Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Rengjøre inni steikovn ...

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-07, 23:54   #1
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Rengjøre inni steikovn ...

Nå har jeg vaksket veggene/flisene og vifta på kjøkkenet. Det var en langdryg og fettete affære siden det nok var en stund siden sist...

Da jeg skulle til å vaske komfyren kom jeg til å tenke på et godt råd jeg en gang fikk. Det var noe (salmiakk?) man kunne sette i ei skål på svak varme inni ovnen - så skulle vaskingen visstnok gå som en lek. Er det noen som vet mer nøyaktig?

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 06:53   #2
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rengjøre inni steikovn...

Hmm har jeg aldri hørt om.

Bruker bare ovnsrens på spray. Sprayer på et godt lag, lukker døra og lar det virke noen timer. Tørker så av og vips en skinnende ren ovn.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 07:51   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rengjøre inni steikovn...

Vaske ovn midt på natta? Skal jeg ringe noen?



Min ovn renser seg selv. Og jeg tror selvrenseren bruker sånn spray fra Mr.Muscle.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 07:53   #4
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rengjøre inni steikovn...

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Vaske ovn midt på natta? Skal jeg ringe noen?



Min ovn renser seg selv. Og jeg tror selvrenseren bruker sånn spray fra Mr.Muscle.

Hun er forresten ikke alene om nattvasking. Hender jeg får ånden over meg sent på kvelden og da må man jo gjøre seg ferdig må tenke.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 08:12   #5
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rengjøre inni steikovn...

Bruker grønnsåpe inni, jeg. Smører på et tynt lag med grønnsåpe, setter på ovnen på svak varme og lar det stå i en halvtimes tid. Tørker over etterpå og vips!

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 08:18   #6
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rengjøre inni steikovn...

Jeg skal overraske mannen med nyvasket ovn idag, så denne tråden kom jammen i rett tid.

Vet vi har noe stekeovnsrens, men liker ikke bruke det (uvisst av hvilken grunn). Mente også jeg hadde hørt mormor fortelle om noe jeg skulle ha i ovnen og sette på varmen.

Da må jeg ut å kjøpe tykk grønnsåpe da, for flytende funker ikke like bra?

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 08:19   #7
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rengjøre inni steikovn...

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Jeg skal overraske mannen med nyvasket ovn idag, så denne tråden kom jammen i rett tid.

Vet vi har noe stekeovnsrens, men liker ikke bruke det (uvisst av hvilken grunn). Mente også jeg hadde hørt mormor fortelle om noe jeg skulle ha i ovnen og sette på varmen.

Da må jeg ut å kjøpe tykk grønnsåpe da, for flytende funker ikke like bra?

Bruker flytende jeg..

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 08:21   #8
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rengjøre inni steikovn...

Opprinnelig lagt inn av Alexy, her.

Bruker flytende jeg..

Da ordner jeg det med en gang, for det har jeg i huset.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 08:23   #9
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Rengjøre inni steikovn...

Sett ovnen på 50 gr. Når den er varm settes en skal med Salmiakk inni. La stå en halv times tid. Vask.

Gjorde dette i går jeg og fikk fin og rein ovn. ungene klaget litt på Salmiakk lukten, men skal jo lukte litt sånn nå før jul.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 08:51   #10
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rengjøre inni steikovn...

Varmt vann med salmiakk og litt zalo gjør underverker på alt som er fett. Kjøkkenskapdører, fliser, avtrekksvifte og ovner.

Skal se om jeg får overtalt mamma til å ta ovnsvasken når hun kommer på torsdag.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 09:08   #11
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rengjøre inni steikovn...

Bruker Mr.Muscle.
Sprayer på et godt lag skum,lar det stå en stund ,og ovnen blir gullende ren!!

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 09:47   #12
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rengjøre inni steikovn ...

Jeg skrur på pyrolysen...

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 09:52   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøre inni steikovn ...

Hva med stekeplater da? Mine har fått stygge mørkebrune flekker overalt, og det går ikke bort i oppvaskmaskinen. Kan jeg få dem fine igjen?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 09:57   #14
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rengjøre inni steikovn ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hva med stekeplater da? Mine har fått stygge mørkebrune flekker overalt, og det går ikke bort i oppvaskmaskinen. Kan jeg få dem fine igjen?

Skikkelig husmortips fått av min mor og det virker!!!

Fyller badekaret med vann og har i Kaustisk soda
Legger brettene oppi dette i noen timer
Blir som nye etterpå

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 09:59   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøre inni steikovn ...

Jeg tror jeg elsker deg, Angelique!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 10:32   #16
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rengjøre inni steikovn ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg tror jeg elsker deg, Angelique!

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 10:43   #17
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.321
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøre inni steikovn ...

Ja, da trenger vi jo bare et badekar.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 10:44   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøre inni steikovn ...

For en gangs skyld er jeg glad for at vi har badekar. Jeg haater det og savner dusjen min, men akkurat til stekeplater var det jo litt praktisk da.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 10:45   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøre inni steikovn ...

Forresten, heter det kaustisk soda eller har det et annet navn, og selges det i vanlige butikker?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 10:47   #20
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rengjøre inni steikovn ...

Jeg trodde det var eddik man satt i ovnen, og ikke salmiakk?
Her er det selvrens...

Men det med platene var smart, Angelique. :har badekar:

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no