Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vedovn - viktig?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-15, 10:28   #21
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vedovn - viktig?

Det er klart at hvis man bor i et område der det er bikkjekaldt om vinteren har man nok mer behov for vedovn, men her hvor jeg bor blir det sjeldent skikkelig kaldt - vi ligger ofte og vaker rundt 0, med perioder med lavere temperaturer. Jeg har også bodd 7 år i byen der Che bor, og syntes klimaet der var rimelig likt det vi har her om vinteren.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 11:50   #22
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vedovn - viktig?

Vi bruker aldri våre vedovner, så for vår del er det helt uvesentlig (mens det f.eks. var på must have-lista til broren min og samboeren hans). Så lenge det er god oppvarming ellers hadde jeg ikke brydd meg.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 12:07   #23
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vedovn - viktig?

Det hadde ikke betydd noenting for meg, hvertfall. Vi har ikke vedovn, jeg vil ikke ha, og vi har aldri savnet det.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 12:10   #24
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vedovn - viktig?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Vedovn er et må-ha for oss som bor et sted der gradestokken gjerne kryper ned mot minus tjue. Vi har opplevd langvarig strømbrudd i en slik periode, og hadde nok ødelagt både vannrør og det som verre er uten å ha mulighet for å fyre med ved kontinuerlig.

I tillegg er det kosen - og makuleringsmulighetene en vedovn gir.



Dette har jeg aldri hørt om - har du mer informasjon eller linker?

Da må jeg sjekke litt. Så det hos min kusine som bygger nytt hus, men der det var liten plass til ovn.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 12:16   #25
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vedovn - viktig?

http://www.icopal.no/Produkter/Pipe/Celsius.aspx
Her feks....

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 16:15   #26
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vedovn - viktig?

Jeg er på ingen måte en ekspert - men jeg synes det ser ut som den må bygges sammen med pipa - eventuelt lage ny pipe? Det hadde vært genialt om det fantes slike som kunne monteres inn i eksisterende pipe, men det er kanskje mye å ønske seg.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 18:02   #27
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vedovn - viktig?

Jeg har vokst opp med vedovn og er veldig glad for å ha hus uten vedovn nå! Jeg forbinder vedovn med mye bæring, brask overalt og kokvarme/treig oppvarming, og selv om jeg skjønner at moderne vedovner funker mye bedre enn mange hundre år gamle beist, så er ikke ovn noe jeg savner.

Strengt tatt står det en vedovn nede i kjelleren her, men all den tid vi ikke har noe ved, er vel ikke den noe å satse på ved strømbrudd. Da må vi i så fall snike oss ut i nabolaget og hogge tre først

Det sagt, megleren var veldig opptatt av å framheve at det var pipeløp i leiligheten vi solgte, så for mange er det nok viktig med mulighet til ovn.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no