Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Spisestue til hytte på fjellet

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-14, 06:53   #1
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Spisestue til hytte på fjellet

Jeg ønsker meg en spisestue der bordet må være fra 2,70 meter langt, eller som har plass til 10-12 mann. Jeg liker Ikea Stockholm sitt bord, men det er "bare" 2,40 og stolene er virkelig vonde å sitte i over lengre tid. Det er derfor ikke aktuelt.

Stue/kjøkken (i ett, ca. 50 m2) i hytta vår er preget av gråmalte plater på veggene, grålasert furugulv og hvitlasert tak. Jeg ønsker meg Ikea Stockholm sofa og sofabord, og trenger derfor tips til hvilken spisestue vi kan ha til dette.

Har dere noen gode forslag til bord/stoler som ikke koster det hvite utav øyet?

Ikke for dillete/cottagepreget, kjøkkenet er høyglans svart/hvit (Ikea).

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-14, 09:44   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spisestue til hytte på fjellet

Jeg hadde valgt Stockholmbordet og funnet andre stoler.

Og er dere innflyttingsklare? Jeg gleder meg til å se!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-14, 10:24   #3
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spisestue til hytte på fjellet

Neida, grunnmuren/plata blir laget denne uka.

Stockholmbordet er for kort...

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-14, 10:36   #4
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spisestue til hytte på fjellet

http://www.skovby.dk/product/skovby-27-spisebord-1629

Skovby-bordene er lekre og fleksible med lengden. Men jeg tror de er litt dyre.

Jeg hadde sett etter et langt rustikt bord, og heller hatt litt stramme stoler til. Da kan det brukes skikkelig også av unger uten at du blir helt hysterisk for at de skal lage hakk.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-14, 10:40   #5
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spisestue til hytte på fjellet

Wake fra Bolia kan bli 2,80 m. 30 % for tiden.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-14, 12:13   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.234
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestue til hytte på fjellet

Vi har det boliabordet i hvit plate og valnøtt ben. Veldig fornøyd, og får fint 8-10 rundt bordet. Platen har plass nedi bordet når det er sammenslått.

Jeg var ute etter noe litt vagt sekstitalls/retro i stilen, og det passer godt til det, synes jeg. Solid virker det også.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-14, 13:18   #7
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spisestue til hytte på fjellet

Wake var stilig, Skovby veldig fint, men for dyrt.

Så også på Skagen fra Bohus, litt annerledes enn det jeg ser etter, men det passer inn likevel.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-14, 13:37   #8
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spisestue til hytte på fjellet

Det bordet fra Bolia var kjempefint synes jeg, og passer jo litt til den Stockholm-stilen.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-14, 13:41   #9
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spisestue til hytte på fjellet

Enig. Jeg liker også Stockholm-bordet, men stolene kan jeg spare meg for. Nå er det uansett ikke aktuelt, men for mitt vedkommende er det kun bordet som blir kjøpt når vi får råd til det.

Bolia-bordet var jo også veldig fint!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 15:37   #10
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestue til hytte på fjellet

Har du bilde av det grålaserte furugolvet ditt?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 17:06   #11
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spisestue til hytte på fjellet

Dessverre, se www.familiehytta.no

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no