Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #14

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-23, 17:03   #981
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #14


(Er det forresten lov å le i en gruffetråd? Hvis ikke så får dere bare lage egne gruff om det)

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 08-07-23, 19:39   #982
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.845
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #14

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 08-07-23, 20:47   #983
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #14

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det er vel strengt tatt «på ei gammel tavle» du skal skrive.

Nei, da går det til helvete, det vet vi jo. Brev er heller ingen løsning, hvem skulle vel tro at det gikk troll i ord med føkkings Posten? Som altså har klart å rote bort pakken min på dobbelføkkings Lørenskog? Så brev er nok ikke lurt, det havner nok på månen eller i Afrika eller what ever.

007 er ikke aktiv  
Gammel 08-07-23, 21:03   #984
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #14

Jo, men hvis reven faktisk skvetter opp i pappas flosshatt når tavla sprekker, så er det jo lett å fange den, og frakte den til torvet på måkejakt. Kan den kanskje læres opp til å bite folk som mater måkene på torvet også?

Hva er det med slike folk egentlig? Når jeg orker skal jeg skrive et saftig innlegg i såpekassetråden om folk som mater byfugler.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 08-07-23, 21:04   #985
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #14

Og så kjipt med den pakken 007.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 08-07-23, 21:35   #986
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #14

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Og så kjipt med den pakken 007.

Dritkjipt!

007 er ikke aktiv  
Gammel 10-07-23, 08:53   #987
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #14

Jeg er så lei av systemet til legekontoret mitt. Du får KUN time på dagen og kan ikke bestille time på forhånd. Greit nok. Man får stort sett alltid time samme dag. Men jeg har massive utfordringer med å gå til legen og bruker 2-3 dager på å greie å bestille time. Og bruker oversikten over hvilke leger som jobber når aktivt slikt at jeg slipper de legene jeg er mest redd for. Men nå har de jammen rotet til den oversikten også og jeg har brukt helga på tankekjør og stress fordi jeg måtte til den legen jeg er aller mest redd for, noe som er utfordrende fordi en del av mitt symptombilde er selektiv mutisme, så jeg greier ikke snakke om jeg kommer til «feil» lege. Så det krever en del planlegging. Og pling så fikk jeg time hos legen «min» som i følge oversikten ikke er på jobb, men som er en jeg greier å snakke hos.
Bra det altså, men de skulle visst hvor mye sykere jeg blir av slikt styr.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 10-07-23, 09:10   #988
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #14

For et system, Floksa! Så hvis man f.eks. skal til "kontroll om fjorten dager" så må man henge på tlf den morran for å finne ut om man får time og til hvilket tidspunkt, i stedet for å vite (og kunne planlegge livet og jobben) at klokka ti på mandag skal du dit.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 10-07-23, 10:18   #989
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.567
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #14

Jeg skjønner ikke at det er lov, det må da være veldig lang telefonkø hver morgen? Og hvordan skal man kunne tilpasse legebesøk med jobb? Og hvordan prioriterer sekretærene med tanke på akutthet?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 10-07-23, 10:34   #990
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #14

Vi hadde det sånn en periode, men så kuttet de det ut etter nok klager. Helt håpløst. Legene kunne sette opp time frem i tid, men ikke sekretærene.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 10-07-23, 11:12   #991
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #14

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

For et system, Floksa! Så hvis man f.eks. skal til "kontroll om fjorten dager" så må man henge på tlf den morran for å finne ut om man får time og til hvilket tidspunkt, i stedet for å vite (og kunne planlegge livet og jobben) at klokka ti på mandag skal du dit.

Legg til fire unger som da ikke kan sendes på skolen selv om det de skal til legen for er helt rutine, fordi vi ikke vet når timen er før kanskje 30 minutter før timen….
Og ja, jeg som bare skal forlenge en sykmelding for en kronisk skade må planlegge og håpe rett lege er på jobb når jeg trenger time.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 10-07-23, 11:21   #992
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #14

Det systemet må jo kunne klages inn et sted, fylkeslegen?

