Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilken oppvaskmaskin har du, og er du fornøyd?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-08, 18:47   #21
B@mbi
Aktiv
 
B@mbi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
Innlegg: 179
B@mbi er litt kul
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin har du, og er du fornøyd?

Vi har nettopp flyttet fra vår omtrent nye Whirlpool helintegrerte maskin, og er helt enige om at den skiten skal vi IKKE ha igjen. Helintegrert er fint, men de skal vel ikke ødelegge frontplaten med damp? Den bråker dessuten mye. Anbefales ikke.

Her i "nyhuset" står det en gammel Bosch av ukjent årgang som må byttes ut om ikke lenge. Har sett på Asko vi og. Miele utgår pga den håpløse bestikk-skuffen. Så jeg følger litt med på rådene som dukker opp her.

__________________
B@mbi
B@mbi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 18:55   #22
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.667
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin har du, og er du fornøyd?

Bosh tror jeg. Innbyggningsmaskin fra Ikea.

Synes den er helt grei. Kunne nok vert bedre planløsning.


Sist redigert av Isolde : 08-06-08 kl 19:12.
Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 19:29   #23
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin har du, og er du fornøyd?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

iI har en meget stillegående en fra AEG. Dvs, lydnivået er veldig avhengig av hvilket program vi kjører. Økoprogrammet er stillest, men tar ca 3 timer. Men det er jo greit, siden vi ikke hører noe særlig til det! Oppvasken blir ikke alltid helt ren, da, og jeg er nødt til å bruke glansemiddel for at det skal bli helt rent, det trengte vi ikke på Ariston-maskina vi hadde før.

ooops, jeg huska helt feil, det er aeg, ikke bosch vi har!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 20:04   #24
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin har du, og er du fornøyd?

Vi har en Siemens, stillegående og rentvaskende og mange stablemuligheter - veldig fornøyde.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 20:07   #25
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin har du, og er du fornøyd?

Opprinnelig lagt inn av B@mbi, her.

Vi har nettopp flyttet fra vår omtrent nye Whirlpool helintegrerte maskin, og er helt enige om at den skiten skal vi IKKE ha igjen. Helintegrert er fint, men de skal vel ikke ødelegge frontplaten med damp? Den bråker dessuten mye. Anbefales ikke.

Her i "nyhuset" står det en gammel Bosch av ukjent årgang som må byttes ut om ikke lenge. Har sett på Asko vi og. Miele utgår pga den håpløse bestikk-skuffen. Så jeg følger litt med på rådene som dukker opp her.

Har du prøvd bestikkskuffen? Det tar et par dager å venne seg til den, og så innser man at den er genial!

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 20:09   #26
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin har du, og er du fornøyd?

Vi har en fra Bosch, og er fornøyde med den. Men når hvitevarene slaø byttes ut, på sikt, så står Miele høyt på ønskelista.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 20:19   #27
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin har du, og er du fornøyd?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Har du prøvd bestikkskuffen? Det tar et par dager å venne seg til den, og så innser man at den er genial!

Bestikkskuffen er nesten det beste ved Miele, synes jeg.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 21:08   #28
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin har du, og er du fornøyd?

Vi har også en tre år gammel Miele, og jeg elsker bestikkskuffen. Det er jo så god plass i maskinen takket være den. Jeg synes også det er enklere å sortere bestikket i skuffen enn i korg.

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 22:54   #29
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin har du, og er du fornøyd?

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Vi har to stk. Asko, og er kjempefornøyde. Vasker rent og nesten lydløst.

TO????

Opprinnelig lagt inn av Mathias sin mamma, her.

Vi er også veldig fornøyd med vår Asko.

Det var jeg også. Men så....

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Min heter R....... S........ og er født i 1964.

flyttet jeg fra min Asko og min '64-modell

Nå har jeg kjøpt en Bosch som jeg ikke har fått kobla til og dermed ikke kan si noe om enda. Men den er grei å stable oppvasken i når jeg har handvaska det først Måtte velge Bosch pga har bare plass til en 45 cm maskin.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 22:57   #30
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin har du, og er du fornøyd?

Jeg synes to oppvaskmaskiner høres helt genialt ut! Da trenger man ikke å rydde ut av oppvaskmaskinen, og det samler seg ikke møkkete ting på benken fordi det er rent i oppvaskmaskinen.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 23:00   #31
Pusurkine
Superaktiv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 405
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin har du, og er du fornøyd?

Har Miele, 6 år gammel, god som ny

Jeg liker bestikkskuffen, men om man ikke liker den, kan man få med en bestikk boks som i andre maskiner i stedet, så bestikkskuffen bør i seg selv ikke være et argument mot Miele.

Vi valgte Miele pga tidligere god erfaring og fordi vi ønsket god kvalitet. Den kjører 1-2 ganger hver eneste dag.

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 23:06   #32
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin har du, og er du fornøyd?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg ville ikke kjøpt LG. Jeg har nemlig vaskemaskin og tørketrommel derfra.

Vi har LG vaskemaskin, en stor en som tar 7 kg, er kjempefornøyd med den.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 23:07   #33
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin har du, og er du fornøyd?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes to oppvaskmaskiner høres helt genialt ut! Da trenger man ikke å rydde ut av oppvaskmaskinen, og det samler seg ikke møkkete ting på benken fordi det er rent i oppvaskmaskinen.

Og kjøkkenskapene blir overflødige!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 23:08   #34
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin har du, og er du fornøyd?

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Vi har LG vaskemaskin, en stor en som tar 7 kg, er kjempefornøyd med den.

Nå skjønte jeg plutselig ikke hvorfor det var snakk om 7 kg oppvask

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 23:12   #35
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin har du, og er du fornøyd?

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Bestikkskuffen er nesten det beste ved Miele, synes jeg.

Det var det beste med vår Miele maskin. ellers var den mye på reperasjon, kjøpte en innbyggningsmaskin, helt ny men litt stygg på siden, men det spilte jo ingen rolle siden den skulle bygges inn, fikk den for nesten halv pris, og vi ga litt over 7000 kroner for den, har aldri hatt så mye tull med en oppvaskmaskin før. Mulig vi var uheldig med vår, men jeg ville ikke valgt Miele igjen på grunn av alle problemmene vi hadde med den.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 23:13   #36
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin har du, og er du fornøyd?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Nå skjønte jeg plutselig ikke hvorfor det var snakk om 7 kg oppvask

Det var LG jeg snakket om da.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 20:02   #37
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin har du, og er du fornøyd?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes to oppvaskmaskiner høres helt genialt ut! Da trenger man ikke å rydde ut av oppvaskmaskinen, og det samler seg ikke møkkete ting på benken fordi det er rent i oppvaskmaskinen.

Aklkurat derfor har vi to. Og det er helt genialt. Dessuten trenger vi mye mindre skapplass.

  Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 21:15   #38
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin har du, og er du fornøyd?

Siemens, for 2. gang, veldig fornøyd.

Jeg mener å huske at Miele sin patenttid på bestikkskuffen går ut iår, så kansje andre produsenter kommer med det etterhvert også.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 21:24   #39
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin har du, og er du fornøyd?

I dag har jeg faktisk fått en hønngammal Bosch som har dundret og gått i 20 år. Går som ei klokke enda. Jeg er lyyyykkelig over å slippe og vaske opp!!!

  Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 21:28   #40
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin har du, og er du fornøyd?

5 år gammel Bosch Logixx, stillegående og fin. Kostet 10.000 ny

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no