Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Meny nyttårsaften

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-23, 15:37   #21
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Kalkun, søtpotetmos, waldorf, fløtesaus og rosenkål til middag. Dronning Mauds pudding til dessert. Fast nyttårsmeny hvert år.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-23, 16:02   #22
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Vi skal, tradisjonen tro, ha helstekt kalkun, poteter, saus og div. grønnsaker. Dessert vet jeg ikke hva blir. Vi skal til våre faste nyttårsvenner i år, og selv om vi ikke er hjemme er det likevel min kjære som lager nyttårsmiddagen.

Lurer på om jeg skal tilby med å lage karamellpudding. Vi skal være hos våre venner hele nyttårshelgen, så vi har tid på oss.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-23, 16:05   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg er alene og feirer ikke nyttår i den forstand at jeg holder meg våken til midnatt, og med to store julemiddager julaften og 1.juledag, så har jeg inntatt kvoten min for en stund. Men har tenkt å innvilge meg middag, så kanskje dumplings eller stekte poteter og rotgrønnsaker.

Hvordan synes du det er å være alene? Jeg skal nok det i år, første gang, ser ikke mørkt på det i det hele tatt. Planen er sushi, men hvis det blir så mye snø som det er meldt får jeg kanskje endre planer. Har kjøpt meg god Inspira is til dessert og har vin og tv.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-23, 16:14   #24
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Her blir det pinnekjøtt, komle, mårrpølse og kålrotstappe. Det er tradisjon på nyttårsaften. Det blir oss fire om mamma som vanlig. Veldig kos.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-23, 16:17   #25
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Kopi av julemiddagen med pinnekjøtt, vigramør, rotmos, potet, surkål og raudkål. Til dessert har vi ei bombe med marengs, is i sjokoladekule og varm firkløversaus.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-12-23, 16:19   #26
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Vi er hos svigers, og jeg har ikke hørt noe om det, men jeg blir veldig overrasket om vi skal ha noe annet enn pinnekjøtt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-23, 16:40   #27
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Vi skal ha kalkunfilet, og etter å ha vært syk hele julen og ikke laget et eneste måltid har jeg tenkt å nikose meg med å lage tilbehør. Antakelig Jamie Oliver perfect roast potatoes, maisstuing og søtpotetmos, og så får jeg se om jeg kommer på noe mer. Tyttebærsyltetøy må også med. Vi feirer ikke nyttår så voldsomt og er bare oss i familien, men god mat må til. Ungene vil sikkert ha pizza.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-23, 16:52   #28
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvordan synes du det er å være alene? Jeg skal nok det i år, første gang, ser ikke mørkt på det i det hele tatt. Planen er sushi, men hvis det blir så mye snø som det er meldt får jeg kanskje endre planer. Har kjøpt meg god Inspira is til dessert og har vin og tv.

I og med at jeg ikke feirer nyttår, så er denne dagen som en hvilken som helst dag for meg. Jeg har en døgnrytme som ikke er forenelig med fest og baluba på kveldstid, og er i tillegg ekstremt introvert, så jeg ser det som et privilegium å få tilbringe kvelden kun med selskap av hunden. Som forøvrig ikke løfter på et øyelokk under fyrverkeriet.

Jobbet som nattevakt i flere år, og tok mer enn gjerne vakter nyttårsaften for å slippe å gå på fest.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-23, 19:33   #29
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Nyttårsaften har for meg alltid vært en oppskrytt dag. En forventning om at man skal ha planer sammen med andre, og feire til langt på natt.
Derfor liker jeg ikke nyttårsaften, hadde jeg ikke hatt unger så hadde jeg lett sittet i sofaen med smågodt og en film og lagt meg kl 23.

Menyen blir kalkunfilet med rosenkål frest sammen med bacon og fløtegratinerte poteter, ganske så nyttårish.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-23, 19:51   #30
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Finderhei: Det er noe sånt jeg planlegger.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-23, 20:14   #31
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Nyttårsaften har for meg alltid vært en oppskrytt dag. En forventning om at man skal ha planer sammen med andre, og feire til langt på natt.
Derfor liker jeg ikke nyttårsaften, hadde jeg ikke hatt unger så hadde jeg lett sittet i sofaen med smågodt og en film og lagt meg kl 23.