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 10-07-23, 14:45   #993
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #14

Det er jo kokko! Jeg tenker at i utgangspunktet tenkte de at det er god service å gi folk time samme dag, ofte er jo problemet laaang ventetid. Men det bør jo være mulig å kunne bestille legetime lengre fram i tid for å kunne planlegge.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 10-07-23, 16:38   #994
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #14

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

For et system, Floksa! Så hvis man f.eks. skal til "kontroll om fjorten dager" så må man henge på tlf den morran for å finne ut om man får time og til hvilket tidspunkt, i stedet for å vite (og kunne planlegge livet og jobben) at klokka ti på mandag skal du dit.

De har samme system her, men det funker ikke. Om man først får innpass til legen så setter legen opp evt kontrolltime. De har ikke alltid turt å være vanskelig mot meg siden jeg har klaget dem inn til statsforvalteren så jeg får stort sett time uten å måtte vente.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 10-07-23, 17:33   #995
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #14

Skulle bedt dem ta en studietur til mitt fastlegekontor, der de har hver sin dag å ta akutt-timer, de fem-seks legene som deler kontor. Ring før halv ni og få time samme dag hvis det trengs.

Gruffetråd, så jeg kan få klage litt over folk som man må hale og dra i, for å få planlagt og bestilt materiell til. "Men vi trenger det ikke før i september"... Men nå tar jeg ferie, når jeg er tilbake har du ferie, og vips er vi i midten av august og legg til to-tre ukers produksjon og frakt så spørs det om vi rekker å få det.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 10-07-23, 17:56   #996
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #14

Vi har akkurat samme system, kan heller ikke bestille før , kun time samme dag.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 10-07-23, 19:07   #997
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #14

Samme system her. Håpløst.
De åpner visstnok opp for timebestilling fra midnatt. Må ha skyen da. Greit nok for sønnen min som er våken på den tiden men verre for eldre som ikke har tilgang og skjønner greia med å logge inn med bankbrikke og sky.
Man kan ringe legekontoret fra kl. 08-10 men de som booker time på nett får de timene som er tilgjengelige.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 10-07-23, 23:28   #998
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #14

Sånt vær som gjør at husfluene går amok. Surrer som gale rundt i rommet og kræsjer i vinduet igjen og igjen.

Smågruff der altså.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 11-07-23, 07:21   #999
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #14

Vårt legekontor har sånn løsnomg fra midten ab august og til skolen begynner igjen og vi er bedt om å ikke ta faste kontroller da, derved får jeg ikke bestilt den årlige spirometrien til eldste i hans skoleferie, så han må få fravær.

Jeg synes det er gruff nok. Resten av året får vi byrdene timer som vanlig, men kan ringe om morgenen og få time hos vakthavende, det går på omgang. (det er kommunenes legevakt fra 8-1530 eller noe sånn. Så de må jo ha beredskap sånn)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 11-07-23, 07:32   #1000
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #14

Det egentlige gruffet mitt er at jeg har stappet bilen så full av campingstuff for en herlig ferie, sånn mellom svigerinne besøket jeg er på nå og svigermor/svigerfar delen vi definitivt også skal ha, men så regner det søren meg over alt så mye at telt ikke er så fristende den neste uken.

Så da blir sikkert å dra til svigers når vi drar herfra, men da ender vi trolig med å måtte være der 1)msnge flere dager enn jeg har tenkt til og 2) så lenge at vi maks rekker et par overnattinger på camping på vei hjem.. Rklnød, kanskje.

Og jeg klarer ikke 2 uker der i år. Ikke når jeg i tillegg må svelge skuffelsen over at campingen utgår i år, og at det derfor er mulig vi ikke skal drive å fylle bilen sånn lenger, bare gi opp. Den er så tung da, da kommer jeg til å begynne å fortelle mannen om sydenferie og det har er helt annet budsjett enn våre ferier til nå, og han liker ikke varme. Men jeg må ha NOEEEEE annet enn svigersferie. Uten at det har å gjøre med at jeg ikke liker familien hans. Jeg bare trenger noe tid bare oss fem.

Og det er ikke bare min strikk som ikke holder 14 dager, både eldste og yngste sin holdt max 10 i fjor, hvilket stengt tatt var to lenger enn meg. Jeg tror vi var der i 12. Camping-ambisjonen min er at vi skal være hos svigers 7-10 dager. Det er nok til både et par overnatttinger hos svigerfar (bare ungene) , spillkvelder hos svigermor, en dag i hunderfossen, svigerfar sin årlige grillfest, bading, og generell sløving, som en ferie trenger.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no