

Vi har en gråfarge kalt Skagen.
Hadde det ileiligheten når vi flyttet (pusset opp der året før) og valgte den igjen når vi pusset opp stua i nåværende hus. Fortsatt veldg fornøyd med den!

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-15, 14:29   #52
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge har du på stueveggene? Hvilken farge ønsker du på stueveggene?

Jeg har en pen og rolig grønn, har hatt den i et drøyt år og elsker den.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-15, 14:31   #53
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge har du på stueveggene? Hvilken farge ønsker du på stueveggene?

Vi har også hvite (som i helt hvite) vegger i stue og kjøkken og er veldig godt fornøyde med det. Bra er det, for det er helt uaktuelt å male på nytt de nærmeste 30 år.

På rommene til ungene er det samme hvitfarge på tre av fire vegger, mens de har valgt farge selv på siste veggen. Der ble det gult på ene rommet og blått på andre.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-15, 14:37   #54
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.976
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge har du på stueveggene? Hvilken farge ønsker du på stueveggene?

Hvitish på de fleste vegger og oransje på en kortvegg inne i en liten del av stuen. Ganske kult, og kan kombineres med alle andre farger sånn ca.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-15, 14:37   #55
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge har du på stueveggene? Hvilken farge ønsker du på stueveggene?

Jeg har en lilla farge i stua. Det er mye svart i den, så den er ganske dus og grå. Er ikke lei etter 4,5 år, så regner med å ha den veldig lenge.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-15, 15:55   #56
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken farge har du på stueveggene? Hvilken farge ønsker du på stueveggene?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Vi har veldig mye farger generelt, og nettopp derfor er hvite vegger det helt riktige for oss. Også er jeg lat, og vet at jeg hadde blitt like lei av grått om et år som alle var av latte for en tid tilbake.

Der er jeg også. Det vil si, når vi nå pusser opp så blir det klassisk hvit over hele fjøla på stue og kjøkken og gang iallefall. Klassisk hvit gir meg muylighet til å være kårny med fargevalg på alt annet; jeg liker mye farge på interiør. Og så liker jeg at det er så lyst og luftig som mulig. Sommer året rundt.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-15, 16:23   #57
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.797
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken farge har du på stueveggene? Hvilken farge ønsker du på stueveggene?

Vi har hvite vegger og kommer ikke til å bytte. Liker at det gjør rommene lyse og så kan vi heller boltre oss i farger på resten av interiøret.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-15, 00:21   #58
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge har du på stueveggene? Hvilken farge ønsker du på stueveggene?

Jeg har akkurat (som i at jeg sitte i maleklærne fortsatt ) malt en krok i stua i en farge som er så nydelig at jeg begynner å klappe på den sånn som hun malingsreklame-damen.

Den er varmt, litt mørk grå, valmuefrø, heter den. Og jeg bruker den aller matteste malingen fra Jotun.

Problemet er selvsagt at nå ser jeg at tak og peis og lister også bør tas...

Grått er selvsagt en motegreie akkurat nå, men jeg blir ikke lei så fort, vet jeg av erfaring, så når jeg er lei er det uansett på tide å male på nytt likevel. Fargen nå var 10 år gammel (hvit) og den så virkelig ganske trist ut.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel

Sist redigert av Polyanna : 09-06-15 kl 00:39.
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-15, 00:34   #59
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge har du på stueveggene? Hvilken farge ønsker du på stueveggene?

Aller matrester malingen?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-15, 00:35   #60
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.684
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken farge har du på stueveggene? Hvilken farge ønsker du på stueveggene?

Veldig fin, s4502-y heter den.
Det er gråfargen som står godt til bomull etc, men jeg synes ikke den fungerer så bra til klassisk hvit/rent hvitt/grått.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no