Vi gjør det der, med barn. Legger oss ikke kl. 23 da, men helt low key kveld med sofakos, godteri og filmmaraton. Det er helt topp!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-23, 20:28   #32
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Vi har også en helt avslappet og rolig kveld hjemme og stortrives med det. Mine tre døtre på 19,19 og 21 blir visst også hjemme sammen med oss, de var alle sammen invitert til fest, men har takket nei. De har vært på andre fester i romjula og ville heller være hjemme. Vi bestemte akkurat at vi dropper pinnekjøttet til fordel for reker med diverse tilbehør, karamellpudding og sikkert noe godteri utpå kvelden. Etter mange dager med tung mat og besøk, både overnattingsgjest og middagsbesøk flere dager, gleder jeg meg til enkel, lett mat og ingen besøk.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-23, 21:48   #33
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Vi legger oss heller ikke 23, vi er oppe til over midtnatt og ut og ser på det som skytes opp.

Men vi har en lavterskel kveld hjemme med ungene, godteri og brettspill.
Men vi er jo ikke oss hele kvelden da, siden mine foreldre inviterer oss til middag (og så sender de oss ut derfra, de skal ha nyttårsaften med en del av sine søsken, langt mer sosialt og fest enn det vi har.... Min bror har vel også en mer sosial samling, men etter det året vi ikke fikk være med fordi det ikke var gått 4 døgn siden siste mann hadde omgangssyke. (Det var gått 3,5, så godt over de 48 timene, men det ble avkrevd 48 timer for mulig inkubasjonstid for neste også) fant vi ut at vi trives egentlig vel så godt hjemme bare oss. Roligere, og mindre styr.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-23, 22:38   #34
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Vi blir meg, mann, 3 av barna og min mor.
Feirer på hytta, så her ser vi ingen raketter.
Menyen blir et eller annet til forrett -burrata med tomater hvis en av butikkene her slumper til å ha det, hovedrett rype og dessert hjemmelaget gele med vaniljesaus og bær.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-23, 22:47   #35
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Vi har tradisjon med å feire med vennepar + vennepar med barn på samme alder som vårt yngste, og vi pleier ta med mat til felles middag, så da blir det oftest noe tapas-aktig. Utrolig kjekt.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-23, 23:24   #36
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Vi skal ha kalkunfilet, baserer fremgangsmåte på en oppskrift av Gordon Ramsey bare at den er til hel kalkun. Lager kryddersmør med masse sitron osv pluss dekker med bacon under steking. Lager saus til pluss i år blir tilbehør: Pannestekt rosenkål med bacon, sprø ovnsstekte poteter, honningglaserte gulerøtter og surkål. Ulike tilbehør så alle får noe de liker.

Dessert blir karamellpudding, kransekake og andre småkaker.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-23, 00:12   #37
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Vi skal tradisjon tro på fest med en haug med andre mennesker. Gleder oss masse! Vertskapet stiller med bord til å sette maten på. Gjestene tar med seg mat som er lett å spise, som ikke trenger oppvarming og som tåler å stå framme en stund uten å bli ødelagt. Bordet bruker å bugne over av oster, brød, kjøttboller, smurte lefser med ymse pålegg, poteter, grønnsaker og dipp, salt kjeks, kyllinglår, spekemat, frukt, pølser - åh! Kjenner jeg gleder meg!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-23, 01:58   #38
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Vi har de siste årene vært hos foreldrene mine, og det var planen i år også, men så inviterte broren min meg og lillebror og foreldrene mine så vi skal dit. Jeg er ikke noen stor fan av nyttårsaften så den dagen jeg er alene så tror jeg det blir hjemme helt alene.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-23, 08:30   #39
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Vi feiret 22åringen i går og da var det kalkunfilet med masse tilbehør. Stekt sopp, bacon, rosenkål og valnøtter. Rødkål, rødkålsalat med eple,appelsin og mandler. Og gulrøtter til de minste. Pluss bløtkake og sjokoladeostekake.

Vi skal til stedatter på nyttårsaften og de skal lage andebryst.
Vi tar med dessert og kom over en fin julekakerestedessert på Instagram så tar med i boller og monterer der; knuste pepperkaker, ostekrem og gelé av julebrussaft.
Fant oppskriften på #godtoghjemmelaga eller noe liknende..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-23, 10:52   #40
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Vi får gjester og jeg skal for første gang på flere år lage hel kalkun. Kjøpte en fersk i går, så er spent på den. Tilbehør vet jeg ikke. Pleier å ha klassisk med waldorfsalat, men lurer på noe annet i år. Potetmos? Tar gjerne i mot tips! Er ikke glad i stuffing.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no