Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva synes dere om morsdag/farsdag?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-09, 11:12   #1
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva synes dere om morsdag/farsdag?

Ja det er jo morsdag til søndag, og jeg lurer på hva dere synes om disse dagen?

Jeg liker disse dagene, det er litt godt å slappe av en dag å få frokost på sengen og jeg liker å gjøre det motsatt også når det er farsdag.
Og jeg gleder meg til å gi kort og blomster til mamma og svigermor.

(dessuten har jeg fått morsdagsgave allerede, mannen spanderer oslo-kiel tur på meg, sammen med en venninne i mars.)

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 11:14   #2
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.793
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?

Jeg er vokst opp med inprenting om at dette er et triks fra handelstaneden, så disse dagene har jeg ikke noe forhold til.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 11:15   #3
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?

Vi feirer ikke morsdag og farsdag. Vi feirer bursdagene våre, men for meg er morsdag, farsdag og valentinsdag bare opphausa påfunn fra handelsstanden, og ikke noe jeg har noe forhold til eller er vant til å feire. Svigermor forventer vel en telefon fra guttene sine, moren min ville ledd vettet av seg dersom jeg ringte for å gratulere henne med morsdagen.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 11:18   #4
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?

Jeg forventer ikke gaver, men ønsker meg å få sove lenge, stå opp til ferdig frokost, og få tegninger fra ungene.

Jeg innbiller meg at det ikke var handelsstanden som fant opp morsdagen?

  Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 11:18   #5
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?

Har ikke noe forhold til de dagene i det hele tatt og vi pleier normalt ikke feire de på noen slags måte.
Tror vi markerte de på noe slagsvis da jeg var liten.

I år har ungene kjøpt gaver til meg da.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 11:19   #6
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.939
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?

Morsdag er et tiltak fra første verdenskrig. På initiativ fra fredsbevegelsen som ønsket å motarbeide krig ved å få alle til å tenke på sine mødre og på de mødrene som mistet sine barn i kriger.

Farsdag tror jeg at handelsstanden har funnet på.

Jeg kan ikke se noen grunn til å ikke ha feiringer. :bergenser: Jeg feirer alt som er gøy, både Valentin, jul, morsdag, farsdag og fødselsdager. Jeg kjøper derimot ikke gaver. Vi får frokost på sengen, vi baker kaker, vi lager kort til hverandre eller sier noe spesielt hyggelig. Jeg ser ingen grunn til å la være å feire noe bare fordi noen har lyst til å tjene penger på det. Man kan da bare la være å kjøpe noe.

Jeg regner med å bli feiret på søndag. Ettersom kontoen vår står på ca 400 kroner som skal holde til neste uke så regner jeg ikke med gave. Men jeg regner med hyggelig frokost, få sove lenge og noen ekstra gode klemmer, og det tar jeg med meg med et smil.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 11:20   #7
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?

Usikker kilde (wikipedia):

http://no.wikipedia.org/wiki/Morsdag

Å si at dette er påfunn fra handelsstanden er omtrent som å si at jul er et påfunn fra handelsstanden, i og med at de prøver å pushe gaver ved begge anledninger.

  Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 11:23   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?

Vi feirer slike dager på vår måte. En liten oppmerksomhet til mor, det være et hjemmelaget kort, hjemmelaget gave, fokost på senga etc. Målet er ikke å bruke mye penger, men å glede. Jeg skal sy ei veske mamma ønsker seg til søndag.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 11:31   #9
Lita
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?

Syns det er kjempe koselig jeg!
Frokost på senga som far i huset og gutta har laget, så lager ungene kort/tegning og Litamannen har en liten gave.
Samme farsdag! Valentinesday har vi gått ut å spist de gangene det har passet seg i forhold til syke barn. Ellers lager vi noe godt til kvelden etter ungene er lagt, gir hverandre et kort og en lite pakke. Elsker sånne ting jeg da!
Om noen tjener penger på det, ja vel. Vi får jo satt pris på hverandre på en litt annen måte enn i hverdagen. Positivt syns jeg!

  Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 11:34   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?

Siden farsdagene forbigås i ekstrem stillhet her i huset så markerer vi heller ikke morsdag. Det vil si - de får nok boller eller noe sånt, og jeg tror vi tar en tur på kino. Men det er bare jeg i hele huset som vet at det er morsdag.

  Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 11:35   #11
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?

Man behøver da ikke å kjøpe inn alt mulig skræp bare fordi det er morsdag. farsdag eller valentines?
Jeg liker de dagene, det er litt ekstra kos, hovedpersonen får litt ekstra oppmerksomhet og man viser at man er glad i hverandre. Finner ikke noe galt i det.

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 11:39   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?

Etter å ha jobbet i blomsterbutikk hater jeg morsdag, farsdag og Valentines intenst.

Næsj. Jeg bryr meg egentlig fint lite. I hvertfall i år. :innser:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 11:50   #13
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?

Vi gjorde ikke noe utav det før eldste begynte å bli litt stor og forstå ting. Nå ordner vi kort og en liten pakke. De synes det er spennende og gøy.
Jeg gir derimot ikke noe til mine egne foreldre lengre.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 11:52   #14
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.791
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?

Vi feirer verken morsdag, farsdag eller valentine. Jeg hadde ikke blitt lei meg eller sur hvis jeg hadde fått oppmerksomhet på dagen, men det er verken noe jeg forventer eller er vant til.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 12:03   #15
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?

Jeg er oppvokst med å feire morsdag og farsdag. Det har vært frokost på senga, hjemmelaget kort og en liten gave. Mamma hadde nok blitt litt fornærmet om hun ikke får noe på søndag. Hun elsker å feire det som kan feires, og hun fortjener en oppmerksomhet.

Her hjemme så har det vært litt begge deler. Mannen er oppvokst med at de gikk på restaurant, så det har det blitt til at vi også gjør. Ellers så får jeg sove så lenge jeg vil, og mannen lager god frokost. Men dette skjer hver søndag, morsdag eller ei. :bortskjemt:

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 12:09   #16
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?

Jeg er vokst opp med at spesielt farsdagen er et påfunn fra handelsstanden, og feires derfor ikke. Det var vel ikke helt konsekvent, for vi laget vel ofte et kort og det hendte det dukket opp kake. Morsdagen ble vel feiret omtrent like lite. Det har aldri vært noen gaveinnkjøp, og jeg kjøper heller ikke gave til mine foreldre på disse dagene uten at det ligger noe bevisst valg bak det, det er slik det alltid har vært. Svigermor blir like fornærmet på meg hvert år fordi jeg heller ikke husker hennes morsdag. Etter å ha skjønt at hennes døtre heller ikke husker dette, slapper jeg litt mer av. Her hjemme feirer vi heller ikke morsdag eller farsdag, men jeg ser jo for meg at det kan komme kort etc fra skolebarn etterhvert, da kan det jo være vi må stille med kake også. Så lenge det ikke tar helt av på gavefronten er det jo koselige dager å gjøre litt ekstra ut av synes jeg.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 12:24   #17
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?

Jeg feirer ikke slike dager etter at jeg flyttet hjemmefra.
Men mamma blir blodig fornærmet om jeg ikke ringer henne og gratulerer.
(og om jeg glemte å ringe pappa på farsdagen mens han levde)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 12:28   #18
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?

Vi har i utgangspunktet aldri feiret disse dagene, men i fjor dukket plutselig mann og barn opp med en (utrolig fin) pakke, så da måtte det bli pakke på farsdagen også. I år blir det sikkert ingenting siden Vesla skal sove over hos tanten sin. Vi er invitert til mamma på middag, så jeg får ta med noen blomster til henne eller noe.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 12:31   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.821
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?

Vi markerer hverken morsdag eller farsdag - bare et påskudd fra handelsstanden til å få oss til å bruke enda mer penger.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 12:32   #20
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?

Jeg synes det er koselig med en hver anledning til å gjøre litt ekstra stas på hverandre, være seg farsdag, morsdag eller valentinesday. Jeg trenger ikke kort, blomster, konfekt eller dyre gaver, bare litt ekstra oppmerksomhet fra mannen min, og en tegning fra Malin. At han lager middag i stedet for meg, eller at jeg baker en kake eller lager favorittmiddagen hans. Som selvsagt spises sammen. Hverdager er det uendelig mange av, så slike små "lysbrudd" som morsdag og valentinesday synes jeg bare er koselig.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no