Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Gåtehjelp, vær så snill?

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-11, 15:14   #1
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gåtehjelp, vær så snill?

Jeg frykter at kvelden blir ødelagt hvis jeg ikke finner svaret på denne ...

"Jeg kan godt være rød
men jeg liker også å være svart.

Noen elsker meg ...
andre vil alltid hate meg ...
Jeg er god til å forføre
mens andre vil gjemme meg vekk.

Jeg tennes alltid lett
men hvis jeg ikke er hard
og lang nok ...
vil jeg bli sotet og fet.

Plass har jeg ...
et hulrom nok til to ...
enten på kjøkken eller do ...

HVA ER JEG???"

(Noen overflødige tegn utelatt.)

Ideer, noen?

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 15:32   #2
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gåtehjelp, vær så snill?

Fyrstikk?

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 15:35   #3
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gåtehjelp, vær så snill?

Hulrom for to...? Kjøkken eller do...?

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 15:35   #4
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.458
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gåtehjelp, vær så snill?

Hm.Den var litt vanskelig,ja.. Hulrom,da kan det ikke være fyrstikk. Men,både på kjøkken og do,der har man jo ruller med papir.. Om det kan være en tomhylse av noe slag,tenkte jeg på. Men,det blir jo feil det og,siden det skulle være hulrom nok til to.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 15:36   #5
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gåtehjelp, vær så snill?

Ja, det var det, hehe.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 22:35   #6
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gåtehjelp, vær så snill?

Kan den være oversatt fra engelsk, slik at noe har blitt lost in translation?

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 00:11   #7
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gåtehjelp, vær så snill?

fyrstikk... ??


tror de mener at den har en fast plass.. et lite hulrom hvor den ligger.. ? noen bruker jo å¨tenne fyrstikker etter de har vært på do.. esken ligger jo gjerne på kjøkkenet også..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 00:48   #8
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gåtehjelp, vær så snill?

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

fyrstikk... ??


tror de mener at den har en fast plass.. et lite hulrom hvor den ligger.. ? noen bruker jo å¨tenne fyrstikker etter de har vært på do.. esken ligger jo gjerne på kjøkkenet også..

Det har jag allerede foreslått

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 00:51   #9
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gåtehjelp, vær så snill?

Lysrør?

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 21:44   #10
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gåtehjelp, vær så snill?

Æhh ... Tror jeg går for "lost in translation"-løsningen, jeg.

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 21:54   #11
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gåtehjelp, vær så snill?

Parafinlampe, tipper jeg.

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no