Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Vestlendinger og kjøring på snø

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-11, 04:45   #21
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vestlendinger og kjøring på snø

Og jeg er lykkelig over at jeg kan GÅ til jobb. Gubben kjører brøytebil as we speak.

Fint med snø men mange bergensere som overasker på glatten ja. OG de med sommerdekk i tillegg? Grøss og gru.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 06:56   #22
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vestlendinger og kjøring på snø

Snø og biler er visst en dårlig kombinasjon, men jeg gleder meg allerede til å ta fram akebrett i ettermiddag. Med ratt og uten pigger!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 08:30   #23
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vestlendinger og kjøring på snø

Hehe. Jeg starta kjøreopplæringen hos Harald skjold på nesttun i januar. Den eneste snøen som kom den vinteren, kom dagen jeg skulle kjøre opp, den 9. mai. Er det rart det blir litt kaos? nå bor jeg på østlandet og er god på vinterføre.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 09:16   #24
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vestlendinger og kjøring på snø

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.


LilleRu: 10 cm?

Unnskyld, men ...

Ja, jeg er helt enig. Det var søren meg ikke mye snø i går og likevel hadde de ikke klart å salte den stakkars få hundre meter lange bakken som ble flaskehalsen fra Åsane til sentrum. At folk ikke turde kjøre særlig fort der hadde ikke noe med snømengden å gjøre, men at det var spikke glatt.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 09:34   #25
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vestlendinger og kjøring på snø

Hvordan er forholdene i resten av byen i dag da? På mitt meget begrensede strekke fra meg til barnehagen og videre til togstasjonen (som noe tippet utfra min opplysning om at jeg bor i Øst, og at jeg tar toget, jepp, altså, Arna stasjon) var det finfine forhold. Fra oss og ned til hovedveien var det skrapet før det ble kaldt åpenbart, og hovedveien var saltet så den var bar. Parkeringen på togstasjonen var også skrapet. Alt i alt, finfint, når jeg bare ignorerer at jeg selvsagt må skrape bil før jeg kan kjøre hjem i dag. I går bare kostet jeg av våt snø, i dag kommer det til å være is. (Togstasjonen ligger i et rått/fuktig kundehull...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 09:35   #26
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vestlendinger og kjøring på snø

I dag var det strake vegen til jobb, ikke kø engang.
Og det er jo mer snø i dag enn det var i går..

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 09:42   #27
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vestlendinger og kjøring på snø

Det er det ikke hos oss da. Det aller meste av snøen hos oss kom mandag, det var bare kommet noe få cm i går, og ingenting i natt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 09:48   #28
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vestlendinger og kjøring på snø

Man får vel bot hvis man kjører på snøen med sommerdekk, eller?
Når jeg tenker meg om, er det kanskje mer riktig å frata vedkommende sertifikatet ettersom det må være hevet over enhver tvil at man er hjerneskadet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 09:51   #29
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vestlendinger og kjøring på snø

Bilen skal være skodd etter forholdene ja, så sommerdekk er ikke akseptabelt på dette føret. Men helt hvordan det straffes vet jeg ikke, våre vinterdekk kommer alltid på lenge før snøen, har hatt dem i en mnd vi, grunnet en langtur med uvisse fjellpassasjer for en mnd siden. sånn er det visst stadig, så det har aldri forekommet meg å sjekke hva de ville gjort om jeg kjørte med sommerdekk. Men så har jeg da også, det året vi ble overrasket av snø før langtur, selvsagt latt bilen stå og kommet sent på jobb med forklaringa "Jeg måtte gå til togstasjonen, for bilen hadde sommerdekk" Jeg fant jo ikke på å kjøre. Så da er jeg vel frifunnet fra hjerneskaden, i det minste

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 09:52   #30
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vestlendinger og kjøring på snø

Jeg er på ingen måte vestlending, men herregud som jeg hater den snøen. Og det er ikke fordi jeg ikke klarer å kjøre på den, men fordi det er så sykt mange andre som ikke klarer det. 1.5 time til jobb på en strekning som normalt tar 15 min er IKKE greit. I dag var det snøen sin feil, og mange vogntog som sikkert ikke var skodd for snøen.


Sist redigert av Anne C : 07-12-11 kl 09:59.
Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 09:55   #31
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vestlendinger og kjøring på snø

Jeg synes det er vanvittig hvis ikke kjøring på is/snø i sommerdekk har samme straff som kjøring med promille. Du utsetter jo andre for livsfare ved å gjøre det. At jeg brukte en time lenger hjem fra jobb i går, er jo bare bagateller i forhold.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 09:58   #32
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vestlendinger og kjøring på snø

Ja, sommerdekk på føret i går var absolutt farlig for liv og hele til mange, ingen tvil om det, så det burde være merkbart straffbart.

At ting tar tid er og blir en bagatell i forhold til dødsulykker, men føles frustrerende for den som sitter i kø likevel. Det er jo gjerne slik, det kunne alltid vært verre.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 13:19   #33
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vestlendinger og kjøring på snø

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.


LilleRu: 10 cm?







Unnskyld, men ...


Jeg vet det ikke er veldig mye, men det er nok når det ligger på den føkkings motorveien og blir til vaskebrett ...
For brøyte gjør de jo ikke, tross i at snøen har vært meldt den siste uken.

Hvordan det har vært i dag vet jeg ikke, jeg er trygt innendørs.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 01:29   #34
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Vestlendinger og kjøring på snø

I dag var det faktisk lettere å komme seg inn til Bergen sentrum trass at det ikke var noe særlig bedre brøytet annet enn midt i kjørefeltet. Temperaturen var litt lavere i dag, og det utgjør veldig stor forskjell for både fotgjengere og sykelister. Man kunne gå is og snø, ikke synke ned i løs sørpe.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no