Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Room diffuser

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-23, 21:09   #1
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 474
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Room diffuser

Noen som kan anbefale en diffuser - altså godlukt på damp i en fin beholder

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-23, 21:24   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Room diffuser

Takk for denne tråden, jeg lurer nemlig på det samme. Var på en yogatime med ulike dufter og det var så digg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-23, 21:47   #3
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 474
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Room diffuser

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Takk for denne tråden, jeg lurer nemlig på det samme. Var på en yogatime med ulike dufter og det var så digg.

Ja! Mange butikker som har det nå - lukter så fresht!

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-23, 21:54   #4
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Room diffuser

Jeg har kjøpt oljer med duftpinner. Burde jeg heller kjøpe diffuser. Hvorfor i så fall?

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-23, 21:58   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Room diffuser

Jeg tenker at fordelen er at jeg kan slå den av?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-23, 22:13   #6
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Room diffuser

Jeg følger. jeg liker duftpinner på badet, men fint å kunne skru av om man skal ha det i stuen.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-23, 22:26   #7
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Room diffuser

jeg og!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-23, 22:45   #8
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Room diffuser

Jeg er også på utkikk etter en (eller flere).

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 00:56   #9
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Room diffuser

Volant sine er fine (men dyre). Det finnes noen som er tilnærmet like, men billigere, jeg fant de ikke igjen i farten.
De har noen fine på Bohus https://www.bohus.no/search?query=diffuser

Jeg bestilte et par veldig billige på ebay, for å se om diffuser kunne være noe for meg, de er kjempesøte,m men små.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 05:40   #10
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Room diffuser

Moder’n hadde en fra helsekostbutikken, fin å se på, men med eteriske oljer ga den lite lukt. Vi testet lavendel og noe sitrus, mulig rommet den sto i var for stort (stue/gang).
Tror det var denne https://sunkost.no/aroma-diffuser

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 07:08   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Room diffuser

Jeg vil ikke ha så mye duft, så det er fint for meg.

Den peneste jeg har sett er denne (fins i ulike farger): https://www.kinsarvik.no/produkt/mad...aromadiffuser/

Men siden den er såpass dyr må den funke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 11:28   #12
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 474
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Room diffuser

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg har kjøpt oljer med duftpinner. Burde jeg heller kjøpe diffuser. Hvorfor i så fall?

Den kan slås av og på. Ser også for meg at det er en bedre løsning enn duftpinner i det lange løp - jeg syns duftpinner må byttes nokså ofte, og oljen blir fort oppbrukt. Mulig jeg bare ikke har funnet de riktige duftpinnene.

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 11:31   #13
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 474
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Room diffuser

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Moder’n hadde en fra helsekostbutikken, fin å se på, men med eteriske oljer ga den lite lukt. Vi testet lavendel og noe sitrus, mulig rommet den sto i var for stort (stue/gang).
Tror det var denne https://sunkost.no/aroma-diffuser

Ja, den er også rimelig (på tilbud nå) ift. mange andre.

Volant sine er veldig fine, og troor det er dem jeg har sett i klesbutikker o.l. der det lukter veldig godt.

Skulle gjerne hørt om noen flere erfaringer før jeg kjøper

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 11:38   #14
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Room diffuser

Bare husk forskjellen på diffusere og luftfuktere. Les dere opp på bakterier og luftfuktere (om noen skulle komme på tanken å kjøpe en slik). Diffusere som dere skriver om er vel bedre der.

Sitat:

- Vi anbefaler ikke bruk av luftfuktere, sier rådgiver Rose Lyngra ved Astma- og Allergiforbundet (NAAF) til DinSide. Det er sånn at det som regel er nok fuktighet i norske hjem. Dersom luften kjennes tørr ut, kan det heller være på grunn av større mengder støvpartikler i lufta. Vi anbefaler heller luftrenser.

Sitat:

En luftfukter spruter ut vanndamp gjennom dyser. Dessverre er dette en perfekt grobunn for mikroorganismer.

Når luftfukteren jobber, vil den da spre bakterier ut i rommet, noe som kan føre til helseplager.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 11:42   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Room diffuser

Godt poeng, Pelen. Dette er jo også damp. Sånn sett er kanskje pinner bedre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 12:38   #16
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Sv: Room diffuser

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Volant sine er fine (men dyre). Det finnes noen som er tilnærmet like, men billigere, jeg fant de ikke igjen i farten.
De har noen fine på Bohus https://www.bohus.no/search?query=diffuser

Jeg bestilte et par veldig billige på ebay, for å se om diffuser kunne være noe for meg, de er kjempesøte, men små.


Jeg kjøpte en fra Volant igår, faktisk, hos Ellos og da fikk jeg 30% eller noe i den duren på «dyreste vare». Så da var det ikke SÅ ille.
Jeg ville egentlig ha Voluspa sin, men den fant jeg ikke i hvit på nett i Norge og det var det jeg ville ha De har den i svart hos Multitrend, og hadde den i hvit der også for noen dager siden men nå var det visst tomt. Det dumme er at Volant sin må stå på strøm mens Voluspa sin tror jeg kan gå strømløst, menmen, det ordner jeg vel.

Har lest om det du skriver, Pelen så prøver med forsiktighet!


Sist redigert av m^2 : 02-08-23 kl 12:45.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 14:19   #17
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Room diffuser

Jeg ville ikke kjøpt et apparat som sender ut vanndamp, pga faren for bakterier.

Jeg bruker duft oljer og pinner fra rituals selv. Syns de varer ganske lenge. De vil vare enda lenger om man bruker færre pinner.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 20:35   #18
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Room diffuser

Takk, da er jeg mer opplyst!

Jeg har kjøpt tre nå nylig, og to av dem er fra Rituals. Jeg bruker bare én pinne, og synes det gir mer enn nok duft.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-23, 18:24   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Room diffuser

Jeg har gått for den enkle løsningen: hay chim chim.

https://www.nordicnest.no/merkevarer...chim-diffuser/

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-23, 21:52   #20
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Room diffuser

Kommentar til innlegg tidligere i tråden. Vannmengden som spres er mildt sagt sparsom, jeg tror, helt ukvalifisert at det har null betydning for luftfuktighet. Tipper det damper mer av en våt jakke.
Ang. bakterier. Mange oljer har antibakteriell og desinfiserende kvaliteter, f. eks sitron, eucalyptus m. flere som forhindrer bakteriedannelse i væsken som spres, samt har en sunn effekt på evt. sporer i luften innendørs.
Jeg kjøpte mine mest for å få deilige dufter, men fikk også anbefalt å ha i nærheten av skjermen på kontoret for hjelp til tørre, slitne ( og jeg har i tillegg skader på øynene) skjermøyne.
Min favorittblandig er sitron eller appelsin, eucalyptus og bittelitt lavendel.
Jeg styrer unna fennikel, den blir intens og sitter lenge i.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no