Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva bruker du grønnsåpe til?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-08, 21:45   #1
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Hva bruker du grønnsåpe til?

Jeg var innom en interiørbutikk, og i prat med en dame som jobbet der, ble det snakk om såpe grønnsåpe og bruk av den. FIkk streng beskjed om å ikke bruke den på lakkerte flater, og i hvertfall ikke på glatte gulv ala laminat eller parkett. Hus påsto at den sliter i lakken, og legger igjen fett så det raskt blir "fotspor" og skittent igjen. Har hun rett?

Jeg har brukt grønnsåpe til det meste, både på laminatgulv, ubehandla tre, på fliser og litt rundt om kring. Ellers går det i jif el.l. på kjøkkenbenken og på badet.

Hva bruker du / bruker du ikke grønnsåpe til?

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 21:49   #2
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bruker du grønnsåpe til?

Bruker aldri grønnsåpe.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 21:53   #3
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bruker du grønnsåpe til?

Grønnsåpe bruker jeg kun til toving av ull og til fotbad.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 21:57   #4
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Hva bruker du grønnsåpe til?

Bruker grønsåpe til å vaske parkettgulvet i stua og tregulvet på storesøsters rom, vasker også gullssmykkene i grønnsåpe.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 22:01   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du grønnsåpe til?

Jeg bruker det til å vaske salongbordet vårt i lutet furu og til toving.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 22:05   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du grønnsåpe til?

Grønnsåpe? Ingenting. Dvs., jeg brukte medisinsk grønnsåpe til renselsen.

Jeg bruker bare sånn oljesåpe til mine dyrebare gulv.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 22:06   #7
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bruker du grønnsåpe til?

Jeg bruker det til all vasking. Også til rensing av sår.
Jeg synes grønnsåpen gir mye blankere overflater enn andre vaskemidler.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 22:07   #8
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bruker du grønnsåpe til?

Bruker aldri grønnsåpe. Det lukter så ekkelt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 22:09   #9
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva bruker du grønnsåpe til?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Bruker aldri grønnsåpe. Det lukter så ekkelt.


__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 22:16   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du grønnsåpe til?

Jeg har alltid brukt grønnsåpe til å vaske gulvet, men har også hørt det du sier. Men hvorfor står det "anbefalt av langmoen parkett" på flaska da?

Ellers bruker jeg det til fotbad.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 22:18   #11
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bruker du grønnsåpe til?

Bruker ikke grønnsåpe. Da jeg hadde sommerjobb som renholder måtte jeg vaske vekk flere lag med ekkel, gammel grønnsåpe mange steder.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 22:20   #12
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du grønnsåpe til?

  • Toving av ull
  • Til medisinsk behandling

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 22:21   #13
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva bruker du grønnsåpe til?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Men hvorfor står det "anbefalt av langmoen parkett" på flaska da?

Det lurer jeg også på.

Jeg syns det lukter nyvasket av grønnsåpe. Sikkert fordi det minner meg om når det var nyvasket hjemme hos foreldrene mine.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 22:23   #14
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du grønnsåpe til?

Grønnsåpen vi har her i huset, er av typen Barnengens, og brukes til blant annet fotbad når poden har fått flis.

Her vaskes ikke gulv med noe såpemidler nei. Sist vi gjorde det, kostet det meg 5 uker på krykker.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 22:24   #15
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bruker du grønnsåpe til?

Har kikke grønnsåpe engang, jeg.

Men ser at gulvene trenger en vask snart. Hva skal jeg bruke, tro? Har laminat.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 22:33   #16
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du grønnsåpe til?

Jeg bruker grønnsåpe på ubehandlet tre (kjøkkenbenken og skrivebordet på kontoret), på vinylbelegget oppe på soverommet, på flisene i gangen (for lukten, og fordi de er veldig grove og grønnsåpen gjør flisene glattere og enklere å holde rene), til medisinsk bruk og til fotbad.

Grønnsåpe lukter himmelsk i min nese!

På parketten (hvitpigmentert eik med matt lakk) bruker jeg kun vann og en sjelden gang noe spesialvaskemiddel jeg ikke husker navnet på.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 22:33   #17
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du grønnsåpe til?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Jeg har alltid brukt grønnsåpe til å vaske gulvet, men har også hørt det du sier. Men hvorfor står det "anbefalt av langmoen parkett" på flaska da?

Fordi alle er til salgs.

Lakkerte gulv skal ikke vaskes med grønnsåpe, den legger igjen en fettfilm.

Jeg bruker grønnsåpe på ubehandlet tre og klinkerfliser. Og til å tove ull.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 22:48   #18
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bruker du grønnsåpe til?

Jeg bruker ALDRI grønnsåpe. Drakk det en gang, da jeg trodde det var saft. (Det var helt over i et glass) Har aldri spydd så mye i hele mitt liv. Så grønnsåpe med furunålslukt fikser jeg IKKE

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 22:54   #19
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du grønnsåpe til?

Fotbad, rensing av sår med grus og sand i og vasking av gulv.
I gamle huset hadde jeg furugulv på et par rom , da er grønnsåpe perfekt.

Her har vi lønn parkett , og jeg bruker grønnsåpe og salmiakk. Ikke den ferdige typen, men blander selv

Blir rent,lukter godt og det blir ikke fotspor eller matte gulv her.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 22:54   #20
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du grønnsåpe til?

Perper: Unnskyld meg men;

Må innrømme at jeg synes vanlig grønnsåpe lukter rent og godt (ikke furunålversjonen, fysj) Men jeg bruker den til å tørke støv. Gulvene bruker jeg mest å tørrmoppe/ støvsuge, men vann hvis jeg må gni på flekker.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no