Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Smarttelefon med bra batteri

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-12, 14:33   #21
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smarttelefon med bra batteri

Samsung Galaxy s2. Lader ca hver andre dag, hadde 1'ern før, den ladet jeg ca dobbelt så ofte.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 18:21   #22
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Smarttelefon med bra batteri

Jeg har Samsung galaxy sII, og jeg måtte kjøpe større batteri. Nå lader jeg en gang om dagen, med originalbatteriet ladet jeg to ganger om dagen.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 19:08   #23
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smarttelefon med bra batteri

Jeg har Galaxy SII og lader hver natt, men den trykker jeg til gjengjeld mye på i løpet av dagen og. Mannens HTC holder ikke en dag engang, og han bruker nok telefonen litt mindre enn meg,i allefall ikke mer.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 19:28   #24
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smarttelefon med bra batteri

Jeg har en HTC Incredible S og den har grei batterikapasitet. Klattlader stort sett, så jeg vet sannelig ikke hvor mye den holder om man lader den full også bruker til den er tom, men jeg tipper et par dager. HTC sin nye Sensation XE skal ha enda et hakk bedre batterikapasitet, men som flere her sier, så kommer det veldig an på bruken.

Jeg er nøye med å slå av wifi når jeg ikke bruker det, 3g når jeg ikke bruker det og har så og si aldri på bluetooth. Greie snarveier på HTC for å gjøre dette, så det går raskt. Da varer batteriet lengre.

Om man vil opp i batterilevetid må man ned i skjermstørrelse og kvalitet. De mest ekstreme er vel kanskje de tøffe tur/treningsmobilene som har kommet, f.eks
Sony Ericsson Xperia Active. Men da er jo skjermen knøttliten igjen.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 15:12   #25
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smarttelefon med bra batteri

Har hatt Desire og Incredible S tidligere. Bruker nå Galaxy Nexus. Incredible S er den som klart har hatt best batterikapasitet av disse. Men det er nok ikke en telefon jeg hadde kjøpt i dag rent teknisk sett....

Stort sett må nesten alle telefonene lades daglig - evt. om du ikke lader om kvelden, så må man lade tidlig dagen etter for å ha strøm ut over dagen. for meg er det ikke noe praktisk problem. Har lader i bilen (5 dollar via Dealextreme elns), lader hjemme, lader på kontoret... Og med at flere og flere telefoner bruker micro-USB (iPhone er vel omtrent eneste nyeste som ikke gjør det), så finner man lader hos mange andre også hvis man skulle trenge litt ekstra strøm...

Jeg har i tillegg en 10 cm lang kabel littende i pc-sekken. Min pc har strøm på den ene usb-porten når det er i dvalemodus - nettopp fordi man skal kunne lade for eksempel mobiltelefon. Kan dermed lade mobilen i sekken via pc-en :-) Er en god del pc-er som har denne funksjonen etter hvert. Lenovo var vel av de første som kom med det. Hadde det i hvert fall på min forrige Lenovo-pc også, som ble kjøpt for over 4 år siden.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 15:13   #26
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smarttelefon med bra batteri

Min Incredible S overlevde å bli kjørt over av en bil. :reklamerer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 20:26   #27
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smarttelefon med bra batteri

Sv: Smarttelefon med bra batteritterikapasitet, er hvilke app'er man har. Noen drar vanvittig med strøm. Jeg hadde to kalender/mail-apper som lå og pushet, så mobilen ble tappet for strøm på no time. Da jeg fjernet den ene, ble mobilen som ny igjen.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 20:49   #28
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Smarttelefon med bra batteri

Min iPhone holder i to dager +

Bruker den til fb, mail, nettaviser +++ Mye bedre enn min forrige som var en SE.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 20:52   #29
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Smarttelefon med bra batteri

Jeg har slått av ting som bruker strøm, har oversikt over hva som tar hvor mye batterikapasitet, men jeg må nok innse at tlf er for dårlig. Men, det er jo surt å kjøpe ny, når den gamle ikke er ødelagt (les: knust)

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 21:29   #30
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smarttelefon med bra batteri

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Jeg har slått av ting som bruker strøm, har oversikt over hva som tar hvor mye batterikapasitet, men jeg må nok innse at tlf er for dårlig. Men, det er jo surt å kjøpe ny, når den gamle ikke er ødelagt (les: knust)

Har du prøvd å først lade den helt tom (typ til den slår seg av selv) også lade den skikkelig - minimum 12 timer - etterpå? Dette nullstiller telefonen sin batteri-beregnings-logikk, slik at den faktisk beregner riktig batterikapasitet. Dette kan noen ganger gjøre at man opplever bedre batterikapasitet.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 23:11   #31
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Smarttelefon med bra batteri

Har ikke det, men lade seg helt tom gjør den hver dag. Er som rege, 1-2% av batteriet når jeg setter i laderen på kvelden, hvis den ikke har slått seg av.

Så når det står at den er fulladet etter 4 timer, bør jeg ikke ta den ut da? Skal alltids klare å lade den lenge mange ganger, hvis det kan hjelpe..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 10:09   #32
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smarttelefon med bra batteri

Ta den en dag den slår seg av selv, og la den lade lenge da. Dette er ikke noe du behøver å gjøre ofte, max en gang i måneden vil jeg si.

Har ikke fått med meg hvilken telefon du har, men har du sjekket om du kan få fatt i et nytt batter? Det bør være orginalbatteri, det har vært noen uheldige episoder med uorginale reservebatterier til mobiler og bærbare.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 22:28   #33
Broes
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 3
Broes er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Smarttelefon med bra batteri

Sg II er en knall telefon

Broes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 22:41   #34
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smarttelefon med bra batteri

iPhone 4. Brukes kontinuerlig, hele dagen. Lades hver natt.men lades opp på et blunk. Fy flate så kjapt den lades.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 06:41   #35
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Smarttelefon med bra batteri

SG II er i hus, men ikke tatt i bruk enda. Må finne en ledig stund til å prøve den ut, forhåpentligvis i kveld.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 09:02   #36
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smarttelefon med bra batteri

Jeg lader normalt iphonen annenhver dag. Da bruker jeg den en del, men ikke enormt til surfing. Og forøvrig skal man ikke lade om natten pga brannfaren.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 09:18   #37
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smarttelefon med bra batteri

Gratulerer, håper du blir fornøyd

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 09:47   #38
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smarttelefon med bra batteri

Ohoi, jeg skjønner at jeg kommer til å bli drevet til vanvidd når jeg omsider kjøper ny telefon. Min Sony Ericsson fra 2005 trenger bare lading én gang i uka.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 13:01   #39
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smarttelefon med bra batteri

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ohoi, jeg skjønner at jeg kommer til å bli drevet til vanvidd når jeg omsider kjøper ny telefon. Min Sony Ericsson fra 2005 trenger bare lading én gang i uka.

Men det ville min iPhone også gjort dersom jeg bare ringte eller skrev sms på den.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 13:02   #40
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smarttelefon med bra batteri

Ja, det var det da! Jeg tror det bærer mot iPhone på meg også.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no