Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Fjerne blåbærflekker

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-09, 18:14   #1
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fjerne blåbærflekker

Ja går det an?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 18:18   #2
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fjerne blåbærflekker.

Kokende vann rett på flekken så snart som mulig

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 18:45   #3
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fjerne blåbærflekker

Vi spiste pannekaker med nyrørt blåbær til middag, så min søte, lille venn løper nå rundt ute (da får hun sikkert grønske på det også) i et blåbærflekkete skjørt og topp. Det er heldigvis arveklær etter storesøster, så jeg gidder ikke stresse. Spruter litt Biospray på det før jeg hiver det i vaskemaskina i kveld - det pleier å gå bra.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 18:49   #4
alice
Newbie
 
alice sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 67
alice har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fjerne blåbærflekker

Jeg har fått av blåbærflekker ved å la tøyet ligge litt med en god dæsj Zalo på før jeg hiver det i maskinen.

alice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 20:45   #5
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fjerne blåbærflekker

Jeg har fått av blåbærflekker ved å legge plagget i Vanish en stund før jeg vasker det på vanlig måte.

Det minner meg om storebror - som overhodet ikke likte moreller da han var mindre. Mor høygravid med bror, og likte moreller veldig godt. Så godt at hun kjørte flere mil for å få tak i. Storebror hadde på seg ny hvit singlet og hvit piratbukse, og fikk tilbud om eple. Nei - ikke eple. Moreller.
Trenger ikke å si mer sikkert?

At det gikk av er et under.

  Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 10:48   #6
mammamia
Superaktiv
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 474
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Sv: Fjerne blåbærflekker

jeg har nylig fått blåbærflekker av buksa mi uten å gjøre noe annet enn å vaske den i vaskemaskinen.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 10:50   #7
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.494
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjerne blåbærflekker

Biotex Oxy Action (eller hva det nå heter) i oransje flaske rett på flekken en halvtime før det hives i vaskemaskinen. Det tar det meste av flekker, har jeg funnet ut.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 11:47   #8
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fjerne blåbærflekker

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Biotex Oxy Action (eller hva det nå heter) i oransje flaske rett på flekken en halvtime før det hives i vaskemaskinen. Det tar det meste av flekker, har jeg funnet ut.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 11:48   #9
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.469
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fjerne blåbærflekker

Sitron. Sitronsåpe eller sitronsaft på flekken, og rett i vaskemaskinen. Forsvinner uten en flekk, og det gjør ikke noe om plagget har ligget en stund heller.

Appelsin derimot, det får vi ikke av.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 12:16   #10
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fjerne blåbærflekker

Jeg har prøvd flere forskjellige flekkefjernere og har aller best erfaring med Vanish rosa sprayflaske. Er det vanskelige flekker, sprayer jeg på og lar ligge en liten stund. Sprayer så en gang til og hiver i vaskemaskina. Da går grønske, blåbærflekker osv..... 5 åringen her elsker pannekaker med blåbær, så blåbærflekker har vi hatt maaange ganger

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 13:02   #11
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fjerne blåbærflekker

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Biotex Oxy Action (eller hva det nå heter) i oransje flaske rett på flekken en halvtime før det hives i vaskemaskinen. Det tar det meste av flekker, har jeg funnet ut.

Bør det ligge såpass lenge som en halvtime altså? Ikke i vann, men kun med flekkfjerningsspray på? Gjelder det Vanish også tro..?

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 13:03   #12
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fjerne blåbærflekker

Opprinnelig lagt inn av alice, her.

Jeg har fått av blåbærflekker ved å la tøyet ligge litt med en god dæsj Zalo på før jeg hiver det i maskinen.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 13:07   #13
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.321
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjerne blåbærflekker

Det eneste flekkmiddelet som virker her i huset, er Vanish pulver. Rett og slett. Enern tryna her om dagen og fikk buksen full av grønske og blod, og min første tanke var "Det var den buksa!". Men jeg hentet min nyinnkjøpte Vanishboks, fuktet buksen og gned flekkene inn med pulveret før jeg la den i litt vann med pulveret på. Femten minutter senere kastet jeg den i maskinen på 60 grader, og det ble rent!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 13:10   #14
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fjerne blåbærflekker

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det eneste flekkmiddelet som virker her i huset, er Vanish pulver. Rett og slett. Enern tryna her om dagen og fikk buksen full av grønske og blod, og min første tanke var "Det var den buksa!". Men jeg hentet min nyinnkjøpte Vanishboks, fuktet buksen og gned flekkene inn med pulveret før jeg la den i litt vann med pulveret på. Femten minutter senere kastet jeg den i maskinen på 60 grader, og det ble rent!

Synes du pulveret funker bedre enn sprayen?

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 14:46   #15
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.321
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjerne blåbærflekker

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Synes du pulveret funker bedre enn sprayen?

Sprayen virker ikke, så ja.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 14:56   #16
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fjerne blåbærflekker

Saks virker mot alt.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 15:30   #17
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fjerne blåbærflekker

Kokende vann, ja. Gjerne etterfulgt av biospray og vask på 60 grader.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 17:19   #18
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Fjerne blåbærflekker

Hva med gamle flekker? (Ett år. ) Har en limegrønn allværsjakke som har fått en liten blåbærsflekk på. Er det for sent å prøve med flekkfjerner o.l?

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 17:32   #19
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fjerne blåbærflekker

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det eneste flekkmiddelet som virker her i huset, er Vanish pulver. Rett og slett. Enern tryna her om dagen og fikk buksen full av grønske og blod, og min første tanke var "Det var den buksa!". Men jeg hentet min nyinnkjøpte Vanishboks, fuktet buksen og gned flekkene inn med pulveret før jeg la den i litt vann med pulveret på. Femten minutter senere kastet jeg den i maskinen på 60 grader, og det ble rent!

Det er min erfaring også, og jeg har prøvd stort sett alt tror jeg. Vanish pulver tar det.

  Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 17:43   #20
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjerne blåbærflekker

Opprinnelig lagt inn av Ema, her.

Hva med gamle flekker? (Ett år. ) Har en limegrønn allværsjakke som har fått en liten blåbærsflekk på. Er det for sent å prøve med flekkfjerner o.l?

Har nå brukt flytende vanish, og flekkene forsvant. De var en måned gamle, så det er jo verdt et forsøk.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no