Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-21, 20:01   #381
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg er fantastisk nok ferdig med julegavene. Altså selve innkjøp, mye som må hentes i posten og pakkes de neste ukene. Men deilig å være i mål med det. I ettermiddag tok vi oss en tur på rusta, lillesøster ville ha litt pynt til rommet og trengte en gave til adventskalender på skolen. Og så fikk jeg kjøpt masse småting til min bror. Han er singel og får alltid så lite pakker på juleaften, samtidig som han virkelig elsker å få gaver. Så i tillegg til hovedgaven fant jeg fem andre mer praktiske ting jeg kan pakke inn og gi uten at det koster så mye.

zinatara er aktiv nå  
Gammel 25-11-21, 20:12   #382
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg aner ikke hvor vi skal være, det litt opp til Broder'n og Yngste. Gaver blir det lite av, alle mener å ha det de trengee. Jeg vil ha sjokoladejulekalender til meg selv. Barna får ikke julekalender, planen er at barnebarna skal få en sammen.

Broder'n sier julegrøten blir der noen dager før jul. Yngste sier vi kommer dit på julaften, da blir vi fem eller seks personer totalt der tror jeg. Jeg ordner pinnekjøt (har skaffet) og han tilbehør og muligens vegetarjulehovedrett til seg selv. Dessert blir vi nok enige om.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 25-11-21, 20:58   #383
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Vi er litt usikre på hva vi skal gjøre julaften. Det blir bare LøveMannen, Arvingen, kjæresten til arvingen og meg. Vi reiser til Spania klokken 06 på morgenen første juledag, så det blir uansett tidlig kveld. Har ikke lyst til å lage mat som krever mye arbeid/oppvask heller.... Noen gode tips?

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 25-11-21, 21:43   #384
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Andeconfit fra Gårdsand er praktisk talt gourmet-fast food. Og syykt godt.

https://gaardsand.no/sortiment/and/andeconfit/

Ellers kan man jo bestille catering. Faktisk.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 25-11-21, 22:41   #385
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Vi er litt usikre på hva vi skal gjøre julaften. Det blir bare LøveMannen, Arvingen, kjæresten til arvingen og meg. Vi reiser til Spania klokken 06 på morgenen første juledag, så det blir uansett tidlig kveld. Har ikke lyst til å lage mat som krever mye arbeid/oppvask heller.... Noen gode tips?

Spørs hva dere liker? Som Sørlending liker jeg godt juletorsk, men jeg er vel i mindretall.

Det er mye som er godt som ikke er typisk julemat. Må det være det?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 25-11-21, 23:13   #386
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.734
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Vi skal være hos mamma på julaften. Bor i samme by så det er ikke noe stress.
Ellers er det fint lite som er klart her. Barna ønsker hjemmelaget kalender, har ordnet noe, men vet ikke om det er nok. De har også fått hver sin kjøpe kalender i tillegg så det er ikke synd på de.
Julegave til lillesøster og mellomste er ferdig. De får hver sin mobil, guttungen fikk sin tidligere i høst pga forrige knuste så han får en bok i tillegg på julaften bare for å ha noe å pakke opp.
Resten aner jeg ingenting om ennå.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 26-11-21, 14:14   #387
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Da ble det visst noen få julekort i år likevel. Bestilte dem tirsdag kveld og de lå i postkassen i dag (Optimalprint som alltid, kan varmt anbefales). Søskenbildene av barna som ble tatt på skolen ble svært vellykket så da brukte jeg et par av dem på kortene.

Jeg er også så smått i gang med å pakke inn julegavene. Og så lurer jeg veldig på hva jeg skal gjøre i forhold til tøysenisse eller julealv i år. De to yngste har allerede snakket om det og håper at en av dem kommer i år så de er tydelig ønsket og en del av julemagien. Jeg er med i en elf-on-the-shelf-gruppe på Facebook så tror jeg må kikke der og finne noen lettvinte greier for i år.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 26-11-21, 17:20   #388
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Vi pakket inn alle kalendergavene i dag! Pakket inn som i at vi puttet dem i poser og bokser som var ferdig brettede. Veldig lite stress. Og mannen min er en helt, som har fikset nesten alle kalendergavene til begge ungene mens jeg knapt har vært utenfor døra de siste to ukene. Gleder meg til å sette frem alle gavene den 30.

Rampenisse og liknende er jeg veldig glad jeg ikke har begynt med, det hadde jeg virkelig ikke hatt overskudd til.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 26-11-21, 17:36   #389
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.734
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Idag har mannen pakket inn og hengt opp pakkekalender til alle 3 barna. Den ene kalenderen mangler to gaver ( alltid lettere til henter enn gutt). Mangler 3 ting i kalenderen til mamma, det skal barna lage i helgen.
Ellers er adventsesker tatt ned fra loftet, Viksdalen og stjerna logger foreløpig på gulvet. Tenker å ordne litt i helgen.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 26-11-21, 18:28   #390
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Spørs hva dere liker? Som Sørlending liker jeg godt juletorsk, men jeg er vel i mindretall.

Det er mye som er godt som ikke er typisk julemat. Må det være det?

Nei, det blir eventuelt kalkunfilet tror jeg. Muligens reinsdyrfilet istedet. Helst noe som gir lite rester

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 26-11-21, 19:40   #391
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2021

Nå er alle mine pakket og min hemmelige nissevenn sin pakke går i posten til uken

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 26-11-21, 20:28   #392
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.734
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg har sett Klaus på Netflix med ungene nå ikveld.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 26-11-21, 22:30   #393
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2021

Da har jeg kjøpt konserthusbilletter til mannen og musicalbilletter til D.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv  
Gammel 26-11-21, 22:59   #394
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2021

Vært på senter i kveld og fått ordnet noen gaver til og kjøpt utelys.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 27-11-21, 00:46   #395
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Har pakka inn etpar julegaver, og har fått kjøpt alt til julestrømpene. Utelysene er kommet opp, og jeg håper å få opp adventsstjernen og adventsstake i morra.

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 27-11-21, 01:05   #396
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Butikkene hadde åpent i kveld, og da fikk jeg fikset de aller fleste gavene.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 27-11-21, 14:31   #397
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.734
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Adventstjernen vår har tatt kvelden så må ut å kjøpe ny. Bardu til vi ikke sjekket før vi dro ut tidligere idag på senteret.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 27-11-21, 14:40   #398
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2021

Innhold til 2 pakkekalendere er plutselig i hus. Han sistemann i flokken som er i militæret, vippset jeg noen kroner til, så han kan kjøpe seg en kalender.
Har hengt opp noen stjerner og funnet frem adventsstaken. Del 1 av jul er i mål.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 27-11-21, 18:17   #399
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.734
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Nå sitter jeg alene i stua, surfer og har på Andrea Boccelli julekonsert på NRK 2.

Ble magisk litt julestemning av det.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 27-11-21, 18:56   #400
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Har fått kjøpt juleklær til guttungen i dag. På tide, klassen hans har julebord på tirsdag.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no