Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Vet du hva en kjøttbleie er?

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Se resultatene: Vet du hva en kjøttbleie er?
Ja, selvsagt 8 4,55%
Jeg tror jeg vet det, men er ikke helt sikker 8 4,55%
Aner ikke 148 84,09%
For en fantastisk poll! 12 6,82%
Deltakere: 176. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-11, 21:28   #41
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vet du hva en kjøttbleie er?

Det var ikke det mest flatterende ordet, nei. Burde gi mange poeng i Worfeud, ja. Forøvrig synes jeg kjøttunderlag høres bedre ut. Bleie forbinder jeg med, eh, ja...bleie.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 21:32   #42
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du hva en kjøttbleie er?

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Det ble en veldig tørr laksebit kan du tro.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 21:51   #43
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vet du hva en kjøttbleie er?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Æsj, aller verst var det nok med den kylligkjøttdeigsugende lille-morellen. Ikke hørt begrepet før

Jeg hyperventilerte når jeg oppdaget hva hun hadde plukket fra søpla. Det hjalp ikke så mye at hun uken etterpå tok ut sålen fra sin fars marsjstøvler og smattet på dem. :grøss:

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 22:02   #44
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vet du hva en kjøttbleie er?

:grøss:

Jeg er på linje med Anda her. Føler vel egentlig ikke noe behov for å kalle den tingen for noe spesielt.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 22:06   #45
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Vet du hva en kjøttbleie er?

Æsj
Å jeg som skal ha kylling til middag i morra ... Må få mannen til å fjerne kjøttbleia

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 22:37   #46
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du hva en kjøttbleie er?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Er dette noe som kan gi poeng i Scrabble?

My thoughts exactly.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 23:17   #47
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vet du hva en kjøttbleie er?

Ja har hørt uttrykket, men bruker det ikke selv.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 23:54   #48
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vet du hva en kjøttbleie er?

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Om det er det som ligger i bunnen i kyllingfiletpakkene så har lillesøster sugd på en sånn. Men jeg nekter å kalle det for en kjøttbleie.

Det der har jeg lest en gang før og tenker på det og grøsser hver gang jeg ser en sånn

Og nei, jeg visste ikke hva det het før nå.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 08:25   #49
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vet du hva en kjøttbleie er?

Det ordet var nytt for meg - da lærte jeg noe i dag også.
Guffent ord!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 09:00   #50
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du hva en kjøttbleie er?

alt ha et navn, tenker jeg.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 10:02   #51
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Vet du hva en kjøttbleie er?

Aldri hørt det ordet før nei. Ekkelt ord

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 10:21   #52
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.282
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet du hva en kjøttbleie er?

Nå trodde jeg det var noe skikkelig perverst, også er det bare den papirdingsen som er i kjøttdeigpakken. Skuffet!

Hvorfor er ordet så ekkelt? Fordi bleier er noe vi ikke vil ha nær maten vår? Med tanke på hva den papirfilla egentlig suger opp, så burde det kanskje hett kjøttbind istedet?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 10:22   #53
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.963
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vet du hva en kjøttbleie er?

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Jeg visste i det øyeblikket jeg klikket på denne tråden at jeg egentlig ikke ville vite hva en kjøttbleie er. Det eneste man kan lure på da er jo hvorfor jeg faktisk klikket .

Her er jeg også. Man kan lære mye på FP, men det er ikke alt man har bruk for å vite alikevel.

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 19:51   #54
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet du hva en kjøttbleie er?

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

alt ha et navn, tenker jeg.

Klart det må det. Hvordan skal ellers butikker, slaktere og andre pakkesteder til kjøtt kunne bestille riktig vare? Skal de bestille en dings str 5 X 7 cm?

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 22:12   #55
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vet du hva en kjøttbleie er?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Klart det må det. Hvordan skal ellers butikker, slaktere og andre pakkesteder til kjøtt kunne bestille riktig vare? Skal de bestille en dings str 5 X 7 cm?

Åh! Endelig fikk jeg vite hvorfor dette måtte ha et navn. Jeg har faktisk lurt på det siden denne tråden kom.
Hvem i all verden bruker dette ordet? Men nå fikk jeg svar. Takk.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 20:26   #56
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vet du hva en kjøttbleie er?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Klart det må det. Hvordan skal ellers butikker, slaktere og andre pakkesteder til kjøtt kunne bestille riktig vare? Skal de bestille en dings str 5 X 7 cm?

Vel, jeg tviler på at kjøttbleie er ordet fagfolk bruker om denne gjenstanden

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 20:30   #57
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet du hva en kjøttbleie er?

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Vel, jeg tviler på at kjøttbleie er ordet fagfolk bruker om denne gjenstanden


Nei det heter plastoppsuger eller blodsamler mener jeg å huske.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 19:40   #58
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du hva en kjøttbleie er?



Måtte finne denne tråden etter den der facer ape-en.

Kjøttbleie.

(Så ekkelt er det da ikke?)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 21:14   #59
Ivars_mamma
We weren't born to follow
 
Ivars_mamma sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 248
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Sv: Vet du hva en kjøttbleie er?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Klart det må det. Hvordan skal ellers butikker, slaktere og andre pakkesteder til kjøtt kunne bestille riktig vare? Skal de bestille en dings str 5 X 7 cm?

Bestiller noe som heter absorber jeg, er 13 x 8 cm (tror jeg) og sort (siden vi pakker i sorte skåler).

Riktig nok kaller vi det for bleier, sånn på kjøkkenspråket, men de heter altså absorber.

__________________
Mamma til Ivar, født nov 2008.
Ivars_mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no