Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tips til restaurant i Oslo, 1. januar?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-23, 14:16   #1
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Tips til restaurant i Oslo, 1. januar?

Er det noen som har tips til restaurant i Oslo hvor følgende krav er oppfylt:

* Åpent 1. januar
* God "vanlig" mat, ikke eksperimentell
* Gjerne asiatisk-inspirert
* Ikke pizza/pasta-fokus

Hjelp?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-23, 10:42   #2
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til restaurant i Oslo, 1. januar?

Ingen hjelp?

Er det slik at 2024 skal bli den tid da vi gikk og sultet i Oslo, denne forunderlige by som vi egentlig ikke har tenkt å forlate?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-23, 10:44   #3
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.727
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til restaurant i Oslo, 1. januar?

1. januar er vel den dagen så og si alt er stengt.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-23, 10:45   #4
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til restaurant i Oslo, 1. januar?

Trur og det er meir datoen enn året.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-23, 10:58   #5
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til restaurant i Oslo, 1. januar?

Jeg ville sjekket restaurantene i de store hotellene. De er sikkert åpne for middag. Sommerro, Theatercaféen osv.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-23, 11:03   #6
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til restaurant i Oslo, 1. januar?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

1. januar er vel den dagen så og si alt er stengt.

Nei, faktisk ikke. Dette har vært en fast tradisjon for oss, og vi har vært på mange forskjellige restauranter den første dagen i det nye året. Men nå begynner vi å gå tomme for nye restauranter å gå på.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-23, 11:19   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til restaurant i Oslo, 1. januar?

Dessverre har Mela kafe tydeligvis lite tro på å oppdatere hjemmesidene sine med åpningstider, men de tar telefonen om man ringer. Så om meze og mat fra Midtøsten er «normal mat» for dere så anbefaler jeg dem. Koselig, varmt og uformelt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-23, 11:24   #8
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til restaurant i Oslo, 1. januar?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Dessverre har Mela kafe tydeligvis lite tro på å oppdatere hjemmesidene sine med åpningstider, men de tar telefonen om man ringer. Så om meze og mat fra Midtøsten er «normal mat» for dere så anbefaler jeg dem. Koselig, varmt og uformelt.

Jeg elsker meze, så dette var et supert tips. Dessverre ser jeg at de tok ferie 23. desember, og ikke åpner igjen før 8. januar. Men jeg noterer meg det til seinere. Takk!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-23, 11:27   #9
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til restaurant i Oslo, 1. januar?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

1. januar er vel den dagen så og si alt er stengt.

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Nei, faktisk ikke. Dette har vært en fast tradisjon for oss, og vi har vært på mange forskjellige restauranter den første dagen i det nye året. Men nå begynner vi å gå tomme for nye restauranter å gå på.

Jeg må bare moderere meg selv. Selvsagt har du helt rett, Millen. "Så og si alt" er faktisk stengt den 1. januar. Men jeg har likevel fått med meg overraskende mange forskjellige restauranter også den første dagen i året.

Så kom med flere forslag, folkens!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-23, 13:09   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til restaurant i Oslo, 1. januar?

Det er nok litt ekstra uheldig i år, siden 1. januar er på en mandag. Mange restauranter er ofte stengt på mandager.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-23, 14:17   #11
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til restaurant i Oslo, 1. januar?

Jeg søkte på et par steder jeg tidligere har hatt hell med på typisk stengte dager (som Dinner), men finner ikke noe som holder åpent …

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-23, 14:55   #12
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til restaurant i Oslo, 1. januar?

Jeg ville prøvd å sjekke ut de indiske.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-23, 15:02   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til restaurant i Oslo, 1. januar?

Jeg tror kanskje at McDonald’s er åpne.

De andre jeg søkte opp skulle ikke være det. Selv ikke de som «alltid» er åpne ellers.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-24, 12:29   #14
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til restaurant i Oslo, 1. januar?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg tror kanskje at McDonald’s er åpne.

McDonald's og Burger king var akkurat under streken vi har satt oss. Mulig den streken må revurderes.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

De andre jeg søkte opp skulle ikke være det. Selv ikke de som «alltid» er åpne ellers.

Æsj! Jeg skal begynne å sjekke de indiske vi kjenner til, og også sjekke om en av de restaurantene vi før har begynt nyåret på, kan få et nytt besøk.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-24, 12:34   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til restaurant i Oslo, 1. januar?

Listen to Baljit på Frogner er åpen. Vi har fått god mat der før.

Men Ruter truer med å innstille alle busser og det er kaos i trafikken, så jeg ville tenkt meg godt om før jeg begynte å forflytte meg over særlige avstander i Oslo i dag.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-24, 13:01   #16
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til restaurant i Oslo, 1. januar?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Listen to Baljit på Frogner er åpen. Vi har fått god mat der før.

Dit har vi lyst til å dra. Men selv om man visst kan reservere bord, så:

Sitat:

Åpningstider jul og nyttår:
Stengt: 24/12, 25/12, 26/12, 01/01.



Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men Ruter truer med å innstille alle busser og det er kaos i trafikken, så jeg ville tenkt meg godt om før jeg begynte å forflytte meg over særlige avstander i Oslo i dag.

Vi får holde motet oppe, og kle oss godt! Jeg skal nå sjekke hvor Foodora og Wolt henter mat fra i dag. Det kan kanskje gi et hint om hvem som er åpne.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-24, 13:39   #17
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.727
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til restaurant i Oslo, 1. januar?

Kanskje denne artikkelen fra Aftenposten hjelper:
https://vink.aftenposten.no/artikkel...ag/vinkapfront

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-24, 18:53   #18
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til restaurant i Oslo, 1. januar?

Skal tro om ikke Mehfel i Kirkegata er åpent i dag?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-24, 21:16   #19
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til restaurant i Oslo, 1. januar?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Dessverre har Mela kafe tydeligvis lite tro på å oppdatere hjemmesidene sine med åpningstider, men de tar telefonen om man ringer. Så om meze og mat fra Midtøsten er «normal mat» for dere så anbefaler jeg dem. Koselig, varmt og uformelt.

+1 på denne anbefalinga! Sjølv om dei ikkje har åpent i dag.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-24, 22:22   #20
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til restaurant i Oslo, 1. januar?

Vi dro først til Kara Thai Mat, men dessverre framstod stedet som lite egnet for å spise en hyggelig middag. Det var nok mer et take-away-sted, egentlig. Så vi dro videre til Tandoori Hut, hvor vi fikk bord og god mat. Så vi ble fornøyde!

Nå må vi bare finne en passende anledning for å teste ut Mela Cafe.

Takk for alle tips! Det var virkelig hjelpsomt, og gjorde at vi til slutt hadde to alternativer! Takk!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no